2017-11-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Du har uppenbarligen inte fattat alls varför dina facebook sidor blir anmälda eller vad vi här i tråden reagerar mot! eller är det rent av så att du gillar att äckla människor.

För övrigt är dina "sanningar" väldigt olika från inlägg till inlägg.

Slutligen, du retar dig på HP gruppen och på oss (dess svans som du kallar oss för) för att Patriks försvinnande har fått sådan uppmärksamhet och så många människor engagerar sig i honom.
Du har aldrig funderat på varför du är helt besatt av hans försvinnande

Facebook sidorna blev anmälda men sällan borttagna eftersom jag inaktiverade den.

De skapades enbart med syfte att handla om teorier bakom Patriks död och kopiera inlägg från Hp Facebook som var helt verklighetsfrånvända.

Syftet var hela tiden att hitta Patrik och sprida idéer om vad som kunde ha hänt INTE att häckla.

Vid sidan av anmälningar från HP sekten kom en del mystiska kommentarer och just besök på de inlägg som handlade om brottsligheten i området. Besökare och kommentarer från folk som INTE kom ifrån Hp Facebook gruppen.

Man kan se antalet besök i inläggen och de inlägg som just handlade om brottsligheten i Hallsberg/ Örebro och någon koppling till Patriks försvinnande. De fick alltid besökare direkt och flest. Tecken på att någon/ några var intresserade teorin jag förde fram mest av alla att något brott kunde ligga bakom Patriks försvinnande. Det tror jag på fortfarande och tycker vissa uppvisar naivitet mot den omfattande våldskriminalitet som finns idag.

Det finns kriminella som tar till grovt våld för ingenting. Det är därför jag är orolig att något sådant kan ligga bakom Patriks försvinnande.
På sidorna uppmanades det också just folk från Hallsberg att tänka efter om de sett något misstänkt den 22 maj.
Funderar om det fanns kriminella som inte gillade att vi spekulerade om det och bad folk i allmänhet tänka efter.
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-18 kl. 16:44.
Citera
2017-11-18, 17:56
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMakaber
Facebook sidorna blev anmälda men sällan borttagna eftersom jag inaktiverade den.

De skapades enbart med syfte att handla om teorier bakom Patriks död och kopiera inlägg från Hp Facebook som var helt verklighetsfrånvända.

Syftet var hela tiden att hitta Patrik och sprida idéer om vad som kunde ha hänt INTE att häckla.

Vid sidan av anmälningar från HP sekten kom en del mystiska kommentarer och just besök på de inlägg som handlade om brottsligheten i området. Besökare och kommentarer från folk som INTE kom ifrån Hp Facebook gruppen.

Man kan se antalet besök i inläggen och de inlägg som just handlade om brottsligheten i Hallsberg/ Örebro och någon koppling till Patriks försvinnande. De fick alltid besökare direkt och flest. Tecken på att någon/ några var intresserade teorin jag förde fram mest av alla att något brott kunde ligga bakom Patriks försvinnande. Det tror jag på fortfarande och tycker vissa uppvisar naivitet mot den omfattande våldskriminalitet som finns idag.

Det finns kriminella som tar till grovt våld för ingenting. Det är därför jag är orolig att något sådant kan ligga bakom Patriks försvinnande.
På sidorna uppmanades det också just folk från Hallsberg att tänka efter om de sett något misstänkt den 22 maj.
Funderar om det fanns kriminella som inte gillade att vi spekulerade om det och bad folk i allmänhet tänka efter.

Den teorin tror jag också är fullt möjlig. Vet inte om jag minns rätt men har för mig att det förekom en hel del hot mot admins i HP gruppen och även mot MPS
Citera
2017-11-18, 19:48
Medlem
Citat:
Den teorin tror jag också är fullt möjlig. Vet inte om jag minns rätt men har för mig att det förekom en hel del hot mot admins i HP gruppen och även mot MPS

Ja i detta tror jag du minns fel. Det förekom en del HittaPatrik troll men dessa spred knappast några hot mot någon.

Jag spekulerade om att Patrik hade råkat ut för en bilolycka och smitning kan ligga bakom. Eller att något gått fel i någon form av affärsuppgörelse. Men det är bara spekulationer. Det mest sannolika är att Patrik avslutade sitt liv på egen hand.

Det förekommer en del brottslighet i Hallsberg, Kumla och Örebro det bör dock ha i åtanke.

Jag märkte att det fanns mer intresse att läsa inläggen om just brottsligheten i Hallsberg om de kunde förklara Patriks försvinnande. Det var alltid snabbare och mer läsare på sådana inlägg än på inlägg som handlade om naturliga orsaker.

