2017-12-29, 20:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Jag tycker att alla har rätt till sitt eget privatliv , bara för man är en offentlig person verkar en del tro att man får gräva hur mycket man vill i deras privatliv , ingen person vill väl att man ska gräva i deras privatliv.

Finns de som är så skitnödigt glada över att vara i rampljuset så de tackar nog inte nej till att bli riktigt genomskådad men utöver de (förhoppningsvis) få som är så pass sjukt självfixerade så håller jag med dig.
Citera
2017-12-29, 20:13
Medlem
Klappars avatar
Haha hur orkar man bry sig om han fifflar socbidrag eller inte. Politiker i riksdagen får ut miljonbelopp i fallskärm när dom slutar och youtubern får i såna fall ut några tusenlappar i månaden som han kan pröjsa hyran för.

Lägg fokus på hans åsikter som han sprider istället för oväsentliga saker som hur han försörjer sig, vart han bor, hur han ser ut osv.
Citera
2017-12-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns de som är så skitnödigt glada över att vara i rampljuset så de tackar nog inte nej till att bli riktigt genomskådad men utöver de (förhoppningsvis) få som är så pass sjukt självfixerade så håller jag med dig.

Finns säkert en del som är okej med att man gräver i deras privatliv , men sen finns det nog många offentliga personer som slutar att vara offentliga tack vare att som inte får ha sitt privatliv ifred. Ibland kan det vara ganska bra och vettiga personer som kunde tillfört bra saker.
Citera
2017-12-29, 22:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Oj, här var man populär. 20 sidor på ett dygn.

Kan väl klargöra vad jag finner mest relevant i sammanhanget.

1. Mitt opinionsbildande är numera ett företag och jag betalar skatt. Går inte på soc längre, slutade med det för år sen. Detta är mitt jobb, och nej, man blir inte rik på YouTube. Tjänar nog lite mindre än en vaktmästarlön. Men jag är jättenöjd, och glad över att ha hittat något jag kan göra som gynnar både mig och andra. Har tidigare haft problem med att etablera mig i arbetslivet på grund av störd skalle.

Har inget vanligt jobb i övrigt. Med tanke på åsiktskorridoren hade jag blivit sparkad från ett sådant ifall jag hade det, men även om jag hade vanligt jobb hade jag absolut inte hunnit göra videos. Har flera gånger tidigare förklarat just hur mycket jobb som går in i en video, så jag sätter inte bara på och spelar in om ni tror det.

2. Jag har klargjort att jag vill vara "anonym" då jag inte gillar det sociala. Jag är lika ointresserad av att ha rödingar som krossar ens fönster som jag är av att ha fans som ringer på och frågar om autograf. Jag vill helt enkelt inte ha något med folk att göra, oavsett vad de tycker om mig. Uppskattar man det jag gör, eller bara vill se det människa-till-människa, bör man respektera det. Det är väl allt jag har att säga, sen får folk göra vad dom vill.

Jag gillar inte skvaller, så är rätt ointresserad av att besvara småsinta frågor om mitt privatliv. Fördelen med skvaller är att det kan leda till bekräftade uppgifter så folk som Fredrik Virtanen och Soran Ismail kan åka dit på ful skit, nackdelen är att folk bryr sig om vilken färg du har på kalsongerna. Man får väl ta det dåliga med det bra.

Vadå på en helg? Är du bög eller? Det du kallar alkoholism kallar jag "frukost".

Så du har alltså utnyttjat Sveriges välfärd då du inte var kapabel att arbeta. Sen skriver du ner landet det grövsta och har en rad olika konton på nätet. Twittrar utan att källgranska och ljuger friskt. Så begär du en slags anonymitet? Men du trivs inte i Sverige och hatar feminister, och nästan allting ändå är du här. Kan du betala tillbaka mina skattepengar tror du? Jag gillar inte bidragstagare som inte arbetar och försörjer sig. Vad är din ursäkt till det? Så åsiktskorridoren ger dig sparken från arbeten du inte haft eller vad fan menar du?
Citera
2017-12-29, 22:23
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Ett socfall som göder sin populäritet genom att infria populisters förutfattade världsbilder. .
Gillade honom i början, men började känna samma sak något år sedan och slutade titta.
Tror det är vanligt, när pengarna rullar in så följer man dom istället.

Gällande reglerna som verkar fortgå i denna tråden så är det så klart inte mot reglerna att outa personen bara för att han själv outat sitt flashbackkonto mot youtubekontot.

Hade jag varit nya lasermannen så är det ju inte nog med att jag säger i ett flashbackkonto att jag är lasermannen, så blir det förbjudet att outa mig när jag blir dömd.
Citera
2017-12-29, 23:16
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så du har alltså utnyttjat Sveriges välfärd då du inte var kapabel att arbeta. Sen skriver du ner landet det grövsta och har en rad olika konton på nätet. Twittrar utan att källgranska och ljuger friskt. Så begär du en slags anonymitet? Men du trivs inte i Sverige och hatar feminister, och nästan allting ändå är du här. Kan du betala tillbaka mina skattepengar tror du? Jag gillar inte bidragstagare som inte arbetar och försörjer sig. Vad är din ursäkt till det? Så åsiktskorridoren ger dig sparken från arbeten du inte haft eller vad fan menar du?

