2017-12-31, 11:51
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Har inte sett att du skrivit ut ditt namn någonstans i tråden. Vad är du rädd för? Våga stå för dina åsikter din mes.

Exakt. Clickbait är inget ovanligt på Youtube, många youtuber använder det och en del överdriver mer än andra så använder andra det så kan Arga Blatten göra det med.

Har hängt på Youtube tillräckligt länge för att se igenom när många youtuber använder clickbait, inte alltid dock men oftast.

Jag kallar aldrig folk för idioter även om de kan vara det.
Tycker det är bättre om man får dom att framstå som idioter med bra argument istället.

Folk som inte ens vet vad hans videos handlar om kan tro att han är avundsjuk på Alexander Bard. De kanske får för sig att han känner sig avundjuk på folk som har fler prenumeranter än honom själv.
Att snacka skit om folk för att få sig själv till att se bättre ut är oatraktivt.
Även om så inte är fallet så kan det misstolkas av folk när de ser rubriken på hans videos.
Att han kan känna en enorm frustration över att så många följer vissa andra youtubekändisar kan jag absolut förstå.
Min tro på mänskligheten ökar när jag lyssnar på En arg blatte talar.
Det finns alldeles för få människor som han.
Citera
2017-12-31, 12:14
Medlem
Intressant att en annan måttstock verkar gälla för arga blatten, när det kommer till att hänga ut vänsterkräk går det fort.

Jag är delad om vad jag tycker om själva uthängningen av folk. I regel är jag för att man som offentlig person får utstå det, man har själv valt det och får med andra ord skylla sig själv.

Samtidigt handlar det om en “no name” snubbe på youtube, det handlar inte om någon politiker eller annan figur inom offentlig verksamhet, ej heller någon av vikt. Identiteten behövs egentligen inte, källorna han använder framgår ofta av videofilmerna, så vad skulle en uthängning göra för nytta?

Det skulle främst göra att myndigheter, om han förekommer där kunde syna honom och att vänsterkräk skulle kunna hata & hota.

Jag ser därför ingen nytta i att hänga ut arga blatten.
Citera
2017-12-31, 12:16
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Har sett lite av hans filmer. Har varit hyfsat underhållande och intressanta. Hade vunnit på att koncentreras något.

Hade övervägt att donera lite pengar om han inte hade varit drogliberal. Knarkare är precis som invandrare kraftigt överrepresenterade när det kommer till grov och skändlig kriminalitet. De är ett nästan lika stort samhällsproblem i mina ögon. (Liksom det finns schyssta invandrare finns det naturligtvis schyssta knarkare, men jag pratar generellt.)

Det är rejält efterblivet att du resonerar på detta sätt. Och det visar på, att du inte har någon som helst aning, om vad cannabis är för något.
Och har man ingen förståelse för något man väljer att, helt huvudlöst kritisera. Då gör man bäst i att ta reda på sakens beskaffenhet. Innan man öppnar käften och bevisar att man är en idiot.
Om det fanns en Gud. Så skulle han odla cannabis i sin trädgård. Att det kan användas medicinskt för MS, parkinson och cancerpatienter. Och att det kan användas av allt från konstruktion till skottsäker väst till eget bruk. Talar för att man ska förespråka cannabis så ofta man kan.
Senast redigerad av LGD 2017-12-31 kl. 12:38.
Citera
2017-12-31, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XrSC
Intressant att en annan måttstock verkar gälla för arga blatten, när det kommer till att hänga ut vänsterkräk går det fort.

Kanske för att "vänsterkräken" inte skulle ha några problem med att göra hembesök, trakassera blatten osv. Det "goda hatet", du vet. Det är ett ganska högt spel att outa blatten i dessa tider. Var vänligen tänk, lite.

Och ni som gnäller på att han skulle gå på soc, give me a fucking break. Snubben utbildar fler ungdomar än alla lärare tillsammans i det här landet, och ni gnäller på att han leechar staten? Ha. Nu verkar han ju inte sko sig på staten heller, bara för att förtydliga. Men ni som pre-gnällde, rätt lol kan jag tycka.
Senast redigerad av hicku 2017-12-31 kl. 12:56.
Citera
2017-12-31, 12:59
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:

Jag är delad om vad jag tycker om själva uthängningen av folk. I regel är jag för att man som offentlig person får utstå det, man har själv valt det och får med andra ord skylla sig själv.

