Citat:
Ursprungligen postat av
micke093
Hur exakt tror ni det gick till när han mördades? Har någon plingat på, han öppnar och får en spruta i sig direkt eller finns det folk som har nycklarna till alla bostäder, låste upp och gav honom sprutan? Filmen måste ju finnas på hans dator, kan dom röra den utan att åka dit tro? Fingeravtryck o.s.v. Finns det inget vittne till händelsen? Tror han kan ha öppnat dörren i tron att det var aschberg då aschberg sagt att han ska kartlägga och hembesöka rabani. Men än vet vi ingenting, bara spekulationer. Jag för egen del finner det dock lite konstigt att man dör timmar efter man annonserar del2 av aschberg-dokumentären.
Jag tror inte att han är rädd att öppna dörren. Men jag vet inte om någon har gett han en spruta för det borde man se om man gör obduktion. Dessutom finns det risk för att han gör motstånd om inte någon har pistol då men jag tvivlar på att proffs gör så. Däremot tror jag mer i så fall någon har gått hem till han när han inte var hemma och lagt något i maten. Något som gör att det ser ut som hjärtattack och inte kan spåras.
Jag tror inte Robert åker hem till han om han inte ser rött då och blivit helt tokig för att han åkte hem till hans fru. Hela besöket var ju jävligt harmlöst men man vet aldrig hur folk tänker.
Jag tror i så fall att Robert är mer kall än så och ringer sina gamla vänner inom diverse underrättelsetjänster.
Han och Stieg hade ju nära kontakt med Ryssland på 70 talet.
Jag tror inte det beror på scoopet. Han skiter i nog i det för han vet att han är ontouchable.