Citat:
Ursprungligen postat av
crawly
I övrigt tror jag personligen att det kan vara bra att undvika fula grepp som hembesök och liknande, då det bara gör det enklare att avfärda innehållet stämpla som hotfulla beteenden (vilket det till viss del faktiskt är). Att RA själv applicerar denna teknik tycker inte jag rättfärdigar det, även om det uppenbarligen genererar visningar. Behandla andra så som du vill bli behandlad själv, (pedofiler och djurplågare exkluderade). I bästa fall kan alternativ media föregå med gott exempel.
"Högern" har kört "den goda smakens politik" och "en sansad diskussion" i årtionden. Det fungerar inte eftersom vänstern inte är intresserade av "god smak" eller "diskussion": de är intresserade av att få makt och att vinna. Jag hoppas din goda smak gläder dig medan Sverige brinner. Du får behålla den.
Citat:
Ursprungligen postat av
Agens56
Är dock några saker jag ställer mig väldigt undrande till. Hur skulle en vanlig s.k. medborgarjournalist utan (förmodar jag) några speciella kontakter kunna snoka fram känslig information om viktiga personer i samhället på ren scoopnivå? Och även om han gjort det (vilket jag betvivlar), hur kunde Aschberg & co veta att han var på väg att tillfoga dem svår publicistisk skada?
Nej, det är helt osannolikt att han hade lyckats med det. Däremot började ju karln åka hem till maktmänniskor, däribland judar, och ifrågasätta dem på ett minst sagt ovanligt och uppkäftigt sätt. Om han verkligen har mördats har det skett i preventivt syfte för att man ser en framtida fiende; Mossad har ofta mördat obekväma aktivister, och även om de flesta har varit terrorister så har inte alla varit det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Reda
Polisen fastställer inte dödsorsak.
Precis, och det var därför jag klentroget frågade tidigare postare (som påstod detta) om bekräftelse på att polisen hade uttalat sig i frågan. Lär dig läsa citat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nulb
Summa sumarum: Borde inte någon plockat fram lite belägg vid det här laget? Snacket om betalda kommentatorer i forum är ju ungefär lika gammalt som internet själv.
För oss som varit med lite längre är mönstret ganska tydligt. Blotta förekomsten av, och aktiviteten hos, vissa specifika postare i tråden - användare som i princip bara ägnat sig åt desinformation sedan de registrerat sig - är intressant. Ett ovanligt högt antal postare i denna tråd har lyckats bli avstängda också, intressant det med.