Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Om inte familj och vänner duger åt dig, de är tydligen irrelevanta, varför betraktas inte dödsfallet som misstänkt av polis?
Ge mig nu inte ett konspirationsteoretiskt svar. De är bara så löjliga.
De blev kanske aldrig ditkallade av läkaren som fastställde att han var död på plats. Tjänstefel om så är fallet.
Citera
2017-12-16, 12:23
Medlem
Aisnes avatar
Läst en fjärdedel av ämnet och skriver mitt första inlägg här på forumet. Läst några trådar tidigare om tragiska händelser och de följer samma mönster; politisk propaganda kopplat till ämnet, eller helt apropå.
Jag tillhör ingen politisk sida eller rörelse.
Försöker alltid reda ut vad som hänt och hitta ledtrådar här och de utsvävande inläggen kan vara irriterande. Samtidigt är de ju en intressant spegling av den politiska situationen i landet. En situation som nått kokpunkten.

En granskare har avlidit och orsaken är hjärtattack. Frågan är alltså om det är en naturlig hjärtdöd eller inte. Det vet ingen, och ingen kommer få veta (läste något inlägg om obduktionsrapport men en sådan kan ju ej ge svar om något i fallet, om infarktens naturlighet, det är i så fall uppgift för annan bevisning, vittnen, kommunikation, inspelningar. Troligen har det mesta som skulle kunna ge svar redan kommit ut).
Totalt dör fem tusen svenska män av hjärtattack varje år. 99 % av fallen är över 35 år. Incidensen av plötslig hjärtdöd bland unga (<35 år) är 0,4–4,3 /100 000/år, vilket är ca 1 procent av fallen.
Sällsynt alltså men förekommer, ett femtiotal per år.

Om det rör sig om naturlig plötslig hjärtdöd är självfallet tidpunkten ett stort sammanträffande som några i tråden påpekat. Enligt de närstående (anhöriga/medarbetare) ska han levt under aktuellt hot och haft kontakt med säkerhetsavdelningen inom polisen. Enligt samma källor var han i färd med att publicera ett granskande reportage som delvis berörde hotsituationen. Arbetet med sammanställningen och publiceringen ägde inte rum för en månad eller en vecka sedan, inte en dag sedan. Han dog just de timmarna, mitt i arbetet, samma natt. Det som är det stora sammanträffandet.

Jag tittade i natt på den förra (sista) videon publicerad 9 december via länk härifrån. Som de flesta oavsett vilken sida de tillhör påpekat stack han verkligen ut, om man jämför med alla andra som publicerar sig politiskt på sociala medier. Han hade en stark och speciell utstrålning, det som brukar kallas karismatisk. Fanns inget stolligt över honom som det finns över nästan alla politiska talesmän på sociala medier. De som har karisma väcker känslomässigt engagemang (på det sättet liknade han Palme, Aschberg, Hitler). Ena sidan kallar honom aggressiv, provocerande, andra sidan inspirerande.

Några har frågat vad arbetet som skulle publiceras handlade om och det har kommit ut från källorna. Det handlade om vilka som anställts till det stora sociala mediet, deras sverigekontor, deras kopplingar till andra omdebatterade organisationer. Och en känd svensk mediepersonlighet. Men den förra videon handlade ju om tusen saker - allt nedsättande han kunde hitta om personen i fråga, släktingar och allt - och säkert tog det ickepublicerade inlägget också upp många olika detaljer.

Jag har såklart ingen aning om det är ett sammanträffande och naturlig hjärtdöd eller inte men om man frikopplar från detta fall är det ju mycket skrämmande med dessa hjärtattackvapen. Finns flera olika varianter, går att gömma i en hand, i ett hem, på 1900-talet enbart av säkerhetstjänster, idag har de spridit sig till enskilda individer, går tydligen att köpa på nätet, har funnits länkar här på forumet. Ett obehagligt framtidsperspektiv, en framtid där skjutvapen bara används i gängkriminaltet där man verkligen vill få maximal uppmärksamhet, skylta med mord, skrämmas. När folk vill avlägsna varandra, politiska meningsmotståndare eller andra man hamnat i konflikt med dessa vapen som inte lämnar spår.
Forumet kopplar direkt till säkerhetstjänster men de har alltså spridit sig till vem som helst, även kunskapen att ta sig in i lägenheter och hus är ju inget privilegium för yrkesmän längre.

