• 1
  • 2
2018-01-20, 09:59
Medlem
pantywankers avatar
Jävla skräp! Använd tre gånger och en total drifttid på max 2 timmar. Nu i morse när jag skulle starta maskinen så var det plötsligt tvärstopp efter att den först startat och gått fett på full choke i typ 5 sekunder. Motorn går inte runt så gissar på skuren motor eller liknande. Skall köpa en till likadan eftersom det är garanti 1 år så har jag ett lik att plocka delar från. Denna var helt ny men fick ej kvitto då jag köpte den på second hand i somras.

https://www.jula.se/catalog/tradgard...slunga-721229/
Citera
2018-01-20, 10:04
Medlem
welcometorealitys avatar
Om du gissar på en skuren Motor så då har oljan varit slut.Men jag hade köpt en Stiga istället eller ett känt märke.Alla udda märken är billiga men kan bli dyra i längden...
Citera
2018-01-20, 10:06
Medlem
Fotbollspucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Jävla skräp! Använd tre gånger och en total drifttid på max 2 timmar. Nu i morse när jag skulle starta maskinen så var det plötsligt tvärstopp efter att den först startat och gått fett på full choke i typ 5 sekunder. Motorn går inte runt så gissar på skuren motor eller liknande. Skall köpa en till likadan eftersom det är garanti 1 år så har jag ett lik att plocka delar från. Denna var helt ny men fick ej kvitto då jag köpte den på second hand i somras.

https://www.jula.se/catalog/tradgard...slunga-721229/

Har hjärnan skurit ihop för dig också, du köpte en NY snöslunga på second hand, du ha kört med den i två timmar och nu är den paj och du skapar en tråd där du varnar för slungan.
OCH nu ska du köpa en likadan!

Det går bra nu!

Citera
2018-01-20, 11:31
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Om du gissar på en skuren Motor så då har oljan varit slut.Men jag hade köpt en Stiga istället eller ett känt märke.Alla udda märken är billiga men kan bli dyra i längden...

Tvåtaktare får inte "slut på olja". Bara att tanka med Aspen 2T så går den bra. Glömmer man det så skär motorn.
Citera
2018-01-20, 11:32
Medlem
Varning o varning.. det är från Jula du köpt skiten. Allt är engångsprodukter.

Att du ska åka o köpa en till efter att du själv råder folk att låta bli är ju rätt komiskt. Hoppas den rasar för dig också så kan du starta en till tråd. Idiot.
Citera
2018-01-20, 11:38
Medlem
note-its avatar
Köper man billigt, köper man dyrt.
Citera
2018-01-20, 13:05
Medlem
bjarnesembs avatar
Det brukar var 4-taktsmotorer på snöslungor. Jag har aldrig sett något annat.
Sen att Jula säljer skräp är nog en sak för sig.
Citera
2018-01-20, 13:21
Medlem
Jag har en likadan som jag har använd i 3 år, visserligen sparsamt då vi inte får så mycket snö i södra sverige. Den har aldrig krånglat, stått still under hela sommaren och startar i ett nafs.

Jag tror att du har gjort den sur genom att köra den på choke längre än vad du behöver, då fylls cylindern med bensin och går inte att dra runt. Ta ut tändstiftet och dra runt den några varv, gör rent stiftet och sätt tillbaka den, nu borde den fungera.
Citera
2018-01-20, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Tvåtaktare får inte "slut på olja". Bara att tanka med Aspen 2T så går den bra. Glömmer man det så skär motorn.

Jag har som tidigare skribent påtalat aldrig hört om en snöslunga med 2-takts motor.
Alla billiga snöslungor är skräp!
Claes Ohlsons snöslungor av märket Cotech är också rena skräpet, som att kasta pengarna i sjön.
Jag har en ganska stor Partner, inte nöjd med den heller även om motorn är bra (Briggs & Stratton), den är klumpig och felbalanserad.

De absolut bästa snöslungorna jag använt kommer från Honda, de är helt överlägsna!
Synd bara att de är så j*vla dyra, men det är väl som vanligt, man får vad man betalar för.

Smakar det så kostar det....
Citera
2018-01-20, 15:33
Medlem
Driftstopps avatar
Har du för lite olja i maskinen startar den inte. Just i denna är det en givare som säger stopp om den har för lite olja.

Min funkar kanon!
Citera
2018-01-20, 15:44
Medlem
Eller så är det så att snöslungan kommer utan olja från försäljare och man får fylla på själv innan drift och den har nu skurit för att den körts utan olja.
Citera
2018-01-20, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindyourbuiz
Eller så är det så att snöslungan kommer utan olja från försäljare och man får fylla på själv innan drift och den har nu skurit för att den körts utan olja.

Maskinen är en tvåtaktare - kommer med en mätflaska som är märkt med mängden bensin till en viss nivå, och sedan ska man fylla på med olja till nästa streck - funkar utmärkt. (jag köpte min på Jula nyligen)

Trådstartaren hade nog inte koll på att det var en tvåtaktare. (kanske han inte ens vet skillnaden på två- och fyrtakts-maskiner)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in