Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Är dock några saker jag ställer mig väldigt undrande till. Hur skulle en vanlig s.k. medborgarjournalist utan (förmodar jag) några speciella kontakter kunna snoka fram känslig information om viktiga personer i samhället på ren scoopnivå? Och även om han gjort det (vilket jag betvivlar), hur kunde Aschberg & co veta att han var på väg att tillfoga dem svår publicistisk skada? De kan ha hackat hans dator kanske nån säger, visst men då borde de ha vetat allt långt tidigare. Ett scoop av rang gör man inte på ett par dar. Samma sak med ett mord, sånt borde också ta sin lilla tid att planera om man ska göra det proffsigt och komma undan med det.
Snacket om att han ska ha nämnt hjärtproblem i släkten, hur var det egentligen med det? Nån nämnde nån intervju i Nordfront där han ska ha sagt nåt sånt.
Sen fattar jag inte varför han ska ha varit så farlig för etablissemanget. Var det bara Aschberg han gick hem till och skedde detta i såna fall bara en gång? Är ju hur som helst bara att säga att man vill bli lämnad ifred av honom och om det inte respekteras blir det väl ofredande, dom i tingsrätten och så om han försöker igen blir det kontaktförbud osv.
Jo, som sagt: Öppet sinne! Barami var knappast ensam förvisso och han ska ha tillsänt Aschberg materialet dagen före han aviserade publiceringen. Han kan mycket väl ha kommit något på spåren som bara varit rykten eller ovederlagda påståenden. Sant är ju att Soros på olika vägar backar upp en del av de organisationer som i Sverige verkar för att inga bromsar ska slås på överhuvudtaget när det gäller mångkultur, överstatlighet mm. Sant är också att Aschberg varit/är något av en samordnare/spindel i nätet när det gäller flera av extremvänsterns nätverk OCH han är sponsor åt extremvänsterns egen lilla underrättelsetjänst som åsiktsregistrerar och kartlägger medborgare som gör sig skyldiga till crimethink.
Vi vet inget om tidsaxeln på vilken Barami jobbat. Hur länge cabalen haft kännedom om vad han egentligen nystat upp. Vi vet inget om ställtiderna för att iscensätta en "bortplockning" heller. Det finns uppgifter som gör gällande att Baramis Facebook släcktes före hans död.
Sedan är det andra saker som "stör" mig i det här ärendet.... Plötsligt dyker det upp en massa användare här som ihärdigt vill göra gällande att Barami knarkade och höll på med anabola. Utan vidare belägg och väldigt envist dyker de upp i alla Baramitrådar. Ofta bara ett par meningar som tvärsäkert hävdar Barami som knarkare och anabolatorsk. Har man inte sett sådana kampanjer förut? Snart blir det väl en sanning om man upprepar det tillräckligt ofta, eller hur?
Ytterliggare en problematisk grej är ju Aftonbladets knäck om "33-årige högernazisten från hatets undervegetation på nätet" som dök upp igår... Läste du Mellins krönika? Det slog luften ur mig i allafall... Mycket vidrig!
Jag vill se Baramis andra akt i Aschberggrävet! Var fan är materialet???