Arg Blatte postar har bidragit med mer till sverige än du nånsin kommer göra. Om han har levt på bidrag ett par år spelar ingen roll efterssom han bidragit mer genom sina youtube videos än om han vore någon random löneslav i en fabrik.
Citera
2017-12-29, 23:20
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Kan du betala tillbaka mina skattepengar tror du? Jag gillar inte bidragstagare som inte arbetar och försörjer sig.
Det är på G! Ett litet tips dock: Vill du ha dina skattepengar tillbaka kan du ju underlätta för mitt företag genom att sluta försöka sabotera för mig.
Citera
2017-12-29, 23:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det är på G! Ett litet tips dock: Vill du ha dina skattepengar tillbaka kan du ju underlätta för mitt företag genom att sluta försöka sabotera för mig.

Men det är väl fler än dig som får ha åsikter va? Jag saboterar inte för dig utan jag säger vad jag tycker om dina utlägg. Sen blir jag förvånad att du levt på svenska skattebetalare när du hatar så mycket i just Sverige. Jag är faktiskt ganska ointresserad av dig och dina påstående eftersom dom passerar lika fort som dom dök upp och det pga att dom sällan stämmer. Det kan däremot bli lite för mycket ibland av dom sk kritikerna som finns och där måste man klargöra att sanningen är att föredra och inte att ljuga sig fram.

Så hur gick det med Gotland och den gruppvåldtäkten du uttalade dig om i intervjun av spektaklet Infowars? Rättade du till det sedan någonstans eller lät du det ligga kvar som en sanning ?
Citera
2017-12-29, 23:35
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Men det är väl fler än dig som får ha åsikter va? Jag saboterar inte för dig utan jag säger vad jag tycker om dina utlägg. Sen blir jag förvånad att du levt på svenska skattebetalare när du hatar så mycket i just Sverige. Jag är faktiskt ganska ointresserad av dig och dina påstående eftersom dom passerar lika fort som dom dök upp och det pga att dom sällan stämmer. Det kan däremot bli lite för mycket ibland av dom sk kritikerna som finns och där måste man klargöra att sanningen är att föredra och inte att ljuga sig fram.

Så hur gick det med Gotland och den gruppvåldtäkten du uttalade dig om i intervjun av spektaklet Infowars? Rättade du till det sedan någonstans eller lät du det ligga kvar som en sanning ?
Självklart. Jag syftade bara på att röjd anonymitet inte direkt skulle göra mitt jobb lättare. Det gäller fler än dig i den här tråden.

Jag gillar faktiskt Sverige väldigt mycket. Det är därför jag kritiserar skiten ur Sverige och svenskarna. För jag vet att det skulle kunna vara så mycket bättre än vad det är just nu, ifall vi bara ägnade oss åt mer sanning och färre godhetsklyshor.

Gällande gruppvåldtäkten på Gotland har jag en tendens att tro på våldtäktsoffer. Speciellt när dom sitter i rullstol. Du får ursäkta mig för det.
Citera
2017-12-29, 23:37
Medlem
Sooks avatar
Kan inte nån bara skriva namnet så slipper han vara en anonym fegis som inte vågar stå för sina åsikter.
Citera
2017-12-29, 23:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Självklart. Jag syftade bara på att röjd anonymitet inte direkt skulle göra mitt jobb lättare. Det gäller fler än dig i den här tråden.

Jag gillar faktiskt Sverige väldigt mycket. Det är därför jag kritiserar skiten ur Sverige och svenskarna. För jag vet att det skulle kunna vara så mycket bättre än vad det är just nu, ifall vi bara ägnade oss åt mer sanning och färre godhetsklyshor.

Gällande gruppvåldtäkten på Gotland har jag en tendens att tro på våldtäktsoffer. Speciellt när dom sitter i rullstol. Du får ursäkta mig för det.

Fast det visade sig att röra sig om något helt annat på Gotland, så det är inte ok att inte påpeka det även om du trodde på offret. Jag är inte intresserad av din identitet eller att du inte ska få tycka något, men det får gärna vara sant. Därför yttrar jag mig. Godhet kan betyda olika för väldigt många människor.
Citera
2017-12-29, 23:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Fast det visade sig att röra sig om något helt annat på Gotland, så det är inte ok att inte påpeka det även om du trodde på offret. Jag är inte intresserad av din identitet eller att du inte ska få tycka något, men det får gärna vara sant. Därför yttrar jag mig. Godhet kan betyda olika för väldigt många människor.
Jag väntar fortfarande på att du ska konkret peka på vilka andra saker han har ljugit om. För som sagt, du verkar ju veta att vissa saker som han har sagt är lögn vilket gör att du har ett övertag mot mig. Säger någon att "det här och det här hände" och jag inte har någon som helst övrig information om situationen så kan jag ju inte avgöra om det är sanning eller lögn.

Jag förstår som sagt inte varför du inte är intresserad om att övertyga mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in