Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-19, 14:55
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Förutom att han klagade stort på precis samma typ av flyktingmottagande som från början möjliggjorde för honom att få asyl här...

Hade högern styrt Sverige så hade ju både han och hans familj varit tillbaks hemma i Syrien långt långt innan han hade hunnit bli en Youtuber.

Många invandrare menar att asyl-systemet är mycket sämre nu; förr var de tvungna att bevisa sin identitet ink. nationalitet och ålder. Det krävdes att man var flyktig enligt FNs flyktingkonvention; idag får de flesta asyl av "humanitära skäl", anhöriginvandring etc. Det gick från dåligt till uselt 2011 efter att Alliansen gjorde upp med MP. Sedan dess har det i praktiken varit helt oreglerad invandring. Men det började gå utför redan i December 1991 när Bildt upphävde Luciabeslutet.

Tänk på att de tidigare flyktingarna i högra grad bor i de laglösa stadsdelarna där de nya asylvågorna styvas in. De som börjat integreras och tom assimileras ser sina barn dras in i knarkhandel och barnens skolor är helt kaotiska. Deras bilar blir uppeldade och de blir utsatta av rasism av andra etniska grupper, samt trakasserade av religiösa fanatiker. Det är helt logiskt att personer som BR engagerar sig i denna politiska fråga.
Citera
2017-12-19, 15:08
Medlem
crawlys avatar
Med anledning av intervjun där Aschberg uttalar sig i Aftonbladet.

Jag tycker han var bra och tydlig och att han hade en del bra poänger som alla borde ta till sig (inte bara kring detta specifika fall):
1. Ska man komma med påståenden bör man se till att kunna hänvisa till trovärdiga källor.
2. För att tas på allvar måste man se till att det man gör uppnår någon form av verkshöjd; dvs, det bör finnas tydlig substans som struktureras; gärna med en röd tråd, och presenterat på ett begripligt vis.

Det kan naturligtvis vara svårt (eller omöjligt) att göra "medborgarjournalistik" lika professionellt som en etablerad tidning, men precis som RA sa så är ovanstående punkter viktiga om man vill tas på allvar. Det bara är så. Annars kommer det bara (med all rätt) att avfärdas som konspirationsteorier oavsett sanningshalten.
Jag älskar konspirationsteorier, men när dom involverar specifika, levande namngivna personer i vår närhet vill även jag att påståenden balanseras med fakta; alternativt med källhänvisningar som tål granskning.

I övrigt tror jag personligen att det kan vara bra att undvika fula grepp som hembesök och liknande, då det bara gör det enklare att avfärda innehållet stämpla som hotfulla beteenden (vilket det till viss del faktiskt är). Att RA själv applicerar denna teknik tycker inte jag rättfärdigar det, även om det uppenbarligen genererar visningar. Behandla andra så som du vill bli behandlad själv, (pedofiler och djurplågare exkluderade). I bästa fall kan alternativ media föregå med gott exempel.

Jag gör mig själv skyldig till ovanstående titt som tätt, men jag tycker det är relevant kritik, även om många säkert inte håller med mig. Ovan alldeles oavsett om det finns någon substans i påståendena gällande det aktuella fallet eller inte.
Citera
2017-12-19, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
För min del håller jag ett öppet sinne när det gäller frågan om Barami tystats eller ej. Man behöver inte tro på rymdödlor, Sions Vise eller Illuminati eller sitta med tjockaste foliehatten för att misstänka att här ligger en hund begraven.

Det har hänt förr att "staten" eller "de" ägnat sig åt synnerligen ljusskygga aktiviteter.

På 50-talet experimenterade man med höga doser LSD på ovetande, vilket fick tragiska konsekvenser för många. Till och med dödsfall. Det hölls det käft om i över 20 år innan locket lyfte i svallet av Watergate.