Samtidigt handlar det om en “no name” snubbe på youtube, det handlar inte om någon politiker eller annan figur inom offentlig verksamhet, ej heller någon av vikt. Identiteten behövs egentligen inte, källorna han använder framgår ofta av videofilmerna, så vad skulle en uthängning göra för nytta?

Det skulle främst göra att myndigheter, om han förekommer där kunde syna honom och att vänsterkräk skulle kunna hata & hota.

Jag ser därför ingen nytta i att hänga ut arga blatten.

Bara det att han visar sitt ansikte på youtube är en stor uppoffring.
Vad händer om han tex handlar mat på stan och någon upptäcker honom.
Om 10-20 år när verkligheten hunnit ikapp folk så kan han avslöja sin identitet utan att behöva frukta för hot mm.
Vi hade aldrig hört hans åsikter om han vart tvungen att avslöja sin identitet.
Citera
2017-12-31, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Kanske för att "vänsterkräken" inte skulle ha några problem med att göra hembesök, trakassera blatten osv. Det "goda hatet", du vet. Det är ett ganska högt spel att outa blatten i dessa tider. Var vänligen tänk, lite.

Och ni som gnäller på att han skulle gå på soc, give me a fucking break. Snubben utbildar fler ungdomar än alla lärare tillsammans i det här landet, och ni gnäller på att han leechar staten? Ha. Nu verkar han ju inte sko sig på staten heller, bara för att förtydliga. Men ni som pre-gnällde, rätt lol kan jag tycka.

Läste du hela mitt inlägg, eller var du bara tvungen att skriva något coolt? Ja, jag skrev just det om hat & hot. Jag vet inte heller vilka myndigheter om han ens har kontakt med myndigheter, du skäller på fel träd grabben.

Citat:
Ursprungligen postat av EghtLegged
Bara det att han visar sitt ansikte på youtube är en stor uppoffring.
Vad händer om han tex handlar mat på stan och någon upptäcker honom.
Om 10-20 år när verkligheten hunnit ikapp folk så kan han avslöja sin identitet utan att behöva frukta för hot mm.
Vi hade aldrig hört hans åsikter om han vart tvungen att avslöja sin identitet.

Anonym är han inte eftersom han visar ansiktet.
Citera
2017-12-31, 13:25
Medlem
Citat:
Läste du hela mitt inlägg, eller var du bara tvungen att skriva något coolt?

Coolt och coolt, det var ju du som skrev det där om "vänsterkräk" och "dubbla måttstockar" trots att du själv verkar ha full förståelse för dem där "dubbla måttstockarna".

Citat:
du skäller på fel träd grabben.

Börja inte inlägget med en sån verklighetsfrånvänd formulering, då Men jag ber om ursäkt.
Citera
2017-12-31, 13:49
Medlem
EghtLeggeds avatar
Citat:
Läste du hela mitt inlägg, eller var du bara tvungen att skriva något coolt? Ja, jag skrev just det om hat & hot. Jag vet inte heller vilka myndigheter om han ens har kontakt med myndigheter, du skäller på fel träd grabben.

Anonym är han inte eftersom han visar ansiktet.

Om inte utseende räknas som identitetsinformation för annonymitet så skulle han räknas som helt anonym:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anonymitet

Vad jag kan se i alla fall.
Senast redigerad av EghtLegged 2017-12-31 kl. 13:52.
Citera
2017-12-31, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
Har hört den kritiken ofta och håller egentligen med dig, men jag har väldigt svårt att klippa ner videos till kortare längd. Vet inte riktigt varför. Jag försöker att bara ta med det viktigaste och då blir det ofta mycket info. Om nån har konkreta tips på hur man håller saker kort tar jag gärna emot. Siktar alltid på att effektivisera.

Tack så mycket för komplimangerna i övrigt, det är trevligt att höra. Förväntar mig inte att alla ska hålla med om allt, det vore ju konstigt om det var så. Folk är olika helt enkelt.

Väldigt äcklig logik där. Objektifiering; Du hade lika gärna kunnat säga att folk har rätt att komma in i mitt rövhål för nu tillhör jag "offentligheten" och upphör vara individ med rätten till mig själv. Jag slutar alltså vara en människa, för att ett stort gäng gillar mina åsikter i vissa frågor?

