Citat:
Ursprungligen postat av
mindgimmet
Har en intervju om några dagar och undrade på lite tips. Vad det kan bli för frågor. Något jag bör tänka på / undvika säga/göra?
lite jag tänkte på är typ.. var ser du dig själv om 5 år? Vet inte, fast anställd nånstans?
svaga sidor; är blyg men det går bort lite ju längre jag varit nånstans. Skulle säga att jag är ganska blyg/tillbakadragen som person men jag har stått i kassan och har inte haft problem med det, har även hört från butikschefen att ett par kunder har sagt att jag var ganska trevlig.
Vad gör du i stressiga situationer? Aldrig vetat vad jag skulle svara på det typ. Om jag tänker på när det är en lång kö och jag står i kassan och det känns lite jobbigt eller 'stressigt' så.. jobbar jag bara på? Vad annars skulle jag gö?
svaga sidor: att du blir lite trött när det är mörkt mes hela dagarna, att du blir trött på folk man jobbar med som inte tar sin del av jobbet utan att du måste jobba för dem också och avslutningsvis att i början har du svårt att bedöma hur lång tid saker tar och att du kanske tar på dig lite mycket i början men att det är en erfarenhetssak. Undvik att tråla på nätet efter uppslag. Man blir bara dum i huvudet och sedan finns det massor med klowner och papegojor som förmodligen redan kört de sakerna på intervju. Du är där för att laga till burgare och jag antar att det är ett temporärt jobb.