I mitten av 70-talet avsattes en demokratiskt vald premiärminister i Australien under kuppartade former och först på 90-talet började det bubbla upp till ytan hur och varför Gough Witlam helt enkelt blev avsatt av den brittiske guvernören.

På nämre håll har vi mordet på Palme och det räcker med en snabb flukt i tråden om detta inne i konspirationsforumet här, för att fatta att han inte blev whacked av en tjackis från Rotebro!

När det gäller Rabani så var han kort före sin död och nystade i trådar som gick mellan politiken via etablerade media, aktivistiska lobbygrupper med tentakler rätt in i svenska Facebook i form av facebookanställda som tillika är medlemmar i sekten #jagärhär eller har närstående som är det.

Samma nystande gjorde han alltså om Aschberg och där har vi ju kotterierna kring EXPO och in i "företagen" Seppuku Media, Piscatus, Bisnode mm... Researchgruppen (skröt med att de var svenska STASI och Martin Fredriksson var KONSTATERAT informatör åt SÄPO) är en ren Aschberg-produkt och han är deras mentor och beskyddare. Just att ha olika former av bolag och företag är ett känt modus för den som sysslar med ljusskygga operationer och illegal verksamhet inom und/säk . Jag tror detta är större (och VÄRRE) än IB och jag tror Barami var väldigt nära att dra fram skiten i ljuset!

Mellins vidriga krönika i AB är mycket talande i sammanhanget! Här ska man minsann rätta in sig! Håller man inte med i lovprisningarna över Mångkulturen, är man förbannad på det allt mer korrupta och inkompetenta myndighetssverige, så är man en högerextrem nazist, en vidrig hatare och FOI skriver rapporter om ens aktiviteter, vilka påstås ägnade åt att undergräva förtroendet för "seriös journalistik" (hur fan man nu får in AB i den fållan!!)

Är dock några saker jag ställer mig väldigt undrande till. Hur skulle en vanlig s.k. medborgarjournalist utan (förmodar jag) några speciella kontakter kunna snoka fram känslig information om viktiga personer i samhället på ren scoopnivå? Och även om han gjort det (vilket jag betvivlar), hur kunde Aschberg & co veta att han var på väg att tillfoga dem svår publicistisk skada? De kan ha hackat hans dator kanske nån säger, visst men då borde de ha vetat allt långt tidigare. Ett scoop av rang gör man inte på ett par dar. Samma sak med ett mord, sånt borde också ta sin lilla tid att planera om man ska göra det proffsigt och komma undan med det.

Snacket om att han ska ha nämnt hjärtproblem i släkten, hur var det egentligen med det? Nån nämnde nån intervju i Nordfront där han ska ha sagt nåt sånt.

Sen fattar jag inte varför han ska ha varit så farlig för etablissemanget. Var det bara Aschberg han gick hem till och skedde detta i såna fall bara en gång? Är ju hur som helst bara att säga att man vill bli lämnad ifred av honom och om det inte respekteras blir det väl ofredande, dom i tingsrätten och så om han försöker igen blir det kontaktförbud osv.
Citera
2017-12-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
1. Ska man komma med påståenden bör man se till att kunna hänvisa till trovärdiga källor.
2. För att tas på allvar måste man se till att det man gör uppnår någon form av verkshöjd; dvs, det bör finnas tydlig substans som struktureras; gärna med en röd tråd, och presenterat på ett begripligt vis.

Budskapet var ju hur enkelt som helst. Hade ju inget alls med djupgående undersökningar att göra.
Kan Aschberg gå och besöka vanliga människor med avsikt att trakassera de som har fel åsikt, så kan vanliga människor också gå och besöka Aschberg. Det var budskapet, och ja, han kunde det. En gång. Ganska tydligt från båda sidor, kan man tycka.
Citera
2017-12-19, 15:58
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Budskapet var ju hur enkelt som helst. Hade ju inget alls med djupgående undersökningar att göra.
Kan Aschberg gå och besöka vanliga människor med avsikt att trakassera de som har fel åsikt, så kan vanliga människor också gå och besöka Aschberg. Det var budskapet, och ja, han kunde det. En gång. Ganska tydligt från båda sidor, kan man tycka.

