Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-18, 16:28
Medlem
Vad är det skumma med att Polisen ej utreder hans död.?

Han dog helt enkelt av en hjärtinfarkt!

Tragiskt
Citera
2017-12-18, 16:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Jo men om fler och fler skulle "råka" dö så skulle det snart bli ganska uppenbart vad de sysslade med, tycker du inte? Men du kanske menar att de räknar med att folk inte vågar utmana ödet och bli nästa offer?

Säger inte att jag tror på detta själv, vill bara veta hur ni tänker.

Det är så många regimkritiker som dött så tror inte det är någon fara direkt. Hur många t.ex angående just detta fall bryr sig? Noll från media och vi som bryr sig kan makten liksom bara kalla troll. Dumma idioter som inte tror att en 33-åring bara helt plötsligt kan dö.

Det är liksom hur systemet fortsatt kan funka och ha ihjäl personen lite hur de vill. Inte många kommer bry sig.
Citera
2017-12-18, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Jag tror inte att han är rädd att öppna dörren. Men jag vet inte om någon har gett han en spruta för det borde man se om man gör obduktion. Dessutom finns det risk för att han gör motstånd om inte någon har pistol då men jag tvivlar på att proffs gör så. Däremot tror jag mer i så fall någon har gått hem till han när han inte var hemma och lagt något i maten. Något som gör att det ser ut som hjärtattack och inte kan spåras.

Jag tror inte Robert åker hem till han om han inte ser rött då och blivit helt tokig för att han åkte hem till hans fru. Hela besöket var ju jävligt harmlöst men man vet aldrig hur folk tänker.
Jag tror i så fall att Robert är mer kall än så och ringer sina gamla vänner inom diverse underrättelsetjänster.
Han och Stieg hade ju nära kontakt med Ryssland på 70 talet.

Jag tror inte det beror på scoopet. Han skiter i nog i det för han vet att han är ontouchable.

Skulle killen ha mördats för att han åkte hem till journalistens fru alltså menar du? Bor de inte ihop eller vad?
Citera
2017-12-18, 16:32
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
http://www.friatider.se/polisen-vi-u...ir-rabanis-d-d
https://samnytt.se/polisen-vi-utrede...r-rabanis-dod/

Skumt. Mycket skumt.
Inte alls. Men tvivlar på att poliserna skulle hitta nålsticket haha. Är förvånad att de ens har varit på plats.
Citera
2017-12-18, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
5 sekunders undersökning via Google gav mig så nej han verkar inte ha dold identitet

Nej just det.
Den av er så hatade skumme mördaren och juden har helt öppen adress och öppnar dörren när en okänd knackar på.

Kanske kan det få några lite sansade av er postare att lägga ner era konspirationsteorier?
Men det är nog för mycket att hoppas på.
Citera
2017-12-18, 16:35
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är så många regimkritiker som dött så tror inte det är någon fara direkt. Hur många t.ex angående just detta fall bryr sig? Noll från media och vi som bryr sig kan makten liksom bara kalla troll. Dumma idioter som inte tror att en 33-åring bara helt plötsligt kan dö.

Det är liksom hur systemet fortsatt kan funka och ha ihjäl personen lite hur de vill. Inte många kommer bry sig.

Alla dör någon gång, regimkritiker eller ej. Vilka tänker du på som mördats i Sverige?
Citera
2017-12-18, 16:37
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Skulle killen ha mördats för att han åkte hem till journalistens fru alltså menar du? Bor de inte ihop eller vad?
Visst gör de det, frun sa " - Det här ska du få för". Då är det klart han har mördats av en framkallad hjärtinfarkt. Det finns material i denna tråd till en riktigt bra bok.
Man häpnas över att Moussad skulle vara inblandad.
Senast redigerad av rimpoa 2017-12-18 kl. 16:39.
Citera
2017-12-18, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Vilka fler har dött under misstänkta omständigheter menar du?

Stieg Larsson dog också i en hjärtattack om jag minns rätt, han blev bara 50 år. Ok att han säkert jobbade ihjäl sig, men har man svagt hjärta och pressar kroppen mycket så kan man nog dö ganska plötsligt även i 30-årsåldern.

Tycker att hans anhöriga, nära vänner och kollegor etc borde gå ut och klargöra om han hade drogproblem, svagt hjärta eller dylikt. Annars blir det bara spekulationer.

Hade han varken drogproblematik eller hjärtproblem så blir det ju minst sagt ganska skumt.
Citera
2017-12-18, 16:38
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rimpoa
Visst gör de det, frun sa " - Det här ska du få för". Då är det klart han har mördats av en framkallad hjärtinfarkt. Det finns material i denna tråd till en riktigt bra bok.

Att hon säger något som kan röra att man tänker stämma honom är inte starka bevis
Citera
2017-12-18, 16:40
Medlem
Citat:

Ja, frugan hotade ju Bachir det finns ju på film och Robert kanske inte uppskattar att man åker hem till honom med en film kamera. Bachir var ju inte ens hotfull men däremot mot frugan betedde sig illa.

Jag kan ju säga så här att jag hade inte uppskattat att någon åkt hem till min familj eller jobb så som han gör.

Att han har grävt upp skit om Robert det tror jag Robert skiter i om inte det handlar starka bevis att han är mördare, våldtäktsman eller pedofil så tror jag han kan komma undan med vad som helst.

Sen är det lite humor att det har hittat hit ganska mycket folk som försöker fördumma alla teorier.
Citera
2017-12-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
http://www.friatider.se/polisen-vi-u...ir-rabanis-d-d
https://samnytt.se/polisen-vi-utrede...r-rabanis-dod/

Skumt. Mycket skumt.

Inte särskilt skumt alls, polisen utreder bara om det finns misstanke om brott. Ter det sig vara ett naturligt dödsfall utreder man det självfallet inte, inte fan ska en förundersökning igång när min farfar dör av slaganfall i hemmet...

Upptäcker man däremot något vid obduktion så drar man självfallet igång en utredning.
Citera
2017-12-18, 16:42
Medlem
rimpoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Att hon säger något som kan röra att man tänker stämma honom är inte starka bevis
Jag skämtade, i en chockad situation skulle nog både du och jag klämma ur oss något liknande. Det är en försvarsmekanism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in