2017-12-19, 13:40
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Tack! Nej, det uppfyller mina krav tillräckligt mycket, tills vidare.

En person som heter Bechir Rabani, 33 år gammal, född 1984-01-26 och boende i Påarp, har precis blivit borttagen från Ratsit.

Han finns kvar i cachen på Google när man söker på bechir rabani ratsit, men inte på Ratsit längre. Han är alltså helt nyligen borttagen eftersom han fortfarande finns i Googles cache.

Vad tror du om det?
Citera
2017-12-19, 13:43
Medlem
Trolltestets avatar
Finns det någon i tråden som har koll på vad hans familj tyckte om hans verksamhet?

Tyckte de att hans verksamhet tjänade sverige och friheten, eller ansåg de mer att han vanärade familjens heder genom att visa otacksamhet mot det land som erbjudit hans familj en fristad?
Citera
2017-12-19, 13:44
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vad tror du om det?

Det känns som sista spiken i kistan, så att säga.
Citera
2017-12-19, 13:48
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Finns det någon i tråden som har koll på vad hans familj tyckte om hans verksamhet?

Tyckte de att hans verksamhet tjänade sverige och friheten, eller ansåg de mer att han vanärade familjens heder genom att visa otacksamhet mot det land som erbjudit hans familj en fristad?

Otacksamhet? Som jag förstått det så älskade han Sverige mer än Sveriges alla svenska politiker.
Citera
2017-12-19, 13:52
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Målet är ju att få fram en dödsorsak och "naturlig död" finns ju egentligen inte annat än hos äldre människor. Begreppet borde egentligen vara "biologiska orsaker". Ofta kan man se blockerade/brustna artärer, hjärnblödningar, organsvikt eller dylikt och utifrån det dra slutsatser om dödsorsaken. Om man inte finner något biologiskt som kan förklara dödsfallet utgår jag ifrån att man fortsätter söka efter andra möjligheter, för uppgiften är ju att få fram en dödsorsak. Jag är inte obducent men jag gissar att det inte är okej för dem att ge upp och säga "äh, jag vet inte, spelar roll när han ändå är död" innan de testat alla tänkbara möjligheter.

Det är inte alls mitt intryck.

Äldre gör man väl sällan obduktion på? De man gör obduktion på eller väl de som avlider i ung ålder eller där det finns misstanke om brott.

I BR fall har polisen sagt att de inte misstänker brott. Man har redan flaggat för hjärtinfarkt. Med tanke på DÖ, kod 291 och allt annat mörkande från PK så förväntar jag mig inte en rapport som säger att han blivit mördad. Kan familjen få en oberoende obducent (om det ens går) så kanske saken kommer i ett annat läge. Antagligen är allt redan förlorat vad gäller den möjligheten.

Polisen har inte ens resurser att utreda alla mord längre i Skåne. Allt annat får ju därför vila. Man stänger BB och canceravdelningar. Sjukvården kommer därför inte lägga en spänn på undersökning av någon som man tror har koppling till NMR eller sverigevänliga rörelsen.

Aschbergs intervju var väldigt magstark. Han förkastar det som BR gjorde, men han har gjort exakt likadant själv, eller snarare värre. Han avslutar med att säga att folk är välkomna att intervjua honom och ställer kritiska frågor. Jag hoppas ett gäng hårdhudade gör precis det.
Citera
2017-12-19, 13:55
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Otacksamhet? Som jag förstått det så älskade han Sverige mer än Sveriges alla svenska politiker.

Förutom att han klagade stort på precis samma typ av flyktingmottagande som från början möjliggjorde för honom att få asyl här...

Hade högern styrt Sverige så hade ju både han och hans familj varit tillbaks hemma i Syrien långt långt innan han hade hunnit bli en Youtuber.
Senast redigerad av Trolltestet 2017-12-19 kl. 14:32.
Citera
2017-12-19, 14:00
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
I BR fall har polisen sagt att de inte misstänker brott. Man har redan flaggat för hjärtinfarkt.

Har POLISEN sagt hjärtinfarkt? Hjärtinfarkt verkar ha blivit en trådsanning tidigt (typ, i första posten).

Så vitt jag vet obduceras alla "yngre" som avlider rutinmässigt som du också påpekar.
Citera
2017-12-19, 14:02
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
Självfallet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ge-mannens-dod
Jävlar! Den "tuffe" Robban blir plötsligt andfådd av att prata, flackar runt med blicken och kliar sig på näsan, klassiska tecken på lögn.

Och varför nämner man inte att fru Lotta uttalar hot mot den nu döde? Det är ju en central del av att hans/deras inblandning nu misstänks.
Citera
2017-12-19, 14:08
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Har POLISEN sagt hjärtinfarkt? Hjärtinfarkt verkar ha blivit en trådsanning tidigt (typ, i första posten).

Så vitt jag vet obduceras alla "yngre" som avlider rutinmässigt som du också påpekar.

