Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-19, 01:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Att det råder oklarheter på flashback betyder inte att det de facto råder oklarheter.
Vi vet väldigt lite om det här fallet.

Det är mycket som är oklart här. Om ett stort antal privatpersoner anser det borde även polisen göra det. Polisens jobb är att vara misstänksam och utreda saker. Vända på varje sten, inte att lättvindigt skriva av fall.

I bästa fall kommer polisen att ses som inkompetent, i värsta fall kommer folk tro att det handlar om mörkläggning.
Citera
2017-12-19, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag håller med dig. Om det visar sig att del 2 av materialet är försvunnet kan det vara aktuellt att ana ugglor i mossen, just nu är det bara hysteriskt.

Har ni helt missat syftet med Flashback? Rätt lätt för familjen att undvika tråden om de inte vill läsa konspirationer.
Citera
2017-12-19, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det är mycket som är oklart här. Om ett stort antal privatpersoner anser det borde även polisen göra det. Polisens jobb är att vara misstänksam och utreda saker. Vända på varje sten, inte att lättvindigt skriva av fall.

I bästa fall kommer polisen att ses som inkompetent, i värsta fall kommer folk tro att det handlar om mörkläggning.

Polis sitter naturligtvis på betydligt mer information rörande detta än gemene man.
I nuläget vet vi inte ens dödsorsak med säkerhet, vi vet ju inte ens vart han var när han gick bort?

Efter att obduktion utförts kan vi börja diskutera, men i nuläget är det ju bara trams.
Citera
2017-12-19, 01:04
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det hittar de garanterat. En obducent har ju som jobb att fastslå dödsorsaker och om ett dödsfall verkar märkligt och man inte hittar någon tydlig dödsorsak så kontrollerar man givetvis alla möjligheter och betar av listan, så att säga.

Det kan såklart hända att de inte listar ut vad någon dött av med, men det finns ingen metod att ta livet av någon som är idiotsäker. Om man vill dölja att det rör sig om mord är gift en rätt dålig metod. Det funkade väl på den tiden då det inte fanns teknik och kunskap för att utreda dödsfallen ordentligt, men idag lämnat förgiftning sannolikt för mycket spår som den som mördat inte har någon kontroll över.

Det bör ju rimligtvis vara enklare att fejka självmord eller olycka än att fejka naturligt död.

Gissar på att du har noll vetenskaplig utbildning och noll erfarenhet av sjukvård. Jag tänkte skriva ett utförligare svar till dig men 227 har redan gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av 227
Av ren googling framgår att det idag finns många giftämnen som dels är svåra att i allmänhet detektera och ger symptom som vid en vanlig hjärtattack.
Ifall inte en obduktion omfattar tester för vart och ett av dessa ämnen så kommer aktuell obducent att missa en sådan orsak!
Tekniken finns väl utvecklad, MEN som man frågar får man svar. Någon generell analys som klipper alla kända ämnen finns inte.
Det krävs en kriminal-teknisk obduktion av någon som kan sin sak!
Trots alla mystiska omständigheter gissar jag att den som ska obducera blir någon som inte har blekaste aning om de tillgängliga tekniker som finns?
Att dirigera stor kraft på helt osannolika förklaringar om "olyckor" , "självmord" eller som här en 33-åring som "helt naturligt" dör av hjärtattack är en välkänd "smarthet" hos dagens Polisledning.
Den som har ett ärligt uppsåt blir inte långlivad där inte.
Precis som att PK-cancerns journalister är livrädda för att vara riktiga journalister så är dagens polisledning livrädda för att ta reda på sanningen.
Hoppet står till att både aktuell läkare och utredningsansvarig har någon jävla form av civilkurage och vägrar vara viljelös kugge i denna Stalin-inspirerade efterblivna bananrepublik!
Även att vi får hit riktiga journalister från andra länder som kan dra egna slutsatser när de korrupta makthavarna försöker ljuga eller helt enkelt vägrar svara på frågor.
Jag mailar utlandet med den förhoppningen!
Må "våra" sjukligt korrupta kontorist-äckel till makthavare brinna i helvetet!
Senast redigerad av svettigafettsvinet 2017-12-19 kl. 01:11.
Citera
2017-12-19, 01:05
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Polis sitter naturligtvis på betydligt mer information rörande detta än gemene man.
I nuläget vet vi inte ens dödsorsak med säkerhet, vi vet ju inte ens vart han var när han gick bort?

Efter att obduktion utförts kan vi börja diskutera, men i nuläget är det ju bara trams.

Fast du tycker inte att timingen var lite skum?
Citera
2017-12-19, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Fast du tycker inte att timingen var lite skum?

Jo, den är märklig. Det medger jag gärna.
Men det är ta mig fan inte tillräcklig grund för att basunera ut att han är mördad... Och inte heller att Aschberg plötsligt beställt ett mord av mossad som även ligger bakom mordet på Palme och alla andra galenskaper folk slänger ur sig i tråden...

