Citat:
Okej, själv minns jag en tid då Sverige fortfarande var ganska svenskt, alltså antagligen samma period som du snackar om (såvida du inte är 60 år gammal eller något). Tror nog att både jag och EABT hellre vill ha tillbaka Sverige så som det var på tidigt 90-tal eller liknande. Då var liksom de enda muslimerna, lite sekulära perser och en handfull bosnier här och där, visst fanns det sociala problem även då, men knappast en samhällskatastrof; dagens situation är helt klart en rejäl nedgradering jämfört med det tidiga 90-talet. Och det kan fortfarande bli MYCKET VÄRRE, så det är bara bra om någon som EABT säger emot.
Vi är nog ungefär jämnåriga så det handlar om samma tidsperiod. Det som händer ju mer invandrare det blir är att vi får mindre och mindre att säga till om. Det blir ett kvitto på vår maktlöshet och demokratis misslyckande. Samhällslivet blir en enda förnedring.
Sen vill man ju inte se dem heller. Visst finns det mycket fina människor som kanske kommer för att slippa islam och sånt, och som klarar att försörja sig själva åtminstone, men som regel är det outhärdligt att leva med minst 90 % av skiten.
Jag tycker inte EABT har rätt att säga någonting. Vi upplever, som jag försöker illustrera, helt olika problem.
Citat:
Fast "krav på er blattar" är nog inte varför du stör dig på EABT. Hade han sagt exakt samma sak fast om han vore etnisk svensk, OCH skattefuskade, så hade du nog inte krävt att han ska hängas ut osv. Det här är bara retoriskt white privilege trams från ditt håll.
Jag tycker det är mycket skitsnack på honom. Mer diagnos än intellekt. Han talar inte för mig.
Det övriga gäller även en etnisk svensk. Man ska inte uttala sig politiskt om man inte klarar sin egen försörjning, det blir absurt.
Citat:
Missförstår jag dig här eller vill du ha fler iranska husblattar?
Tycker bara det är tragiskt att så många vackra, vita folk gått åt helvete med islam, men det är så deras världsordning ser ut. I vår del av världen är det mångkultur som är motsvarande förfall, som massorna går ut och demonstrerar för. Du vet ju mycket väl att araber står närmare till oss än t.ex. undermänniskor från Balkan.
Citat:
Vad är skillnaden mellan bosnier och bosniaker? I vilket fall som helst, det här är bara mer proprietärt tribalistsnack från ditt håll ("mitt land"). Världen blir allt rörligare och folk flyttar runt lite hur de vill. Om några bruna muslimska bosnier slinker igenom till Västvärlden, det är liksom en fis i rymden jämfört med alla somalier, kurder, övriga muslimer och liknande untermenschen och icke-människor. Det viktiga i dagsläget är att försöka stoppa mer invandring från tredje världen, sedan om det finns lite bosnier i Sverige eller svenskar i Bosnien är det nog ingen som hakar upp sig över.
Mitt intryck av bosnier jag känt genom åren, är att de inte är särskilt mörka. Visst finns det lite zigenar-admixture här och var bland Balkanpacken, men bosnier är trots deras islamtrams ganska okej ändå (jag räknar dem inte riktigt som muslimer).
Okej, men vad är skillnaden mellan bosnier och bosniaker?
Mitt intryck av bosnier jag känt genom åren, är att de inte är särskilt mörka. Visst finns det lite zigenar-admixture här och var bland Balkanpacken, men bosnier är trots deras islamtrams ganska okej ändå (jag räknar dem inte riktigt som muslimer).
Okej, men vad är skillnaden mellan bosnier och bosniaker?
Skillnaden är att bosnier är icke-muslimer, d.v.s. rena undermänniskor minus islam. Bosniaker konverterade till islam och blandade sig med ottomanerna. Du har en slapp inställning. Om vi tittar på sakfrågan så borde bosniakerna ha skickats tillbaka till Bosnien då deras flyktingstatus gick ut. Vad gör de här?
Varför ska vi acceptera dem? Det är där själva fröet till dagens situation ligger. Det spelar ingen roll vad de gör eller hur "duktiga" de är. Jag tror bosniaker p.g.a. sin religion är mer benägna att parasitera Sverige, medan bosnier hellre återvänder till hemlandet.
Bosniernas undermänniskostatus ligger i att de lider av utbredd tvåsiffrig iq och även om de kan verka som oss på utsidan aldrig kommer bli det någon annanstans. Det är en sak att hjälpa dem av humanitära skäl, en annan att tycka de ska bo i vårt land och delta i vårt samhälle.