Tycker också det är lite märkligt att många som skriver inlägg har grunda kunskaper om situationen för offentliga personer idag, tex toppolitiker och media, får kommentera den delen lite också. Medieprofilen som granskades får ett tiotal dödshot varje dag. Han har ju tät kontakt med säkerhetstjänster, han har även kontakt med Mossad, hoten han lever under är ju av global art, säkerhetsarbetet blir en naturlig del av vardagen, de flesta som får konkreta dödshot kontaktar ju polisen såklart, alla utom gängkriminella troligen, helt naturligt. Han fick hembesök av den avlidne och i denna kontext av dagliga hot upplevde familjen det som obehagligt, satte genast igång en granskande undersökning av den avlidne, en naturlig motreaktion. Hans kontakter med säkerhetstjänster som några avfärdar är en absolut realitet.
En sammanfattning; ingen utredning lär kunna ta reda på om det var naturlig hjärtdöd eller inte, båda alternativen lika möjliga, men händelsen lär definitivt betyda en olycklig upptrappning på den politiska ytterlighetskartan, en framtid av hot, alla möjligheter som ny teknik, ny media och nya vapen innebär.
Citera
2017-12-16, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Duger åt mig? Är du dum i huvudet? En broder och son har precis dött och du vill att familjen offentligt ska börja anklaga eventuella mördare.

Du är en osympatisk nolla som har en politisk agenda.
Jaha, fick du inte komma med någonting konspirationsteoretiskt så återstår det bara att skrika och gapa. Inte särskilt imponerande.
Citera
2017-12-16, 12:26
Medlem
Tänkte lämna blommor till fam. Rabani imorgon,
Tänkte också hälsa från hela flashback.
Någon som ligger inne med en passande text för det Bechir strävade efter, som ska stå på vykortet
Citera
2017-12-16, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caldusch
De blev kanske aldrig ditkallade av läkaren som fastställde att han var död på plats. Tjänstefel om så är fallet.
Nej, det är det inte. Läkaren är bara skyldig att kontakta polisen om denne har anledning att tro att sjukdom inte har orsakat dödsfallet.
Citera
2017-12-16, 12:33
Medlem
Dammigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
https://www.expressen.se/nyheter/man...-flyktingbarn/

https://www.expressen.se/nyheter/alm...resskonferens/

http://expo.se/2017/mannen-bakom-hat...ster_7301.html

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jonas-sjostedt

https://www.dn.se/kultur-noje/daniel...ill-bokmassan/

https://www.svd.se/problemet-med-nazister

https://www.svt.se/kultur/medier/hot...r-orkestrerade

Behöver du fler länkar från pissmedia där dom nämner Bechir? De har utan tvekan försökt sabba hans karriär och liv. Att han har hållit på att gräva i saker som etablissemanget inte tillåter honom att göra är glasklart.

Nu när Bechir Rabani är död, så nämner de inte honom, locket på helt enkelt. Natten innan(!) han skulle släppa ett scoop om Aschberg, vars fru har hotat honom så går han och dör. Detta för mig är väldigt uppseendeväckande, framförallt tystnaden ifrån Etablissemanget.

Plötsligt dör han just efter att ha blivit hotad av Arselbergs sambo. Så konstigt? Arselberg har tydligen blivit anmält för mord.
Citera
2017-12-16, 12:33
Medlem
Adverss avatar
Mycket tråkigt, men inte förvånande. Bechir hade en fungerande moralkompass och saknade spärrar i sin bärsärkagång mot etablissemanget. Han var en riktig journalist och systemkritiker, till skillnad från alla självutnämnda #metoo-revolutionärer. Alltså inte konstigt om någon ville ta kål på honom, eftersom han avslöjade det parasit-befrämjande "goda" samhället.

Givetvis kan det vara så att Aschberg och vänstern i vidare bemärkelse mördade Rabani, men jag utesluter inte heller en naturlig dödsorsak.

Extroverta media-personligheter utsätts för mycket stress, iom att de fläker ut sig till tusentals människor 24/7. I Rabanis fall, eftersom han var i öppet krig mot ondskan själv, så måste stressfaktorn varit tämligen hög. Jag fick intrycket att han var hyperaktiv, och i längden är det påfrestande att exponera sig som han gjorde. Om han dessutom hade hjärtfel, är det inte konstigt om det brast i detta kritiska läge. Helt enkelt utbränd och överarbetad.

Hur som helst var han en modig man och en hjälte. Om han inte var associerad med vänsterextrema nordiska motståndsrörelsen, så kunde han nått ut till en större publik, men samtidigt icke förvånande då han trots allt var palestinier, och förmodligen innerst inne drevs av utpräglad anti-semitism.
Senast redigerad av Advers 2017-12-16 kl. 12:48.
Citera
2017-12-16, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Lotta&Robert Aschberg? är det ni som gömmer er bakom detta trollkonto?
Definitivt inte. Läs det jag har postat, tror inte den gode Robban var ett mattegeni.

