Citat:
Ursprungligen postat av
Piavik
Jag tycker allt är luddigt och att fler och fler frågor kommer.
En väska som helt plötsligt inte stod där den stod, kläderna stämmer inte och uppifter om annat går isär.
Jag köper inte att han gick åt "fel" håll på stationen. Går man av på "fel"station som man tror är ändstationen innan byte så går man in i stationshuset och kollar på tavlan så man hittar rätt tåg på rätt spår. Inte åt höger ut i ingenting. Jag är nätan helt säker på att han visste vart han var.
Kanske någon mötte honom på baksidan där ingen skulle lägga märke till det... Framsidan är alltid trafikerad. Mycket folk, bilar osv...
Kvinnan med telefonen varför reagerade inte hon när P plötsligt tar sina väskor och går av på fel station?
Vad fick P att ta beslutet om att ta sitt liv om det nu är vad som hänt. Bara jaha nu kliver jag av i Hallsberg och begår självmord. Och vart är isåfall kroppen. Vad utlöste det på tågresan?
Inte ett spår inte ens ett litet sådant på snart 8v. Det är mycket märkligt!
Och föräldrnas ytterst märkliga beteende.
Ja det borde ha åkt upp första veckan under Missin Ps första sök, när helikoptern snurrade utifall att P hittats vid liv och behövde sina föräldrar. Oavsett broderns student.
Jag hade vänt på varenda sten till jag hittade mitt barn. Och inte tillbringat dgnets timmar till sekten i Hitta P.
Pappan dyker upp i såkallade sök där tidningarna vill göra en story av världens story? Är det det som ska ske i Stockholm nu kanske? Blir någon förvånad?
Kanske valde P helt enkelt att gå under jorden för att han inte klarade av att möta sina föräldrar pga saker som vi inte har en aning om. Att han inte vill hem. Och att enda sättet är att fly.
Fick veta idag att en vän till en vän trodde sig ha mött P i Hampetorp för några veckor sedan. Det är en camping och ett bad. En kille hade kommit till stranden med en ica kasse. Han såg sliten ut. Hälsade på vännens vän och badade sedan en stund klädde på sig och förvann. Inte förrän hon kom hem slog det henne att det var P. Hon var bergsäker. Men ingen bild togs.
Var det P eller inte?
Om det var det så är det bakvägen till Eskilstuna.
Och vem lägger märke till honom om han tex snott en cykel- cyklar fram. Eller går på stigar längs vägen.
Vad är egentligen oddsen att han lever?
Skrev tidigare i tråden om en vän som sett någon han är tyckte var väldigt lik P i Eskilstuna. Enligt honom såg han ut som vem som helst, varken orolig eller sliten. Smälte in rätt bra. Han gick tillsammans med en ung kvinna eller tjej.
Man vet inte vad man ska tro och tänka. Men efter diskussion i pm med en annan som tror sig ha sett samma person så känns det inte helt otroligt att det skulle kunna vara honom. Eller någon som är fruktansvärt, kusligt lik honom.