Det behöver inte betyda någonting eller så var folk mer intresserade om detta.
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-18 kl. 20:16.
Citera
2017-11-18, 20:27
Medlem
När vi nu är tillbaka på diskussion om ev kriminella o hot...... kom det fram nåt mer om de hot
Citera
2017-11-18, 20:29
Medlem
Alltså....... nåt mer om de hot som det talades om hade uttalats mot Ps pappa??? Har för mig att nåt sånt diskuterades tidigare o är det utrett eller vet någon mer om det?
Citera
2017-11-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Alltså....... nåt mer om de hot som det talades om hade uttalats mot Ps pappa??? Har för mig att nåt sånt diskuterades tidigare o är det utrett eller vet någon mer om det?

Att folk blir hotfulla är under all kritik däremot blev många missnöjda med hur Hp gruppen sköttes och blev upprörda. Det förekom en hel del upprörda diskussioner hela tiden.
Citera
2017-11-18, 20:38
Medlem
Citat:
Vet inte om jag minns rätt men har för mig att det förekom en hel del hot mot admins i HP gruppen och även mot MPS

Det ska det ha gjorts.
Citera
2017-11-18, 20:49
Medlem
Är det vanligt vid försvinnanden??? Verkar ju himla konstigt om man liksom tänker han själv skulle valt att ta sitt liv. Sen börjar folk/någon att hota de som vill hitta killen 🙄 har mest varit med vid sök tidigare så är inte så bevandrad i allt som händer på Facebook mm i samband med försvinnande.
Citera
2017-11-18, 20:52
Medlem
Citat:
Är det vanligt vid försvinnanden??? Verkar ju himla konstigt om man liksom tänker han själv skulle valt att ta sitt liv. Sen börjar folk/någon att hota de som vill hitta killen 🙄 har mest varit med vid sök tidigare så är inte så bevandrad i allt som händer på Facebook mm i samband med försvinnande.

25 tusen medlemmar där alla ville till varje pris hitta Patrik. Alla ville hjälpa till och vara i centrum. 25 tusen egocentriker!
Citera
2017-11-18, 21:06
Medlem
Synd det hela drog till sig en massa stollar. Kan ju faktiskt vara så att info av värde drunknade i det allmänna sorlet. Får inte in i min skalle varför P skulle gjort sig sånt omak för att ta sitt liv halvvägs hemifrån. Joxa m att åka hem, prata m mamman flera gånger, prata m damen på tåget o säga de skulle ses i Mjölby. Dra iväg m väskorna o lämna på div platser. Psykos på den kille som ses lämna tåget på filmen känns inte riktigt rätt heller....... nåt måste ha hänt honom o då finns en stor risk att han inte ens är ovan jord o kan bli hittad 😔
Citera
2017-11-18, 21:15
Medlem
Citat:
Synd det hela drog till sig en massa stollar. Kan ju faktiskt vara så att info av värde drunknade i det allmänna sorlet. Får inte in i min skalle varför P skulle gjort sig sånt omak för att ta sitt liv halvvägs hemifrån. Joxa m att åka hem, prata m mamman flera gånger, prata m damen på tåget o säga de skulle ses i Mjölby. Dra iväg m väskorna o lämna på div platser. Psykos på den kille som ses lämna tåget på filmen känns inte riktigt rätt heller....... nåt måste ha hänt honom o då finns en stor risk att han inte ens är ovan jord o kan bli hittad 😔

Ja exakt så resonerar jag, Patrik med en bra uppväxt, föräldrar som uppenbarligen bryr sig mycket, estetkille (sköter sig oftast bra på gymnasiet) smart jazz musiker.

Han gjorde ovan nämnda och kliver av efter en längre stund av eftertanke i Hallsberg. På den högupplösta filmen går han i raskt tempo. Ser inte särskilt förvirrad ut.

Sedan försvinner han hux flux. Det jag inte tror är sannolikt är att väljer att ta självmord.

Jämför hans liv med Lina som varit inlagd på psykiatrin väldigt länge. Hon tog självmord däremot.

Även alla 23-25 eftersök MPS + Fikk hittar ingenting. Alla privata som letat har heller inte sett något.

Därför är min teori att ett brott har begåtts och det är hemskt isåfall.

Jag har denna länk som bevisar det finns en gäng kriminalitet i Hallsberg.

Det var folk utifrån som anföll en skola och polisen på plats. En väldigt speciell händelse.

Detta skedde i mars -17 pgr att deras drogförsäljning och övrig brottslighet blev påverkad negativt i skolmiljö.

Om de är kriminellt engagerade i en skola. Hur är det utanför skol miljön då?

Tänk om Patrik blev ett offer 2 månader efter denna händelse pgr av någon struntsak.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...et-i-hallsberg

Läs hela ovanstående artikel, det är inte några lugna individer direkt. Ca 12 personer som sysslat med grov misshandel pgr av några mobiltelefoner typ.
Senast redigerad av MrsMakaber 2017-11-18 kl. 21:26.
Citera
2017-11-18, 21:41
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Ja, vi har diskuterat det i tråden men utrett är det nog inte. Tror mest att det var spekulationer i samband med pappans något märkliga beteende i hp gruppen och mot alla som verkligen ville försöka hitta P och kom med egna spekulationer och teorier.
(förstår att alla reagerar olika i sådana här fruktansvärda situationer)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in