Mentaliteten du förespråkar är grunden till den hjärndöda kändisdyrkan vi ser i samhället, där totala idioter som Zara Larsson höjs upp till skyarna och får sina bakåtvända pubertala politiska analyser publicerade på Aftonbladet - bara för att hon är känd. Vad är människans banala fascination av kändisar egentligen? Bara för att man i grund och botten är rädd för döden ska man bli besatt av de vars namn lyckas leva längre än deras bortgång. Trivialt.

Summa summarum: Du har inte rätt att veta ett piss om mig. Du har inte rätten att lära känna mig. Jag bestämmer vem jag öppnar upp mig för.

Precis. Jag är ett spöke. Det finns inget märkvärdigt med mig i verkliga livet.

Oj vad hårt du tog det men om du verkligen står för dina åsikter borde du väll berätta för allmänheten vem du är jag förstår inte vad som är problemet? Bara en fegis gömmer sig bakom sina åsikter. Jag vet inte vem du är jag vet inte vad du har för åsikter jag skiter i allt som har med dig att göra. Det enda jag vill veta varför ska vi inte outa dig men andra kan vi outa? Kolla lilla Jaffar rapparen dem pussa på hans namn adress allt kom ut på flashback och han är egentligen ingen i rapp värmde en liten snorunge som gjort några gangster låtat. Då har en Youtube kanal flera miljoner visningar och du vill vara anonym? Snälla håll käften hoppas all fakta som kan komma ut kommer ut bara för att du tror att du är untouchable. Om jag någonsin får reda på minsta lilla grej om dig så kommer jag skriva det här blir jag avstängd så kommer jag ta det på ett annat forum.
Senast redigerad av levfordagen90 2017-12-31 kl. 20:39.
Citera
2017-12-31, 21:02
Medlem
duqus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgBlattePostar
..........
Gällandes offentliga personer håller jag med om att de har en viss mån av ansvar. Det är därför jag inte uppmanar till våld, och ofta ber människor att omdirigera sitt missnöje mot politiker - inte invandrare. Det är knappast invandrare som format Sveriges invandringspolitik. Invandrare har ingen strukturell makt. Det är även därför jag tar ställning emot idoldyrkan och ber folk tänka själva.

För att säga det på värsta sättet möjligt: Om Anton Lundin Petterson verkligen hade lyssnat på mig hade han gått in i riksdagen istället. (Tjena Expressen, jag bjuder på den här)

Bara en tidsfråga innan Expressen hänger ut dig också, ta dig en titt på deras resonemang..:
https://www.resume.se/nyheter/artikl...entlig-person/
Senast redigerad av duqu 2017-12-31 kl. 21:09.
Citera
2017-12-31, 21:42
Medlem
RabiPunjabis avatar
Hej,

Jag vet vem arga blatten är. Inte vid namn men jag vet i vilken ort han bor. Jag Har sett honom flera gånger av en slump då min sambo kommer från en medelstor stad i Småland, vars föräldrar bor på landet numera. När dom ska handla åker dom till en mindre ort och på den orten bor arga blatten.
En ganska sömnig småstad som är lätt att vara anonym i. I denna mindre ort bor mestadels svenskar.

För er som är nyfikna på vem han är så har ni lite att jobba med här. Tyvärr är jag ett stort fan av arga blatten.

Zorro hade sin Bernardo och Arga Blatten har sin RaBi...
Citera
2017-12-31, 22:21
Medlem
ArgBlattePostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levfordagen90
om du verkligen står för dina åsikter borde du väll berätta för allmänheten vem du är jag förstår inte vad som är problemet? Bara en fegis gömmer sig bakom sina åsikter.
Jag är mer öppen med vem jag är än vad du själv är. Ni här på flashback som skriker "UTHÄNGNIGGNGNG", hur många av er har postat ert namn, adress och bild på ert ansikte här i tråden?

Du ser mitt ansikte. Du vet vem jag är. Du vet vad jag står för. Jag är väldigt öppen med det. Det enda du inte har är mitt namn och därmed min adress, och varför skulle du behöva veta min adress? Bara små fittor bryr sig om sån skit. För bara små fittor är intresserade av att kunna attackera dig i din lägenhet när du sover.

Du vet att du snackar skit. Så lägg ner. Till och med stora författare som säljer i miljoner publicerar ofta sina verk under pseudonym. George Orwell var en pseudonym, detsamma med Voltaire. Dessa män gjorde inget fel men nog förstod de varför anonymitet är en fördel ändå.

Min syn på anonymitet är väl utvecklad i den här videon: https://www.youtube.com/watch?v=Hel1ifQOSo0

Använd din empati och tänk efter lite grann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in