Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-12-30, 22:18
Medlem
Är det någon här som tycker sig se bevis för att Usama bin Laden dog den 2 maj, 2011, i Abbottabad, Pakistan och på det sätt som presenteras av den amerikanska staten?

- Om så, vilka bevis?

- Om inte, vad är det som saknas/inte stämmer?

- Om inte där och då, var och hur?

Är själv osäker och ser gärna välgrundade och goda argument.
Citera
2017-12-30, 22:26
Bannlyst
Officiella versionen är väl som du säger, och kroppen transporterades med soldaterna som genomförde räden. Sedan har man, enligt muslimsk tradition, sänkt kroppen till havs. Självklart finns inga bevis för detta, utan endast tomma ord från Obama som du såklart ska lita blint på.
Citera
2017-12-30, 22:28
Bannlyst
Tja, filmen på mordet spelades ju in och det säga att Obama såg när de sköt ihjäl honom, dokumenterat med ett pressfoto från Vita Huset. Sanningshalten i det hela ställer jag mig tveksam till. Nu när han har lämnat posten som president tycker jag gott att de kan släppa den så kallade filmen för allmänheten, det finns inget reellt hot mot Obama från Al-Qaida längre. Tyvärr kommer det förmodligen inte att hända men den som lever får se...

Att de begravde honom i havet tror jag inte heller på, självklart har de sparat kroppen någonstans för att analysera den från topp till tå. Att de skulle dumpa den mest eftersökta personen i FBI:s register någonsin - i havet - lär vara en stor skröna.
Citera
2017-12-30, 22:31
Medlem
Ja, ock konstigt nog så blev sealteamet en tid senare nedskjutna i helikoptern de satt i och förberedde nästa räd och fick därmed betala med sina liv de också.
Citera
2017-12-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av finanshajen-
Officiella versionen är väl som du säger, och kroppen transporterades med soldaterna som genomförde räden. Sedan har man, enligt muslimsk tradition, sänkt kroppen till havs. Självklart finns inga bevis för detta, utan endast tomma ord från Obama som du såklart ska lita blint på.
Nej, det är mot muslimsk tradition att begrava en muslim i havet. Däremot så vill man mycket riktigt begrava sina döda så fort som möjligt, vilket ju var ett av argumenten.
Citera
2017-12-30, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Tja, filmen på mordet spelades ju in och det säga att Obama såg när de sköt ihjäl honom, dokumenterat med ett pressfoto från Vita Huset. Sanningshalten i det hela ställer jag mig tveksam till.
Jo, jag känner till det fotot och där verkar det onekligen som att både Obama och Hillary Clinton tror att de bevittnar en genuin och framgångsrik operation. Det vore emellertid i så fall inte första gången som CIA & co lurade en sittande amerikansk president runt hörnet.

Citat:
Nu när han har lämnat posten som president tycker jag gott att de kan släppa den så kallade filmen för allmänheten, det finns inget reellt hot mot Obama från Al-Qaida längre. Tyvärr kommer det förmodligen inte att hända men den som lever får se...
Åtminstone stillbilder där det klart framkommer att det är Usama som dödas i räden. Om nu sådan finns.

Citat:
Att de begravde honom i havet tror jag inte heller på, självklart har de sparat kroppen någonstans för att analysera den från topp till tå. Att de skulle dumpa den mest eftersökta personen i FBI:s register någonsin - i havet - lär vara en stor skröna.
Ja, det är här som jag direkt blev misstänksam. Världens mest eftersökta och fruktade terrorist dödas/fångas äntligen efter mer än tio års manhunt och miljontals människor dödade, lemlästade, fördrivna senare, för att därpå direkt dumpa denne och därmed beviset i havet?

Trots att det strider mot muslimsk religion att göra det?

Nja ... nu luras de nog igen?!
Citera
2017-12-30, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makumba
Ja, ock konstigt nog så blev sealteamet en tid senare nedskjutna i helikoptern de satt i och förberedde nästa räd och fick därmed betala med sina liv de också.
Ja, även det är minst sagt lägligt OM nu storyn om Usamas död inte stämmer med verkligheten.

Vittnena undanröjda och ett besked som heter duga till de vittnen som fortfarande finns i livet.

Tig, eller dö.
Citera
2017-12-30, 23:55
Medlem
Han lär absolut ha dött vid den tidpunkten. Det blev dokumenterat av tredje part, man har aldrig hört från honom igen och en eventuell lögn kring detta är på tok för kostsam. Man har även beslagtagit hans egendom.
Citera
2017-12-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Han lär absolut ha dött vid den tidpunkten. Det blev dokumenterat av tredje part, man har aldrig hört från honom igen och en eventuell lögn kring detta är på tok för kostsam.
Tredje part?
Citera
2017-12-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Tredje part?
Syftade på det ni talade om presskortet.

Även Al Quida själva har bekräftat detta
Citera
2017-12-31, 00:08
Medlem
En månad innan hon mördades (kanske pga just detta) hävdade Benazir Bhutto att Usama togs av daga av Omar Sheikh redan 2001.

Här finns lite om detta:

http://bin.laden.dead.secretsofthefe...-assassinated/
Citera
2017-12-31, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daudodidi
Syftade på det ni talade om presskortet.
Det är ett foto på Obama när han eventuellt tror att han bevittnar eventet. Har du någon tredje part som bekräftar att det Obama tittar på verkligen är dödandet av Usama?

Citat:
Även Al Quida själva har bekräftat detta
Vem i föreningen gör det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in