Flashback bygger pepparkakshus!
2017-12-22, 21:04
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag kanske var otydlig?

Ungefär som när Aftonbladet skriver om hur valfri-tv-profil anmälts för ditten eller datten på senare tid.

Det faller under offentlighetsprincipen.

GS och random facebookare i landet gör det inte.

Förstår du skillnaden?

Det har ingenting med offentlighetsprincipen att göra. Det du pratar om handlar mer om "offentliga personer" och det lite luddiga "allmänintresse".
Citera
2017-12-22, 21:06
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det har ingenting med offentlighetsprincipen att göra. Det du pratar om handlar mer om "offentliga personer" och det lite luddiga "allmänintresse".

Du förstår alltså inte. Oväntat

Sveriges Rikes Lag

En bra bok. Läs den.
Citera
2017-12-22, 21:12
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Du förstår alltså inte. Oväntat

Sveriges Rikes Lag

En bra bok. Läs den.
Citat:
Offentlighetsprincipen
Var kommer den här beskrivningen från? Läs mer....

Principen att handlingar hos myndigheter ska vara tillgängliga för allmänheten.

Alla handlingar (pappersdokument eller elektroniska handlingar) som är inkommna till en myndighet, eller upprättade hos myndigheten, och som förvaras hos myndigheten, är som huvudregel offentliga. Detta innebär att var och en har rätt att få läsa handlingarna och även (mot avgift) få en papperskopia på dem.

Från denna huvudregel finns många undantag; vissa handlingar anses inte som allmänna (exv de som är addresserade till en tjänsteman i sin egenskap som privatperson) eller offentliga (de som omfattas av någon typ av sekretess).

Offentlighetsprincipen uttrycks i TF 2 kap, och reglerna för sekretess finns i offentlighets- och sekretesslagen.

Inom processrätten används offentlighetsprincipen i en liknande, men särskild betydelse: att förhandlingar inför domstol ska vara offentlig. (RB 5:1)

https://lagen.nu/begrepp/Offentlighetsprincipen

Vad har detta att göra med vilka som anses intressanta nog att skriva om? Förklara gärna.
Citera
2017-12-22, 21:14
Medlem
Apropå den här tråden och Aschberg, så tycker jag trolljägarna var fantastiskt program... man har ju hela tiden undrar vad det är för troll i foliehattar som sitter i trådar som denna... och nu har man liksom ett ansikte på dem

Fullt upp nu för foliehögern, stackars fd helfriska Jennifer Black har troligtvis råkat ut för en hjärtattack , tydligen nåt som går nu bland jobbiga youtubare med högst trolig bokstavskombination

Eller är de nån som försökt mörda henne med ? Hur går foliedrevet på högerfronten ?
Citera
2017-12-22, 21:22
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
https://lagen.nu/begrepp/Offentlighetsprincipen

Vad har detta att göra med vilka som anses intressanta nog att skriva om? Förklara gärna.

Du kan hoppas hur mycket du vill, men i praktiken skulle det innebära att exempelvis Martin Timell skulle kunna stämma röven av Aftonbladet i en rättegång enbart för att de hängt ut honom trots att han inte är dömd i en rättegång.
Martin och Robban är likställda i sammanhanget.

Att citera en wall-of-text gör dig inte mer trovärdig i ämnet, och det enda expo och Aschberg kan göra här är att fortsätta hänga ut privatpersoner till höger och vänster för att de har åsikter som de inte gillar.

Men vi har ju sett hur det funkar för dem. Msm är i klass med se-och-hör idag.

Någon i tråden undrar om ”vi” är rädda nu? (Jag antar att det syftas på OSS, FOLKET)

Svaret är, Far åt helvete!

”Ni ska ge faan i yttrandefriheten, och ni ska ge faan i det svenska folket!”

Citat Bechir
Citera
2017-12-22, 21:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Fantastisk begravning idag. Så vackert att se alla människor som närvarade.
Sorgligt men otroligt vackert!

Vila i frid Bechir
Ja, hur var begravningen? Jag har aldrig varit på en muslimsk begravning. Hur var imamen? Sa han några fina ord över Bechir? För imamen var en han va? Muslimerna har inte hunnit så långt med jämställdheten än. Var bönerna och begravningen på svenska eller arabiska? Ni var utomhus, men var ni nära någon moské? Ni som inte var muslimer, bad ni också? Fanns det många muslimska parasiter på begravningen?
Citera
2017-12-22, 21:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Du kan hoppas hur mycket du vill, men i praktiken skulle det innebära att exempelvis Martin Timell skulle kunna stämma röven av Aftonbladet i en rättegång enbart för att de hängt ut honom trots att han inte är dömd i en rättegång.
Martin och Robban är likställda i sammanhanget.

Att citera en wall-of-text gör dig inte mer trovärdig i ämnet, och det enda expo och Aschberg kan göra här är att fortsätta hänga ut privatpersoner till höger och vänster för att de har åsikter som de inte gillar.

