Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-18, 16:20
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
http://www.friatider.se/polisen-vi-u...ir-rabanis-d-d
https://samnytt.se/polisen-vi-utrede...r-rabanis-dod/

Skumt. Mycket skumt.

Inte alls, det skulle krävas att de hittar något som är konstigt med hans dödsfall, annars skulle man behöva göra en brottsutredning varje gång någon dör och det skulle endast stjäla tid och resurser
Citera
2017-12-18, 16:21
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
http://www.friatider.se/polisen-vi-u...ir-rabanis-d-d
https://samnytt.se/polisen-vi-utrede...r-rabanis-dod/

Skumt. Mycket skumt.

Tyder väl om inte annat på att familjen inte ser några konstigheter i Bechirs död.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det är bara att fråga tillräckligt många personer så får du till slut veta.

Du menar att det alltid läcker ut var nån bor och att det även finns s.k. dissidenter som vet om sånt? Då undrar jag varför det inte står på flashback var denne Aschberg bor, man kan tycka att det gärna borde vilja skriva ut sånt bara för att jävlas.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke093
Hur exakt tror ni det gick till när han mördades? Har någon plingat på, han öppnar och får en spruta i sig direkt eller finns det folk som har nycklarna till alla bostäder, låste upp och gav honom sprutan? Filmen måste ju finnas på hans dator, kan dom röra den utan att åka dit tro? Fingeravtryck o.s.v. Finns det inget vittne till händelsen? Tror han kan ha öppnat dörren i tron att det var aschberg då aschberg sagt att han ska kartlägga och hembesöka rabani. Men än vet vi ingenting, bara spekulationer. Jag för egen del finner det dock lite konstigt att man dör timmar efter man annonserar del2 av aschberg-dokumentären.

Läs lite om Mossad. De kan göra att det ser ut som självmord tom. De har alla substanser det finns på denna jord och har sedan även då svensk polis som rättsmedicin på sin lönelista. De brukar dock vara mer tysta i sina mord. Tysta då utifrån att man skulle gjort det mer som att han drogat ihjäl sig. Att man nu så öppet tar ihjäl någon är mer som att man vill sända en signal till andra då att passa sig annars kommer man ta ihjäl dom också.
Senast redigerad av Zaedrews 2017-12-18 kl. 16:24.
Citera
2017-12-18, 16:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Nej det enda jag kan se är att han är född där, det är vad som står. Så hur fick han reda på var han bodde, kan jag undra. Borde vara ganska svårt att snoka reda på sånt om personen man letar efter är en kändis med säpo-skydd och allt.

5 sekunders undersökning via Google gav mig
Citat:
Rensti××ernas Gata ××
116 28 Stockholm
så nej han verkar inte ha dold identitet
Senast redigerad av Ondahamstern 2017-12-18 kl. 16:25.
Citera
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Nej det enda jag kan se är att han är född där, det är vad som står. Så hur fick han reda på var han bodde, kan jag undra. Borde vara ganska svårt att snoka reda på sånt om personen man letar efter är en kändis med säpo-skydd och allt.

På Google står det R*nstiernas Gata 14.

Testa googla "robert aschberg bor på".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Lös lite om Mossad. De kan göra att det ser ut som självmord tom. De har alla substanser det finns på denna jord och har sedan även då svensk polis som rättsmedicin på sin lönelista. De brukar dock vara mer tysta i sina mord. Tysta då utifrån att man skulle gjort det mer som att han drogat ihjäl sig. Att man nu så öppet tar ihjäl någon är mer som att man vill sända en signal till andra då att passa sig annars kommer man ta ihjäl dom också.

Jo men om fler och fler skulle "råka" dö så skulle det snart bli ganska uppenbart vad de sysslade med, tycker du inte? Men du kanske menar att de räknar med att folk inte vågar utmana ödet och bli nästa offer?

Säger inte att jag tror på detta själv, vill bara veta hur ni tänker.
Citera
2017-12-18, 16:25
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Du menar att det alltid läcker ut var nån bor och att det även finns s.k. dissidenter som vet om sånt? Då undrar jag varför det inte står på flashback var denne Aschberg bor, man kan tycka att det gärna borde vilja skriva ut sånt bara för att jävlas.

Ja. Men i detta fall räcker det att googla.
Citera
2017-12-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke093
Hur exakt tror ni det gick till när han mördades? Har någon plingat på, han öppnar och får en spruta i sig direkt eller finns det folk som har nycklarna till alla bostäder, låste upp och gav honom sprutan? Filmen måste ju finnas på hans dator, kan dom röra den utan att åka dit tro? Fingeravtryck o.s.v. Finns det inget vittne till händelsen? Tror han kan ha öppnat dörren i tron att det var aschberg då aschberg sagt att han ska kartlägga och hembesöka rabani. Men än vet vi ingenting, bara spekulationer. Jag för egen del finner det dock lite konstigt att man dör timmar efter man annonserar del2 av aschberg-dokumentären.

Jag tror inte att han är rädd att öppna dörren. Men jag vet inte om någon har gett han en spruta för det borde man se om man gör obduktion. Dessutom finns det risk för att han gör motstånd om inte någon har pistol då men jag tvivlar på att proffs gör så. Däremot tror jag mer i så fall någon har gått hem till han när han inte var hemma och lagt något i maten. Något som gör att det ser ut som hjärtattack och inte kan spåras.

Jag tror inte Robert åker hem till han om han inte ser rött då och blivit helt tokig för att han åkte hem till hans fru. Hela besöket var ju jävligt harmlöst men man vet aldrig hur folk tänker.
Jag tror i så fall att Robert är mer kall än så och ringer sina gamla vänner inom diverse underrättelsetjänster.
Han och Stieg hade ju nära kontakt med Ryssland på 70 talet.

Jag tror inte det beror på scoopet. Han skiter i nog i det för han vet att han är ontouchable.
Citera
2017-12-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
5 sekunders undersökning via Google gav mig så nej han verkar inte ha dold identitet

Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
På Google står det R*nstiernas Gata 14.

Testa googla "robert aschberg bor på".

Fast egentligen kanske han tillbringar nattvilan på annat håll? Har bara svårt att tänka mig att nån som borde vara så utsatt för sk dissidenters medborgarjournalistik skulle ha öppna uppgifter. Borde vara rätt lätt för en sån som han att få skyddade uppgifter. Så lite skumt är det nog tycker jag.
Citera
2017-12-18, 16:28
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Fast att en vanlig YouTube kändis som tydligen mest snackade invandringspolitik ska ha grävt fram värsta scoopet om att denne Aschberg ska ha haft med mordet på Palme att göra, tycker du inte det verkar lite osannolikt?

Sen fattar jag inte hur han kunde veta var den där journalisten Aschberg bodde, har inte såna personer skyddade personuppgifter?
ratsit.se
Citera
2017-12-18, 16:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Fast egentligen kanske han tillbringar nattvilan på annat håll? Har bara svårt att tänka mig att nån som borde vara så utsatt för sk dissidenters medborgarjournalistik skulle ha öppna uppgifter. Borde vara rätt lätt för en sån som han att få skyddade uppgifter. Så lite skumt är det nog tycker jag.

Skulle inte förvåna mig om det i Roberts fall handlar om att visa hur jävla tuff han är, att han inte är rädd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in