Tror också att alla yngre eller medelålders som plötsligt dör i hemmet blir obducerade av en rättsläkare
Citera
2017-12-19, 14:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tror också att alla yngre eller medelålders som plötsligt dör i hemmet blir obducerade av en rättsläkare

En klinisk obduktion är sannolik i det här fallet, eventuellt en rättsmedicinsk obduktion kan bli aktuell beroende på hur man tolkar, citat;

Om läkaren beslutar att inte utföra obduktion finns det inte möjlighet att överklaga det beslutet. Grund för ett sådant beslut kan vara att dödsorsaken redan är känd eller sannolik och det inte är av särskild betydelse att få fullständig visshet om dödsorsaken (SFS 1995:832, SOSFS 1996:28).

Skulle den läkare som utfärdar dödsbeviset finna skäl till en rättsmedicinsk undersökning ska en polisanmälan göras (SFS 1990:1144).

Det kan gälla att den dödes identitet inte är fastställd eller vid misstanke om brott, olycksfall eller självmord. Finns det misstanke om fel och försummelse inom hälso- och sjukvården ska polisanmälan ske. Även vid helt oväntade dödsfall då tidigare sjukdomsbild inte kan förklara dödsfallet, vid plötslig spädbarnsdöd eller då missbrukare påträffas död ska polisanmälan göras (HSLF-FS 2015:15).

Källa:Vårdhandboken
Citera
2017-12-19, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det är inte alls mitt intryck.

Äldre gör man väl sällan obduktion på? De man gör obduktion på eller väl de som avlider i ung ålder eller där det finns misstanke om brott.

I BR fall har polisen sagt att de inte misstänker brott. Man har redan flaggat för hjärtinfarkt. Med tanke på DÖ, kod 291 och allt annat mörkande från PK så förväntar jag mig inte en rapport som säger att han blivit mördad. Kan familjen få en oberoende obducent (om det ens går) så kanske saken kommer i ett annat läge. Antagligen är allt redan förlorat vad gäller den möjligheten.

Polisen har inte ens resurser att utreda alla mord längre i Skåne. Allt annat får ju därför vila. Man stänger BB och canceravdelningar. Sjukvården kommer därför inte lägga en spänn på undersökning av någon som man tror har koppling till NMR eller sverigevänliga rörelsen.

Aschbergs intervju var väldigt magstark. Han förkastar det som BR gjorde, men han har gjort exakt likadant själv, eller snarare värre. Han avslutar med att säga att folk är välkomna att intervjua honom och ställer kritiska frågor. Jag hoppas ett gäng hårdhudade gör precis det.

Det är väl en fråga från patient till patient. När man inte vet dödsorsaken gör man nästan alltid en obduktion. Äldre patienter blir ju ofta sämre och sämre innan de slutligen dör, så då gör man ingen obduktion eftersom man vet att det bara är naturen som har sin gång.
Men en 70-åring som dör knall och fall utan någon känd bakomliggande sjukdom är jag rätt säker på att man obducerar. Dödsorsaken är ju viktig ur ett folkhälsoperspektiv också, det är bra att veta vad folk dör av så man kan rikta åtgärder mot olika saker.

Obduktion är det ju sjukvården som beslutar om, inte polisen. Om polisen inte har anledning att inreda en utredning om brott så kommer de avstå tills de har anledning att misstänka annorlunda, till exempel om man får in ett intressant tips eller om obducenten skulle hitta något avvikande som tyder på att döden inte haft naturliga orsaker, då kommer saken givetvis i annat ljus.

Obduktioner tror jag inte påverkas av sjukvårdens personalbrist på samma sätt som annan verksamhet, det är inte jättemånga som dör dagligen i medelstora svenskar städer och kropparna kan förvaras och obduceras senare om det skulle vara kö.

Som jag förstod det förkastade Aschberg inte det Rabani gjorde, utan sättet han gjorde det på. Han tyckte hantverket var dåligt och det tyckte jag också. Han träffade ju aldrig någon av dem han skulle konfrontera, och efter han gett upp säger han att de han letat efter gömt sig i sin lägenhet trots att de inte varit hemma och rabblar en massa konspirationsteorier han googlat fram.

Min övertygelse är ju att Rabani inte ville träffa någon av dem han gjort hembesök till. Han visste att de inte var hemma och på så sätt kunde han hävda att de inte vågade möta honom utan gömde sig. Jag tror Aschberg mest stör sig på ohederligheten i den sortens journalistik och ogillar att det mest är politisk propaganda snarare är journalistik.
Citera
2017-12-19, 14:36
Medlem
Muhammadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Förutom att han klagade stort på precis samma typ av flyktingmottagande som från början möjliggjorde för honom att få asyl här...

Hade högern styrt Sverige så hade ju både han och hans familj varit tillbaks hemma i Syrien långt långt innan han hade hunnit bli en Youtuber.

nej för sd säger inte att man ska skicka tillbaks och tom nazisterna säger att ett antal utlänningar ska få vara i lande.t
Bechir hade helt klart säkrat sin plats iom att han var en av de få som väckte svensken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in