Citat:
Ursprungligen postat av
Millior
Synd det hela drog till sig en massa stollar. Kan ju faktiskt vara så att info av värde drunknade i det allmänna sorlet. Får inte in i min skalle varför P skulle gjort sig sånt omak för att ta sitt liv halvvägs hemifrån. Joxa m att åka hem, prata m mamman flera gånger, prata m damen på tåget o säga de skulle ses i Mjölby. Dra iväg m väskorna o lämna på div platser. Psykos på den kille som ses lämna tåget på filmen känns inte riktigt rätt heller....... nåt måste ha hänt honom o då finns en stor risk att han inte ens är ovan jord o kan bli hittad 😔
Ja exakt så resonerar jag, Patrik med en bra uppväxt, föräldrar som uppenbarligen bryr sig mycket, estetkille (sköter sig oftast bra på gymnasiet) smart jazz musiker.
Han gjorde ovan nämnda och kliver av efter en längre stund av eftertanke i Hallsberg. På den högupplösta filmen går han i raskt tempo. Ser inte särskilt förvirrad ut.
Sedan försvinner han hux flux. Det jag inte tror är sannolikt är att väljer att ta självmord.
Jämför hans liv med Lina som varit inlagd på psykiatrin väldigt länge. Hon tog självmord däremot.
Även alla 23-25 eftersök MPS + Fikk hittar ingenting. Alla privata som letat har heller inte sett något.
Därför är min teori att ett brott har begåtts och det är hemskt isåfall.
Jag har denna länk som bevisar det finns en gäng kriminalitet i Hallsberg.
Det var folk utifrån som anföll en skola och polisen på plats. En väldigt speciell händelse.
Detta skedde i mars -17 pgr att deras drogförsäljning och övrig brottslighet blev påverkad negativt i skolmiljö.
Om de är kriminellt engagerade i en skola. Hur är det utanför skol miljön då?
Tänk om Patrik blev ett offer 2 månader efter denna händelse pgr av någon struntsak.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...et-i-hallsberg
Läs hela ovanstående artikel, det är inte några lugna individer direkt. Ca 12 personer som sysslat med grov misshandel pgr av några mobiltelefoner typ.