Ok, jag fattade det som att han ett stort avslöjande att göra, men jag har inte tittat på klippen, så jag ska låta det vara osagt.
Citera
2017-12-19, 16:11
Medlem
I-van-Toers avatar
Hela den här historien kommer officiellt rapporteras som en dödligt hjärtattack även efter obduktionen. Man kommer säga att Rabani hade ett medfött hjärtfel och att även hans far har det. Han borde således inte ha tränat så tungt på gym som han gjorde. Man kommer även lägligt hitta något eller några vittnen som kommer att träda fram och säga att Rabani klagade på sin hälsa de sista dagarna och att han var hängig och seg. Man kommer hota familjen till att rätta in sig i ledet och sjunga samma visa. Ungefär så.
Citera
2017-12-19, 16:14
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Hela den här historien kommer officiellt rapporteras som en dödligt hjärtattack även efter obduktionen. Man kommer säga att Rabani hade ett medfött hjärtfel och att även hans far har det. Han borde således inte ha tränat så tungt på gym som han gjorde. Man kommer även lägligt hitta något eller några vittnen som kommer att träda fram och säga att Rabani klagade på sin hälsa de sista dagarna och att han var hängig och seg. Man kommer hota familjen till att rätta in sig i ledet och sjunga samma visa. Ungefär så.

tror du det? man kanske säger att han tog sitt liv och då kommer ingen obduktion ens släppas i hänsyn till de som är nära. vi kommer då inte veta någonting
Citera
2017-12-19, 16:18
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
tror du det? man kanske säger att han tog sitt liv och då kommer ingen obduktion ens släppas i hänsyn till de som är nära. vi kommer då inte veta någonting

Mycket möjligt. Så kanske det också kommer att sluta, officiellt.
Citera
2017-12-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nuck-Chorris
Oavsett om det bara var hjärtinfarkt, vilket är mest sannolikt, har dödsfallet fått folk att lära sig lite mer om mediejuden Robert Aschberg och faktiska kopplingar till vänsterextrema Expo, juden Soros, Mossads förehavanden, judebankirenas smutsiga affärer i Aschbergs släkthhistoria mm. >680k visningar.

Vill bara poängtera att det enda vi har som säger hjärtinfarkt är TS i denna tråd. Ingenting har kommit från familjen, ingenting från polisen.

Han kan lika gärna ha halkat i badkaret.
Citera
2017-12-19, 16:40
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Är dock några saker jag ställer mig väldigt undrande till. Hur skulle en vanlig s.k. medborgarjournalist utan (förmodar jag) några speciella kontakter kunna snoka fram känslig information om viktiga personer i samhället på ren scoopnivå? Och även om han gjort det (vilket jag betvivlar), hur kunde Aschberg & co veta att han var på väg att tillfoga dem svår publicistisk skada? De kan ha hackat hans dator kanske nån säger, visst men då borde de ha vetat allt långt tidigare. Ett scoop av rang gör man inte på ett par dar. Samma sak med ett mord, sånt borde också ta sin lilla tid att planera om man ska göra det proffsigt och komma undan med det.

Snacket om att han ska ha nämnt hjärtproblem i släkten, hur var det egentligen med det? Nån nämnde nån intervju i Nordfront där han ska ha sagt nåt sånt.

