Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spekk
Men detta funkar i MAG? Har MAG några nackdelar jämfört med TVIP?

Gillar att MAG har utgång för ljud också!

Du kommer nog inte bli missnöjd med MAG 322.
2018-01-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Fungerar text från text-tv också?

Som finns för hörselskadade på de flesta vanliga program?

Det vet jag inte faktiskt. Har inte ens provat att öppna text tv på min MAG 254.

Hur gör man det?
2018-01-13, 18:15
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHD
Det vet jag inte faktiskt. Har inte ens provat att öppna text tv på min MAG 254.

Hur gör man det?
Det han menar är att undertexterna är tagna från text-tv
2018-01-13, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v051166
Då har man gjort ett nytt försök att titta på en hockeymatch idag (Cmore Live4).
Det gick som det brukar. Första halvlek gick flöt på bra, men sedan hackade/laddade/laggade det resten av matchen så det gick helt enkelt inte titta. Kasst !
Jag kör Camdserver. Får samma resultat om jag kör via min Android box (H96 Pro) som via surfplatta, mobil eller PC. Jag kör via kabel (ej WiFi), har 100/10 i hastighet.
Har provat Kodi och flera andra appar ... samma dåliga resultat.
Funderar på att ge en MAG box en sista chans innan jag lägger ner detta och skaffar ett abonnemang på det "hederliga" sättet.

Brynäs-frölunda? Jag kollade hela matchen, har dock Rapid, inte ett enda hack eller frysning.
Just nu verkar Rapid stabilare,
2018-01-13, 23:10
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananmanen
Brynäs-frölunda? Jag kollade hela matchen, har dock Rapid, inte ett enda hack eller frysning.
Tror det är hans uppkoppling som det sitter i.
2018-01-14, 14:14
Medlem
Citat:

Stämmer. Det var den matchen.
2018-01-14, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Tror det är hans uppkoppling som det sitter i.

Hmm, jo. Kanske. Fick just ett tips av en annan att testa via mobil-data vägen samtidigt som jag har hackande bild via min fiber leverantör (Universal Telecom).
2018-01-14, 14:42
Medlem
Någon som kan hjälpa mig har provat i princip allting angående mag 250

Har återställt boxen genom df settings
Och försöker nu uppdatera boxen men får fram wrong signature
Har laddat ner ny programvara med 2 filet imageupdate och bootstrap, försöker uppdatera från usb men får fram mag250/imageupdate not found
Den läser av vilken version jag vill uppdatera till
Har provat genom bios och i system settings

Har även misstänkt att kanske har jag köpt en fake mag250 men har kommit till slutsats att den inte är fake
2018-01-14, 17:35
Medlem
Kört CAMD under en längre tid och dags att förnya. Ni som köpt nyligen, har ni köpt via reseller eller via deras sida? Vad är säkrast?

Körde via reseller sist, paypal, men tycks att gått i graven. Kanske bäst så då paypal inte känns som säkraste kortet.... Fast får ju bli paypal om man köper från deras sida.

Någon som ännu åkt dit för IPTV? Card sharing ligisterna verkar ju nypas av snuten lite då och då när man läser kvällstidningarna
2018-01-14, 17:41
Medlem
Cardsharing kommer bli mer och mer dött nu då Viasat släcker gamla kort och går över till MPEG4.
Kommer påverka IPTV med i början misstänker jag då inget verkar göras nåt åt det innan det är försent. Vi får väl se om några veckor hur förberedda IPTV leverantörerna är då det gäller Viasat Sport/Film.
Men till skillnad mot cardsharing så kan du ta ur signal med en kanal från varje box och få bild den vägen medans cardsharing använder sig av krypteringsnycklar som inte kommer fungera längre pga pairing.
Sen är det ingen skillnad egentligen både cardsharing och IPTV är olagligt och senast i raden är en större grekisk IPTV leverantör som togs ner.
Pågår nog en hel del utredningar om övriga större i Europa så mer är nog att vänta.
Senast redigerad av FreddyK666 2018-01-14 kl. 17:56.
2018-01-14, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Sen är det ingen skillnad egentligen både cardsharing och IPTV är olagligt och senast i raden är en större grekisk IPTV leverantör som togs ner.
Pågår nog en hel del utredningar om övriga större i Europa så mer är nog att vänta.
Mao försiktighet med längre abonnemang?
Vi vet inte vilken leverantör som ryker nästa gång.
2018-01-14, 21:56
Medlem
Citat:
Har Camdserver och det har funkat klockrent sedan jag har bytit från dator+kodi till Nvidia Shield + IPTV Extreme

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in