Tycker faktiskt synd om Bechir som aldrig fann en tillvaro där han kunde vara nöjd. Kanske spelar hans invandrarbakgrund roll, att aldrig kunna bli en fullvärdig medborgare, alltid bli stämplad som blatte, oavsett.
Citera
2017-12-16, 12:36
Medlem
DoungAs avatar
Såhär ser det ut just nu:

Det som talar för en hjärtinfarkt är:
Levde under hot, stress, dålig sömn och ett tidigare hårt festande(som han själv berättat om i en blogg någon länka på sida 35-50 ungefär). Bechir kan också ha ett hjärtfel(någon påpeka de sett honom på akuten för några veckor sen). Kan vara bidragande orsak.

Det som talar för mord:
Bechir hade ett stort gräv på gång om Aschberg som är en tung profil med stort kontaktnät.
Under tiden han arbetade med materialet ska han ha dött(inte en vecka efter materialet var färdigt alltså... utan helt och hållet samtidigt).
Bechir har vad jag förstått också mottagit hot från vänsterextrema som RF/afa och liknande organisationer. Då han bland annat infiltrerat dessa och släppt materialet till Nordfront bland annat.(detta höjer hotnivån otroligt mycket).
Bechir trodde också att judarna styrde världen och hade kanske ett gräv om Mossad(och Aschberg) på gång?

Fyll gärna på listan.
Citera
2017-12-16, 12:37
Medlem
Yxherrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jaha, fick du inte komma med någonting konspirationsteoretiskt så återstår det bara att skrika och gapa. Inte särskilt imponerande.
Var har jag sagt något konspirationsteoretiskt?

Du menar på att eftersom familjen, två dagar efter sin sons död, inte har gått ut officiellt och anklagat någon för att ha mördat denne. Jag menar på att det här är verkliga livet, ingen film. Människor sörjer en förlorad familjemedlem. Han har inte ens hunnit begravas och du vill att hans nära och kära ska sitta och peka finger och anklaga folk för mord - annars visar det på att han dog av naturliga orsaker.

Återigen, du visar enbart på att du är en osympatisk och falsk person med en politisk agenda. När jag påpekar ovanstående så har du mage att påstå att jag sagt att familjen inte duger".

Ser du inte själv hur oärlig och osympatisk du framstår? Eller är du helt förblindad av din korkade övertygelse om att alla som inte tycker som du är farliga nazister med konspirationer om judar?

*EDIT* Och ja, jag förstår det omöjliga i att föra en konversation med dig. Det går inte att förklara för en idiot att han är en idiot.
Senast redigerad av Yxherren 2017-12-16 kl. 12:39.
Citera
2017-12-16, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yxherren
Var har jag sagt något konspirationsteoretiskt?

Du menar på att eftersom familjen, två dagar efter sin sons död, inte har gått ut officiellt och anklagat någon för att ha mördat denne. Jag menar på att det här är verkliga livet, ingen film. Människor sörjer en förlorad familjemedlem. Han har inte ens hunnit begravas och du vill att hans nära och kära ska sitta och peka finger och anklaga folk för mord - annars visar det på att han dog av naturliga orsaker.

Återigen, du visar enbart på att du är en osympatisk och falsk person med en politisk agenda. När jag påpekar ovanstående så har du mage att påstå att jag sagt att familjen inte duger".

Ser du inte själv hur oärlig och osympatisk du framstår? Eller är du helt förblindad av din korkade övertygelse om att alla som inte tycker som du är farliga nazister med konspirationer om judar?
Den avlidne var en kontroversiell person. De som stod honom nära borde ha all anledning att flagga för skumrask om så hade varit fallet. Att de skulle sitta och rulla tummarna i sorg är bara trams. Jag bryr mig inte om huruvida jag framstår som osympatisk eller ej. Jag är realist.
Citera
2017-12-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuck-Chorris
Som jag frågade tidigare i tråden, vilka spår tror du man hittar om ren koldioxid eller kvävgas användes, även om hela lägenheten eller bilen fylltdes med det plus snabb utvädring efteråt?

Tyvärr inte koll på det, men som alltid gäller att en utredning eller obduktion måste vara nitisk och helt med några misstänkta metoder. Vill man verkligen ta reda på så finns mycket avancerade metoder för det.
Men vill inte obducenten eller ansvarig polisutredare ta reda på om det är mord eller inte, så är det lätt att undvika relevanta analysmetoder.
Sen kan man stå och säga att hjärtattack hos en 33-åring är "helt naturligt"... Inga detaljer, tack...
I synnerhet om Dan Eliasson lägger sig i!
Kanske kan man hitta en obducent som likt Fascist-Apan Robert också drömmer om ett Stalinistiskt Sverige? Annars går det nog att hota obducentens familj också?
Ungefär som det brukar fungera när maktens män känner sig hotade i denna efterblivna kriminella bananrepublik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in