Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-12-27, 03:22
Medlem
Går att installera från USB minne annars om man laddar ner apk filen och lägger på den.
2017-12-27, 09:49
Medlem
Hoj, tänkte kolla med någon som har beställt från: www.dreamhost.me.
Är lite sugen på att beställa en https://www.dreamhost.me/produkt/startpaket-comhem/

Men min fråga till er som har denna tjänst, hur är kvaliten på kanalerna, främst med sport kanalerna så som Cmore live kanalerna och viasat?
Upplever ni mycket störningar?

Mitt abbonemang på iptv ick ut för några dagar sen och jag upplevde inte just den HD kvaliten på speciellt cmore live kanalerna och sport.

Tacksam för svar.
2017-12-27, 10:18
Medlem
Det paket du visar är för Comhem och det är samma kvalite som om du hade ett riktigt abb hos Comhem.
Däremot så är ju kanalerna parade där så du lär bara få SD kanalerna bortsett från några enstaka i HD som kan öppnas.
Du måste såklart ha Comhem i väggen annars kommer det inte fungera.
2017-12-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det paket du visar är för Comhem och det är samma kvalite som om du hade ett riktigt abb hos Comhem.
Däremot så är ju kanalerna parade där så du lär bara få SD kanalerna bortsett från några enstaka i HD som kan öppnas.
Du måste såklart ha Comhem i väggen annars kommer det inte fungera.

Okej jag förstår, jo har comhem (3 hål i väggen). Då är det kanske värt att testa då kanske lr vad säger du?

Mvh
2017-12-27, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swaxxill
Okej jag förstår, jo har comhem (3 hål i väggen). Då är det kanske värt att testa då kanske lr vad säger du?

Mvh
Det kan du bara avgöra själv.
Nu kan ju cardsharing ha sina problem med då det inte är helt ovanligt med överbelastade payservers.
Dvs dom har mer kunder än vad deras kort orkar med att avkoda men Comhem borde inte kräva så våldsamt många kort för att täcka alla kanaler jämfört med satellit där det behövs betydligt fler.
Bästa hade varit om du redan haft en Enigma2 box eller dator med TV kort som du kunde testa en trial med först.
Själva boxen går att använda till IPTV med så det går ju välja att kombinera både och.
2017-12-27, 21:47
Medlem
Sist jag testade fanns inte svensk undertext på samtliga kanaler (valbar undertext) via Kodi. Körde därför VLC på windows. Ska sätta upp en ny HTPC. Är jag fortsatt tvungen köra windows och VLC för att det ska fungera?
2017-12-27, 22:14
Medlem
Colossos avatar
Har fått ett test av Dreamhost. Ska testa lite och se hur det fungerar och återkomma. 1500 per år.
2017-12-27, 22:31
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Har fått ett test av Dreamhost. Ska testa lite och se hur det fungerar och återkomma. 1500 per år.
Har för mig att dom är samma som rapid?
2017-12-27, 23:31
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Har för mig att dom är samma som rapid?
Jasså? Det har jag ingen aning om faktiskt. Är det dessa du menar: https://rapidiptv.me/ ?
2017-12-28, 03:14
Medlem
Citat:
Jasså? Det har jag ingen aning om faktiskt. Är det dessa du menar: https://rapidiptv.me/ ?
Det där är inte Rapid utan ser ut och vara King-Box.
Rapid finns inte ens längre även om många fortfarande kallar dom det utan det heter iptv.community nu.
dreamhost.me däremot ser ut och sälja det som är känt som Rapid.
Senast redigerad av FreddyK666 2017-12-28 kl. 03:35.
2017-12-28, 10:07
Medlem
Colossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Det där är inte Rapid utan ser ut och vara King-Box.
Rapid finns inte ens längre även om många fortfarande kallar dom det utan det heter iptv.community nu.
dreamhost.me däremot ser ut och sälja det som är känt som Rapid.
Jaha okej. Ja man kan få billigare på iptv.community än vad Dreamhost säljer. Dreamhost har fungerat riktigt bra med många bra HD kanaler så kanske man ska slå till på något frå¨n iptv.community
istället.
2017-12-28, 15:16
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Jaha okej. Ja man kan få billigare på iptv.community än vad Dreamhost säljer. Dreamhost har fungerat riktigt bra med många bra HD kanaler så kanske man ska slå till på något frå¨n iptv.community
istället.
Samma kanaler fast lägre pris

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in