Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-18, 01:15
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Ingen ligger bakom Bechirs död.

Du är en konspirationsteoretiker alltså. fel forum för dig
Citera
2017-12-18, 01:22
Medlem
Nolarts avatar
Jag undrar vad sannolikheten är att någon ligger bakom hans död under dessa omständigheter gentemot att en tillsynes frisk person dör av hjärtattack vid 32års ålder. Kan något matematiskt geni räkna på den, tack.
Citera
2017-12-18, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nu ligger Granskning Sveriges polisanmälan ETTA på svenska YouTube.

https://twitter.com/GranskningSve/st...39346892197889

Kommer ej in på granskning sverige, får meddelandet "This Account has been suspended."
Citera
2017-12-18, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
jag vill inte ha blod på händerna så måste säga att jag inte tror att Aschberg ligger bakom, han är för fet och rik för att våga riskera något av dem.
Detta är styrt mycket högre upp och kanske inte ens i Sverige.

Tom vanliga tidningar har erkänt att Mossad har fritt spelrum i Sverige då de kunnat döda medborgare och det har gått oförbemärkt förbi först

Källa till sista paragrafen?
Citera
2017-12-18, 01:26
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Källa till sista paragrafen?
https://nyheteridag.se/israelisk-und...i-vastsverige/

SR har reportage om hur Mossad har rätt att döda i hela världen, knappast vad du förväntar dig av att höra från SR
Citera
2017-12-18, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nolart
Jag undrar vad sannolikheten är att någon ligger bakom hans död under dessa omständigheter gentemot att en tillsynes frisk person dör av hjärtattack vid 32års ålder. Kan något matematiskt geni räkna på den, tack.

Det är extremt ovanligt före 40-års ålder. Du måste ha medfödda hjärtproblem och eller leva extremt osunt genom kedjerökning tillsammans med alkohol och drogintag för att det ska kunna inträffa.
Citera
2017-12-18, 01:36
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap0
Kommer ej in på granskning sverige, får meddelandet "This Account has been suspended."

Jag kommer in på både Twitter och YouTube. Inga problem här. Nåt fel på din dator kanske?

https://twitter.com/GranskningSve

https://www.youtube.com/channel/UCaZ...v7ZR5fwxu-gh0g
Citera
2017-12-18, 01:41
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=bt8w92ilbVM
kolla 25:00 tränar israeliska kvinnor så hårt kan ni tänka er hur hårt israeliska styrkor tränar ... Varför tror ni att Mossad är fruktad hela världen över?

Man kan ha vilka åsikter man vill om israeler men dom är förbannat duktiga på att slåss. Förr om tiden brukade jag tänka att britter eller israeler måste vara bland dom minst önskade att stöta på i en konflikt. Bägge av dessa två då dom helt enkelt är helt galna när det kommer till hur dom uppför sig vid en konflikt.

Sen att mossad skulle ev. kunna ligga bakom Bechirs död. Tja, kanske att man sett en arabisk approach som ev. skulle kunna smitta av sig till ett svenskt kynne som är mycket annorlunda. Knappast första gången dom skulle göra något sådant på främmande land men jag är ytterst tveksam.

Vi kommer nog få se någon form av hjärtsvikt eller hjärnblödning påskyndad av dels någon genetisk predisposition men även att han verkade vara en i högsta grad varmblodig människa.

Ytterst tragiskt hursom, en sann medborgarjournalist som kommer fattas oss.
Citera
2017-12-18, 01:48
Medlem
sonofnatures avatar
E väll rätt lätt att lista ut om han blivit mördad eller ?

Killen va ju journalist , måste ju haft kamera på i lyan sin.
Antagligen övervakningskamera
Eller någon digitalkamera på i hemmet. Kanske någon webb kamera ? Twitch ? Någon chatt med kamera . Mobil kamera ?

Någon kamera måste finnas i hans hem som märkt något.

Jag själv har tillochmed kameror på ofta. Å då jobbar jag inte ens inom media.

En kamera i hemmet som visar vad som hänt timmen innan. Timmen under osv

En kamera kan visa ljud , energier . Har något varit i huset.

Vilken film , vilken bild va de senaste han tog innan han dog.
Bilden kanske visar något.
En skugga . En sorgen blick
Ett ont hjärta ?
Glädje ?
Rädsla ?

Vem har alla hans kameror ?
Mobil , digital , webb , system osv

Vilken låt spelades sist ? Hade han lastfm ?

Någon slags ljudspelare kan vart på.
Diktafon ? Mikrofon ?

Vad åt han sist ? E man rädd så äter man ej en vällagad middag
Då skyndar man sej i något

Stod kylen uppe ?
Något fönster som inte brukar va öppet.
Något som inte fanns i lyan som brukar ligga där?
Citera
2017-12-18, 01:49
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Contrarian99
Det är extremt ovanligt före 40-års ålder. Du måste ha medfödda hjärtproblem och eller leva extremt osunt genom kedjerökning tillsammans med alkohol och drogintag för att det ska kunna inträffa.

Ja, det händer i princip inte om du verkligen inte jobbar på det. Däremot hade jag en arbetskamrat som dog i sömnen knall fall innan han ens var 30 så det kanske inte är extremt ovanligt. I övriga fall så har dom jag kännt blandat piller och alkohol och kroppen helt enkelt inte orkat med blandningen och gett upp i 35-årsåldern. Men det verkar väl knappast ha varit något drogmissbruk som var aktuellt här, isåfall hade det nog märkts av betydligt tidigare.
Citera
2017-12-18, 01:56
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Ja, det händer i princip inte om du verkligen inte jobbar på det. Däremot hade jag en arbetskamrat som dog i sömnen knall fall innan han ens var 30 så det kanske inte är extremt ovanligt. I övriga fall så har dom jag kännt blandat piller och alkohol och kroppen helt enkelt inte orkat med blandningen och gett upp i 35-årsåldern. Men det verkar väl knappast ha varit något drogmissbruk som var aktuellt här, isåfall hade det nog märkts av betydligt tidigare.

Hört folk som dött av dödsångest

Tänkte din arbetskamrat kanske led av det
Citera
2017-12-18, 01:57
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
https://nyheteridag.se/israelisk-und...i-vastsverige/

SR har reportage om hur Mossad har rätt att döda i hela världen, knappast vad du förväntar dig av att höra från SR

Jag ska inte hävda att MOSSAD inte ligger bakom detta. Men jag kräver åtminstone lite bevis för det innan jag ens ska spekulera i dessa banor.

I nuläget känns det väldigt långsökt att öht nämna utländska säkerhetstjänster.

Jag är förvisso medveten om att MOSSAD varit aktiva i Sverige. De lyckades skrämma bort konstnären David Dees ifrån Sverige.

Dessutom är israeler många gånger överdrivet kaxiga. MOSSAD och Shin Bet utför uppdrag med hög riskfaktor. På det sättet är de usla. Även om de lyckas med uppdraget, brukar de oftast lämna spår efter sig av det enkla skälet att de ger sig oftast på svåra mål, vilket CIA, DGSE och MI6 gärna undviker eller rent av aldrig skulle göra.

Men det hela har med israelers historiska psykologi att göra. De är omringade av fiender. En fiende som kräver att man agerar kraftfullt och hänsynslöst. Något som för västerlänningar upplevs som obehagligt, då vi i Väst länge sluppit undan islamofascismen i vår vardag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in