Kroppen kommer obduceras, upptäcks något som inte borde vara där så kommer saken utredas. Man startar inte en polisutredning baserad endast på lösa indicier.
Citera
2017-12-19, 01:09
Medlem
TeamJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilboza
Arselberg har nu uttalat sig i en intervju på Aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ge-mannens-dod

Är det bara jag är verkar han lite skärrad?

jojojojo
Vilka små subtila små ryck i ansiktet, med ögonen.
En sak är att ansiktet kan inte ljuga(förutom skådespelarna ,psykopaterna) Robert är ingen bra skådespelare eller fullblodig psykopat,
Får en känsla genom att bara se på hans kroppsspråk att det han säger är inte i harmoni med sin kropp.
Får en känsla att allt är inövat inför intervjuen också. Någon som kan instämma?
Citera
2017-12-19, 01:09
Medlem
Citat:
Visst finns det problematik med dagens ledande media i Sverige, det är ingenting jag förnekar.
Med det sagt delar jag helt deras uppfattning att det inte finns något som tyder på att detta bör utredas, speciellt teorin att Aschberg skulle ligga bakom ett eventuellt mord är ju minst sagt löjeväckande.

Framkommer det objektiva belägg för att döden inte var naturlig så ska det absolut granskas, men i dagsläget saknas dessa belägg.

Poängen är att det inte spelar någon roll vad som är sant eller falsk. Om dessa sammanträffanden hade skett där någon person de ogillar hamnat i skottgluggen hade man gladeligen rapporterat om alla sammanträffanden, kanske t.om visat klippet där personen som dör blir hotad, och sedan varit väldigt glada om många av tittarna själva drar slutsatsen att personen journalisterna ogillar måste vara skyldig till detta trots att det inte finns några som helst bevis. Detta sker hela tiden.

Med alla dessa sammanträffanden är det inte läga att göra narr av folk som vill att saken undersöks, även om jag själv inte tror att någon blivit mördad för man visa lite ödmjukhet för dem som vill undersöka saken.
Citera
2017-12-19, 01:10
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Inte för att jag är konspiratoriskt lagd, men är det ändå inte ett kusligt sammanträffande?

Sammanträffanden händer, första världskriget kunde ha stoppats 7 gånger men det skedde alltid något som hindrade det hela en av dessa tillfällen var att en av diplomaterna plötsligt dog strax innan han skulle skriva under ett avtal som skulle hindra nationerna från att anfalla varandra under ett möte mellan Ryssland och Tyskland någon månad innan krigets start.

Så bara för att sammanträffanden sker så betyder det inte (alltid) att det är något mystiskt bakom dem.
Citera
2017-12-19, 01:10
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilboza
Har ni helt missat syftet med Flashback? Rätt lätt för familjen att undvika tråden om de inte vill läsa konspirationer.

Personligen så vill jag läsa i tråden om det framkommer något nytt(fakta) kring BR och dödsfallet, men vill inte heller läsa om konspirationsteorier i den här tråden, finns annan tråd för det. Du verkar helt ha missat syftet med den här flashbacktråden.

Rätt lätt för dig att byta tråd om du vill framföra konspirationsteorier utan förankring i verkligheten.

Om du vet så kan du svara, dog BR av en hjärtinfarkt eller är det enbart ett rykte?

Vet man exakt var det skedde, var han ensam, någon?
Senast redigerad av OY 2017-12-19 kl. 01:13.
Citera
2017-12-19, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Poängen är att det inte spelar någon roll vad som är sant eller falsk. Om dessa sammanträffanden hade skett där någon person de ogillar hamnat i skottgluggen hade man gladeligen rapporterat om alla sammanträffanden, kanske t.om visat klippet där personen som dör blir hotad, och sedan varit väldigt glada om många av tittarna själva drar slutsatsen att personen journalisterna ogillar måste vara skyldig till detta trots att det inte finns några som helst bevis. Detta sker hela tiden.

Med alla dessa sammanträffanden är det inte läga att göra narr av folk som vill att saken undersöks, även om jag själv inte tror att någon blivit mördad för man visa lite ödmjukhet för dem som vill undersöka saken.

Att svensk media är vinklad är det ingen som säger emot.

Vill dock poängtera att vi har ett sammanträffande, och det är att han var hos Aschberg dagarna innan. Och det är det. Inte särskilt mycket att gå på direkt.
Citera
2017-12-19, 01:11
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Inte för att jag är konspiratoriskt lagd, men är det ändå inte ett kusligt sammanträffande?

Det är det. Kan han vara en av extremt få trettionånting som dör i hjärtinfarkt, bara nån dag efter att han får ett nationellt genombrott? Visst, men man skall alltid hata slumpen i såna här fall. Det betyderju inte per definition att Aschberg ligger bakom ett eventuellt mord. Men det är alldeles klart att ledande maktelit är livrädda för en person med invandrarbakgrund som drar ner deras byxor. Helt plötsligt kan dom inte längre skrika "rasist" eller "vit makt" som bemötande, dom blir hjälplösa. Eller kanske Rabani tog sitt eget liv för att bli martyr? Eller att uppmärksamheten blev för mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in