2018-01-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindgimmet
Har en intervju om några dagar och undrade på lite tips. Vad det kan bli för frågor. Något jag bör tänka på / undvika säga/göra?

lite jag tänkte på är typ.. var ser du dig själv om 5 år? Vet inte, fast anställd nånstans?

svaga sidor; är blyg men det går bort lite ju längre jag varit nånstans. Skulle säga att jag är ganska blyg/tillbakadragen som person men jag har stått i kassan och har inte haft problem med det, har även hört från butikschefen att ett par kunder har sagt att jag var ganska trevlig.

Vad gör du i stressiga situationer? Aldrig vetat vad jag skulle svara på det typ. Om jag tänker på när det är en lång kö och jag står i kassan och det känns lite jobbigt eller 'stressigt' så.. jobbar jag bara på? Vad annars skulle jag gö?

svaga sidor: att du blir lite trött när det är mörkt mes hela dagarna, att du blir trött på folk man jobbar med som inte tar sin del av jobbet utan att du måste jobba för dem också och avslutningsvis att i början har du svårt att bedöma hur lång tid saker tar och att du kanske tar på dig lite mycket i början men att det är en erfarenhetssak. Undvik att tråla på nätet efter uppslag. Man blir bara dum i huvudet och sedan finns det massor med klowner och papegojor som förmodligen redan kört de sakerna på intervju. Du är där för att laga till burgare och jag antar att det är ett temporärt jobb.
Citera
2018-01-20, 00:09
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Max restauranger äger bara max. Du kan däremot vara föreståndare till skillnad mot andra kedjor som är franchise
Ja precis
Citera
2018-01-20, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Du är inte blyg. Du är observant, inkännande, ödmjuk och en god lyssnare.

Frågor som lär dyka upp:
Nämn en styrka och en svaghet hos dig

Hur hanterar du stress?

Hur jobbar du i team?

Vad säger du till en kund som är missnöjd med hamburgaren/servicen/etc?

Hur hanterar du en kund som är arg/ledsen?

Tycker du om att jobba med människor?

I övrigt: Glöm inte att hålla god ögonkontakt (lätt att glömma bort detta som blyg). Var positiv i alla dina svar, även om svaren kan få dig att känna dig lite fånig.

tack, bra frågor. vet inte hur jag skulle svara på vad säger du till en missnöjd kund och hur hanterar du en arg/ledsen kund dock hm
Citera
2018-01-20, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Va bara dig själv och svara enkelt så är det inget problem.
Säg även att du gärna hoppar in och tar extra pass då det händer väldigt att det behövs.

Alltså Max brukar ofta ta in släkt till dom som redan är anställda då detta är en trygghet, lite som ICAs koncept när de gäller anställningar.
Max är inget dåligt ställe att jobba på.
Du har ju 110:- timmen plus OB.
Det är ett jobb som inte kräver nån erfarenhet.
Man jobbar väldigt efterblivna pass när man är heltid samt 75%.
Ofta är det folk sjuka eftersom det är ett påfrestande jobb med långa pass och dålig sömn.

Jag jobbade där i 5 år, jag ångrar mig inte för 5 öre.
Mycket bra första jobb.

Förlåt hur menar du nu, heltid samt 75%?
Citera
2018-01-20, 00:26
Medlem
Citat:
Stressen är mycket påfrestande.
Man tror man kan stänga av den och bara jobba men det är svårt.

Dock är det jävligt roligt att jobba när det är mycket att göra och allt flyter på.
Tiden går snabbt plus att man tävlar lite internt.
Finns ju drive in tider att slå 😉

Vad kan man göra för att inte påverkas lika mycket av stressen då? eller är det bara att köra på
Citera
2018-01-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Massa äckligt folk som kommer när solen går ner kanske ?

där jag finns jobbar det äckliga och vidriga på Max. det är därför jag aldrig går dit. jag kan spotta i min egen mat.
Citera
2018-01-20, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solarisX
Att vara stresstålig är ca 90% av jobbet. Kanske värt att lyfta fram det.
har tänkt på det, vad det egentligen innebär att vara 'stresstålig', att inte bryta ner och gråta eller vadå
Citera
2018-01-20, 01:09
Medlem
Lydans avatar
Max är en så kallad "progressiv" kedja, så får du några svar om värderingar gäller följande:
Säg gärna att du har lite afrikanskt blod
Ju mer hbtq du är, ju bättre
Feminism är ditt livskall

Drt bör räcka. I värsta fall, klaga lite på vita män.
Citera
2018-01-20, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Max är en så kallad "progressiv" kedja, så får du några svar om värderingar gäller följande:
Säg gärna att du har lite afrikanskt blod
Ju mer hbtq du är, ju bättre
Feminism är ditt livskall

Drt bör räcka. I värsta fall, klaga lite på vita män.

Du verkar trevlig.
Citera
2018-01-20, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindgimmet
har tänkt på det, vad det egentligen innebär att vara 'stresstålig', att inte bryta ner och gråta eller vadå

Att kunna sköta sitt jobb behärskat även när man är under enorm tidspress. Att inte bryta ihop helt enkelt.
Citera
2018-01-20, 03:09
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Stressen är mycket påfrestande.
Man tror man kan stänga av den och bara jobba men det är svårt.

Dock är det jävligt roligt att jobba när det är mycket att göra och allt flyter på.
Tiden går snabbt plus att man tävlar lite internt.
Finns ju drive in tider att slå 😉
Vad menas med drive in tider?
Citera
2018-01-20, 07:27
Medlem
Topppis avatar
Just Max har väl som affärsidé eller företagsnisch att anställda folk som har det lite tufft, kan vara handikapp eller dylikt. Så är man lite tillbakadragen/blyg så är det ditt minsta problem där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in