Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-22, 16:37
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killary
Läste på görbra, har en kollega som kör via dem och är jättenöjd, och att skaffa provkontot fungerade smärtfritt. Sen förstår jag att teknik är teknik och att mänskliga faktorn kan spela in. Är övertygad om att det kommer lösa sig, men jag är otålig och tänkte mest höra med er som är IPTV-användare om saken.

Du blir säkert nöjd med resultatet, men du valde en långsam och dyrare leverantör.
2018-01-22, 18:19
Medlem
Kalkon77s avatar
Vilken VPN använder ni för IPTV som erbjuder statisk IP? För man är väl inte helt säker utan VPN, antar att streaming är en grå zone i lagen.
2018-01-22, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreddyK666
Nej timeshift handlar om att man kan pausa sändningen och visst har man permanent timeshift så kan man gå tillbaka till tidigare program om man stått på kanalen ett tag men aldrig längre än den tid man gick till kanalen.
Däremot erbjuder en del leverantörer catchup på vissa kanaler och då är sändningen lagrad bakåt en tid hos leverantören och kan då starta tidigare program.

Vilka leverantörer av iptv har catchup/timeshift?
Är lite nyfiken då mitt nuvarande abonnemang snart går ut
2018-01-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killary
Läste på görbra, har en kollega som kör via dem och är jättenöjd, och att skaffa provkontot fungerade smärtfritt. Sen förstår jag att teknik är teknik och att mänskliga faktorn kan spela in. Är övertygad om att det kommer lösa sig, men jag är otålig och tänkte mest höra med er som är IPTV-användare om saken.
Har du kollat skräpposten?
2018-01-22, 23:07
Medlem
Kör den hära så kallad ”thailand premium plus” hos smartworldiptv och funkar felfritt i 2 månader.

Någon som kör den med?
2018-01-23, 09:04
Medlem
Passifloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Vilken VPN använder ni för IPTV som erbjuder statisk IP? För man är väl inte helt säker utan VPN, antar att streaming är en grå zone i lagen.

Använder inte någon och har aldrig haft problem. Vad jag vet så går dom inte efter kunderna (ännu) utan bara de som erbjuder streamnings-tjänsten. Du kan nog känna dig lugn på den här fronten.

Det är värre med torrenter där din IP visas publikt, med IPTV så sprids den ju inte till andra användare.
2018-01-23, 09:10
Medlem
Passifloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Hör det till vanligheterna att kanaler fryser och "buffrar" i all oändlighet? Har funkat bra fram tills igår.

För många som tittar på skiten?

Nu har jag bara använt mig av 2 olika tjänster men har upplevt det på båda. Det verkar vara lite "krigsstämning" inom den gråa/svarta IPTV-branschen, så DDOS verkar inte ovanligt alls vilket givetvis drabbar oss kunder.

Sportkanaler har en förmåga att hacka vid populära sändningar.

Men det spelar ju även roll vad du använder för att spela upp kanalerna, hastighet på din uppkoppling och hur du har kopplat med router osv hemma.

På min "Smart TV" så kan jag inte ställa in bufferstorleken själv med appen jag använder. Det skulle ju hjälpa otroligt mycket när man kollar på en småhackig stream.
2018-01-23, 17:42
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passiflora
Använder inte någon och har aldrig haft problem. Vad jag vet så går dom inte efter kunderna (ännu) utan bara de som erbjuder streamnings-tjänsten. Du kan nog känna dig lugn på den här fronten.

Det är värre med torrenter där din IP visas publikt, med IPTV så sprids den ju inte till andra användare.
Är det fortfarande lagligt att kolla på streamad film och sånt då eller hur är det just nu?
Senast redigerad av Kalkon77 2018-01-23 kl. 17:44.
2018-01-23, 19:09
Medlem
Tips på iptv med mycket svenska kanaler i hd?
2018-01-23, 20:29
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Är det fortfarande lagligt att kolla på streamad film och sånt då eller hur är det just nu?

Oklart läge. Det finns ganska ny EU-lag som förbjuder att titta på illegala streams men mig veterligen så har det inte prövats av någon domstol. Bevisfrågan är ganska intressant. Hur ska en åklagare kunna bevisa att man har betalat för illegal stream? För det är ju pudelns kärna, innehållet i streamen är ju inte olagligt.

Just nu verkar de lägga mest energi på att jaga distributörerna och inte de som tittar.
2018-01-23, 21:52
Medlem
426Hemis avatar
Har kört Comhem på dreamhost 3 mån nu och det har fungerat bra,men det har gått ut nu ,finns det någon annan iptv host som kan erbjuda Comhem ?
2018-01-23, 22:47
Medlem
Vilken ISP fungerar bäst ihop med IP-TV? Har nu universal telecom men det laggar väldigt mycket så jag funderar på att byta. Har Telia öppet fiber.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in