Sen fattar jag inte varför han ska ha varit så farlig för etablissemanget. Var det bara Aschberg han gick hem till och skedde detta i såna fall bara en gång? Är ju hur som helst bara att säga att man vill bli lämnad ifred av honom och om det inte respekteras blir det väl ofredande, dom i tingsrätten och så om han försöker igen blir det kontaktförbud osv.
Jo, som sagt: Öppet sinne! Barami var knappast ensam förvisso och han ska ha tillsänt Aschberg materialet dagen före han aviserade publiceringen. Han kan mycket väl ha kommit något på spåren som bara varit rykten eller ovederlagda påståenden. Sant är ju att Soros på olika vägar backar upp en del av de organisationer som i Sverige verkar för att inga bromsar ska slås på överhuvudtaget när det gäller mångkultur, överstatlighet mm. Sant är också att Aschberg varit/är något av en samordnare/spindel i nätet när det gäller flera av extremvänsterns nätverk OCH han är sponsor åt extremvänsterns egen lilla underrättelsetjänst som åsiktsregistrerar och kartlägger medborgare som gör sig skyldiga till crimethink.

Vi vet inget om tidsaxeln på vilken Barami jobbat. Hur länge cabalen haft kännedom om vad han egentligen nystat upp. Vi vet inget om ställtiderna för att iscensätta en "bortplockning" heller. Det finns uppgifter som gör gällande att Baramis Facebook släcktes före hans död.

Sedan är det andra saker som "stör" mig i det här ärendet.... Plötsligt dyker det upp en massa användare här som ihärdigt vill göra gällande att Barami knarkade och höll på med anabola. Utan vidare belägg och väldigt envist dyker de upp i alla Baramitrådar. Ofta bara ett par meningar som tvärsäkert hävdar Barami som knarkare och anabolatorsk. Har man inte sett sådana kampanjer förut? Snart blir det väl en sanning om man upprepar det tillräckligt ofta, eller hur?

Ytterliggare en problematisk grej är ju Aftonbladets knäck om "33-årige högernazisten från hatets undervegetation på nätet" som dök upp igår... Läste du Mellins krönika? Det slog luften ur mig i allafall... Mycket vidrig!

Jag vill se Baramis andra akt i Aschberggrävet! Var fan är materialet???
Citera
2017-12-19, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusGlad
"Halkat i badkaret" var väl vad Helge Fossmo:s första hustru också påstods ha gjort? Troligen blev hon också mördad.

Såg intervjun med Aschberg i Våldtäktsbladet. Kyligt. Han verkar inte tänka på Bechirs anhöriga, inget "beklagar sorgen" där inte.

Nu använde jag halkat i badkaret som ett exempel i absurdum, tänkte att det var solklart för alla att det inte skulle tas som ett seriöst förslag...

Min poäng står dock. Vi vet i dagsläget ingenting om detta dödsfall. Vare sig tid, plats eller orsak. Då ska man vara försiktig med att spekulera.
Citera
2017-12-19, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhammadjude
Ändå har du suttit och hånat andra i tråden som talar om andra orsaker än vad du själv har fastslagit som idioter. jävla hycklare?
bechir förtjänar väl ändå att vi inte bara accepterar vad myndigheterna säger han litade int epå dem gällande vad de gjorde med hans skattepengar SÅ VARFÖR I HELvETE skulle vi anta att han ville att vi skulle lita på dem gällande att fastslå orsak?

Själv vet jag inte vad som har hänt och tycker jag är den enda ärliga i denna tråden, känns som ni alla har en agenda

Jag ifrågasätter alltid när folk kommer med påståenden utan grund.
Anser man att Aschberg genom kopplingar till Mossad mördat Bechir med samma lönnmördare som tog livet av Palme och att den djupa staten döljer allt förtjänar man att förlöjligas.

Den enda ärliga..? Du har påstått att jag och minst 2 andra skickat "hotfulla PM" till dig vilket endast är ditt fantasifoster.

Skärp dig och kom med något konkret istället för att bara spamma massa desinformation.
Vi vet inte hur han dog, det finns egentligen ingenting som talar för hjärtattack.

Men det klart, jag tjänar miljonbelopp från Aschberg genom att sitta och kommentera trådar på Flashback... Herregud...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in