Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-18, 16:42
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ja, frugan hotade ju Bachir det finns ju på film och Robert kanske inte uppskattar att man åker hem till honom med en film kamera. Bachir var ju inte ens hotfull men däremot mot frugan betedde sig illa.

Jag kan ju säga så här att jag hade inte uppskattat att någon åkt hem till min familj eller jobb så som han gör.

Att han har grävt upp skit om Robert det tror jag Robert skiter i om inte det handlar starka bevis att han är mördare, våldtäktsman eller pedofil så tror jag han kan komma undan med vad som helst.

Sen är det lite humor att det har hittat hit ganska mycket folk som försöker fördumma alla teorier.

Jag tror hon menade på att antingen en smutskastning, stämning eller något liknande och att ond bråd död var det sista på hennes tankar
Citera
2017-12-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att hon säger något som kan röra att man tänker stämma honom är inte starka bevis

Han är ironisk fattar du väl.

Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Ja, frugan hotade ju Bachir det finns ju på film och Robert kanske inte uppskattar att man åker hem till honom med en film kamera. Bachir var ju inte ens hotfull men däremot mot frugan betedde sig illa.

Jag kan ju säga så här att jag hade inte uppskattat att någon åkt hem till min familj eller jobb så som han gör.

Att han har grävt upp skit om Robert det tror jag Robert skiter i om inte det handlar starka bevis att han är mördare, våldtäktsman eller pedofil så tror jag han kan komma undan med vad som helst.

Sen är det lite humor att det har hittat hit ganska mycket folk som försöker fördumma alla teorier.

Journalister har åkt hem till betydligt "farligare" typer än Aschberg och de har inte blivit mördade.
Citera
2017-12-18, 16:44
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vilka fler har dött under misstänkta omständigheter menar du?

Stieg Larsson dog också i en hjärtattack om jag minns rätt, han blev bara 50 år. Ok att han säkert jobbade ihjäl sig, men har man svagt hjärta och pressar kroppen mycket så kan man nog dö ganska plötsligt även i 30-årsåldern.

Tycker att hans anhöriga, nära vänner och kollegor etc borde gå ut och klargöra om han hade drogproblem, svagt hjärta eller dylikt. Annars blir det bara spekulationer.

Hade han varken drogproblematik eller hjärtproblem så blir det ju minst sagt ganska skumt.

Det dör personer ständigt utifrån oklara omständigheter. Från varje sida. Jag tror bestämt många av dessa dödsfall inte direkt är naturliga.

Sedan just gällande detta fall. Det är möjligt som jag redan spekulerat om att regimen stressade ihjäl honom. De var ute efter honom den saken kan vi alla vara ense om. Sedan om de då aktivt hade ihjäl honom eller bara jagade honom tills döds blir något vi aldrig förmodligen kommer bli varse om.
Citera
2017-12-18, 16:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Jag skämtade, i en chockad situation skulle nog både du och jag klämma ur oss något liknande. Det är en försvarsmekanism.

Ber om ursäkt, svårt att se vilka som skämtar i den här tråden, ömskar verkligen att moderatorer skulle ta tag i tråden
Citera
2017-12-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det dör personer ständigt utifrån oklara omständigheter. Från varje sida. Jag tror bestämt många av dessa dödsfall inte direkt är naturliga.

Sedan just gällande detta fall. Det är möjligt som jag redan spekulerat om att regimen stressade ihjäl honom. De var ute efter honom den saken kan vi alla vara ense om. Sedan om de då aktivt hade ihjäl honom eller bara jagade honom tills döds blir något vi aldrig förmodligen kommer bli varse om.

Jo visst mördas det folk här och där, men jag har svårt att se varför man skulle vilja likvidera en ganska okänd YouTube-kille bara för att han åker hem och jobbar sig lite mot nån journalists fru. Den där "arg blatte"-killen är väl betydligt kändare? Vad var det denne Bechir Rabani gjorde som var så fruktansvärt farligt för makten att de måste plocka bort honom som nån sorts JFK?
Citera
2017-12-18, 16:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Hur tusan stressar man ihjäl någon? Hur lång tid tar det och hur många överlever?
Citera
2017-12-18, 16:48
Medlem
huwies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Inte särskilt skumt alls, polisen utreder bara om det finns misstanke om brott. Ter det sig vara ett naturligt dödsfall utreder man det självfallet inte, inte fan ska en förundersökning igång när min farfar dör av slaganfall i hemmet...

Upptäcker man däremot något vid obduktion så drar man självfallet igång en utredning.

Fast nu var ju inte Bachir lika gammal som din farfar, utan han var 33. Enligt familj, så tog han inte droger eller steroider. Han hade ingen sjukdom. Men det är klart att man får hjärtattack dagen innan han ska släppa sin sista video om Aschberg. Den kanske var så bra att han fick hjärtattack? Snacka om bra timing då för Aschberg eller?
Citera
2017-12-18, 16:51
Medlem
Soterns avatar
Vad exakt hotade Lotta Aschberg Bechir Rabani med, ordagrant? Okar inte se hela videon igen.
Citera
Medlem
Panzerkeils avatar
När makten fick nys om farsans hjärtproblem blev det lätt att välja mordvapen, eftersom man fick en naturlig orsak att skylla hjärtattacken på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Hur tusan stressar man ihjäl någon? Hur lång tid tar det och hur många överlever?

En sak jag tänkt på är att han faktiskt kan ha haft ihjäl sig själv. Livet som dissident i det här landet är nog ganska påfrestande, man vantrivs nog väldigt mycket väldigt ofta och ser antagligen ganska mörkt på utvecklingen. Som jag ser det är det nog lätt hänt för såna människor att dras ner i depressionens svarta hål eftersom de bara sysslar med att underöka elände dag efter dag och de flesta bryr sig inte utan tycker let's dance är mer intressant, det hela är ganska otacksamt och kanske är det redan så från början att många av dessa dissidenter har en depressionsproblematik redan från början, alltså en kritisk förmåga som skiljer dem från mängden, som gör att de ser sånt andra inte ser eller inte vill se, att de därmed får svårt med sociala kontakter, mörk människosyn, dåliga framtidsförhoppningar... det kan nog bli en ond cirkel som ibland kan leda till att man tar kål på sig själv.

Ett par funderingar bara.
Citera
2017-12-18, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
Fast nu var ju inte Bachir lika gammal som din farfar, utan han var 33. Enligt familj, så tog han inte droger eller steroider. Han hade ingen sjukdom. Men det är klart att man får hjärtattack dagen innan han ska släppa sin sista video om Aschberg. Den kanske var så bra att han fick hjärtattack? Snacka om bra timing då för Aschberg eller?

Om inte ens familjen anser att det bör utredas och teoriseras känner jag att det saknas grund för att utreda i dagsläget. Kommer något upp under obduktionen är det en helt annan situation.

Men just nu tycks inget objektivt peka på annat än naturlig död, låt processen ha sin gång. Nej, Aschberg med bihang äger inte varenda människa i detta land. Nej, deep state finns inte.

Om det inte finns något som pekar på mord så finns det heller ingen anledning att utreda. Alltid tragiskt när någon dör ung men det betyder inte mord.
Citera
2017-12-18, 16:52
Medlem
sylvaticums avatar
Som om inte arschberg blivit hotad förr. Isf borde ju foliehattatna hitta en massa mördade tokar i arschbergs spår. Finns inga motiv att mörda bechir om det inte är en knäppis som Mangs som gjort det. Men isf bör nya mord dyka upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in