Men vi har ju sett hur det funkar för dem. Msm är i klass med se-och-hör idag.

Någon i tråden undrar om ”vi” är rädda nu? (Jag antar att det syftas på OSS, FOLKET)

Svaret är, Far åt helvete!

”Ni ska ge faan i yttrandefriheten, och ni ska ge faan i det svenska folket!”

Citat Bechir

Det enda jag säger är att du missförstått vad offentlighetsprincipen handlar om. Den har nada med detta att göra.

Att du sen kallar det lilla citerade för "wall of text" förklarar iofs en hel del. Du är förmodligen inte van att ta in information.
Citera
2017-12-22, 21:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Ja, hur var begravningen? Jag har aldrig varit på en muslimsk begravning. Hur var imamen? Sa han några fina ord över Bechir? För imamen var en han va? Muslimerna har inte hunnit så långt med jämställdheten än. Var bönerna och begravningen på svenska eller arabiska? Ni var utomhus, men var ni nära någon moské? Ni som inte var muslimer, bad ni också? Fanns det många muslimska parasiter på begravningen?

Onödig fråga, Fluffy Puffy var förstås inte där och har inga svar.
Citera
2017-12-22, 22:58
Medlem
Någon som kallar sig Birgitta Olsson klagar i Facebookgruppen "Stå upp för Bechir Rabani" på att kvinnorna hölls åtskiljda från männen i enlighet med muslimsk tradition vid begravningen.

Tror inte någon svensk kd:are eller liberal skulle ha framfört liknande klagomål med anledning av ordningen i ortodoxa synagogor där män och kvinnor också hålls åtskiljda.
Senast redigerad av Tarningen 2017-12-22 kl. 23:13.
Citera
2017-12-22, 23:51
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenganBej
Arschberg kommer främst gå på Facebook och andra ställen där människor har gått ut med sitt namn, så har han agerat förut.
Oavsett var han hittar "hatet" och går vidare tycker jag han är ett svin om han går efter dem.. nu tror jag inte att aschberg har dödat någon gällande detta men att han kommer gå efter människor tycker jag är fel.

det var ju faktiskt jättemång som skrev både här och där att Aschberg var mördaren med tanke på vad han tidigare har gjort kanske detta inte var jättesmart.

Själv har jag både Tor och VPN när jag har skrivit här paranoid som jag är
Förföljelsejournalistik av enskilda svenskar fungerar inte längre. Allt som Robert Aschberg anklagar andra för står han ju för själv. En dimridå för det han är själv är samt hans släkts historia. Han "var" extrem tidigare för några år sen och hyllande terrorkommunism bl a. Hans frågeställningar går lätt svara mot med motfrågor men de klipps ju bort när han själv klipper o klistrar program. Nu senast var han intervjuad på Aftonb*adet - jaha så nyanserat o "vidvinklat" - not..Tidningen faller dessutom stort. Mord eller ej (Solvallakungen och Rabani?) vet jag inte men den vänsterberättelse o "antirasism" han så ensidigt framhåller håller inte idag. Han är en relikt av den ensidaga mediatiden. Sen att hans släkt är delaktig i miljontals människors död genom svarthandel med guld och plundrande av ryska kyrkoikoner kommer fram mer o mer vilket kommer ändra historieberättelsen i framtiden. Eller förtydliga ska det stå. Rabani sa //äpplet faller inte långr från trädet//. Det är verkligen sant vad gäller att dölja saker i ett ensidigt upprepat vänsterpolitiskt narrativ samt utsätta andra för "avslöjanden" offentligt i tv. På så sätt hade Aschberg (såväl som hans farfar som gjorde miljardomsättning på stulet guld) gjort ypperlig karriär i Sovjet i deras totalcensurerade media. Bra du är försiktig med Tor o Vpn men det behövs nog inte snart för vänsterstasi förlorar snart. Om inte annat självdör de. Varför? För det de missionerar är så jävla sovjettråkigt och oproduktivt inte ens Achberg tror på det innerst inne. Han har tjänat pengar på det bara.
Citera
2017-12-23, 01:23
Medlem
En gapig arab som låtsades vara journalist/skribent. Dessutom ett äckel från Palestina. Tänk att gå genom livet och största framgången i livet är att ringa på ringklockan hos Aschberg. Vilken värdelös grottmänniska. Mal ned kroppen och gödsla på närmaste åker. Det skulle vara arabens främsta gärnnig i livet.

Hoppas att de vidriga muslimerna och familjen på begravningen mår riktigt dåligt.
Citera
2017-12-23, 08:11
Medlem
olasvenssons avatar
Begravningen. Är det lagligt i Sverige att separera män från kvinnor vid Bechirs begravning? Vad säger lagen och jämställdhetsombudsmannen om detta?

Har vi inte kommit längre i Sverige? Hjälp!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in