Citat:
Det finns inget som hindrar etniska svenskar från att göra exakt det som EABT gör. Skillnaden är att de flesta etniska svenskar har välbetalda jobb, karriärer att prioritera och betalar skatt, och därför vågar de inte ta de risker som internetaktivism innebär. EABT däremot levde på soc för ett antal år sedan, han är som sagt ung, hungrig och har inget att förlora, och såg sin chans att skaffa sig en eventuell YouTube karriär som internetaktivist, och han tog tillfället i akt. Hade det varit bättre om han fortsatte leva på soc och stirra på väggarna i sin lägenhet? Snubben försöker klättra sig upp i samhället utan kriminalitet, våld- och våldtäkter, genom att kritisera ett uppenbart trasigt system, så varför sparka på honom?
Okej.
Citat:
Etniska svenskar tjänar helt enkelt för bra för att sticka ut i invandringsfrågan. Do the right thing går sällan hand i hand med profit. Hade EABT varit en välbetald chef på någon Ericsson-anläggning eller H&M, då är det tveksamt ifall han hade hållit på som han gör på YouTube.
Visst, men det förutsätter att EABT sätter sig in i vad höginkomsttagande svenskar faktiskt tycker. Det jag tror och vet att de tycker är i princip "Sverige åt svenskarna" och "vit makt". EABT försöker nåt slags konstiga abstraktioner, vilket fördunklar det väsentliga huvudbudskapet som det fortfarande inte är någon som vågar stå för offentligt.
Citat:
Defaitism här ser jag. Men om du känner så, vad är problemet med att någon som EABT propagerar emot en ännu värre samhällsutveckling? Om du tycker att Sverige i dagsläget är bortom allt hopp, då har du inte sett riktigt muslimkaos. Det kan fortfarande bli MYCKET VÄRRE än dagsläget.
Sant, men - den dagen har de inga bidrag kvar. Då kan de alltså antingen svälta ihjäl eller dra åt helvete.
Citat:
Du får helt enkelt svälja stoltheten. EABT gör det du inte vågar (eller kan). Han har ju ändå en hyfsad engelska (inte perfekt engelska om du frågar mig, men tillräckligt bra för att han ska tas på allvar; jämför hans engelska med The Golden One som exempel). Apropå TGO så är ju han ett bra exempel på en etnisk svensk som gör samma grej som EABT. Så det finns inget som säger att etniska svenskar inte får engagera sig på det här sättet.
Hört talas om Johan Andersson? Granskning Sverige är det bästa som hänt hittills och EABT kan inte jämföras. Jag måste erkänna att jag är bitter för att EABT får så mycket uppmärksamhet i jämförelse. Dock ger jag dig rätt och erkänner att jag inte har satt mig in i EABT tillräckligt väl för att verkligen kunna såga på en rent intellektuell nivå.
Citat:
I de flesta fall så vill man helt enkelt inte, eller kan inte, av olika skäl. Det EABT gör kräver mycket fritid och engagemang, samt åtminstone någorlunda begåvning. Det är alltså inte konstigt alls ifall han fick en viss hjälp av socialbidrag när han började. Precis som en del svenska musiker som hade tack vare socialbidraget, all tid i världen att sitta och repa och till slut bli framgångsrika på den vägen.
Som sagt, internetekonomin är framtiden, och EABT, TGO, Lauren Southern osv, är bara början. I framtiden lär nog vanliga jobb avskaffas helt och vi låter AI sköta sådant, medan folk sitter och tjänar pengar på internet eller gamblar dagarna i ända osv.
Som sagt, internetekonomin är framtiden, och EABT, TGO, Lauren Southern osv, är bara början. I framtiden lär nog vanliga jobb avskaffas helt och vi låter AI sköta sådant, medan folk sitter och tjänar pengar på internet eller gamblar dagarna i ända osv.
Så är det, helt klart. Och jag säger inget om socialbidraget som sådant, utan jag sa att jag antog att han lyfte bidrag utöver den andra inkomsten.
Menade i princip bara att det inte går att ta något på allvar om det saknar förankring i verkligheten, och att med tanke på att det var mycket negativt om Sverige så blir det oacceptabelt när det är därifrån pengarna kommer. Tramsigt klagande i princip med sensationella rubriker. Nu säger jag inte att det är så, utan jag har "svalt min stolthet" som du säger, och blivit rättad där.