• 1
  • 2
2018-01-23, 20:12
Medlem
https://www.dn.se/kultur-noje/stjarn...xuella-bilder/

Citat:
En av Sveriges främsta solister inom klassisk musik, som också arbetar som lärare, anklagas av flera elever för sexuellt ofredande. Han tvingades sluta sitt jobb på en gymnasieskola...
Citera
2018-01-23, 20:20
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Det låter likt det som tidigare rapporterats om i klassiska musikvärlden.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6820667
Citera
2018-01-23, 23:17
Medlem
Sooks avatar
Läste länken. Jag förstår mig inte på när äldre tjejer ska förklara varför de gick med på saker när de var yngre.

”Eftersom han sa så så könde jag att det var min plikt att ställa upp”

Alltså, vad är det för tramsiga efterhandskonstruktioner? En 17-åring kan väl helt enkelt säga ifrån? Nu påstår jag inte att det är okej det som antagligen hänt men sånt här gör mig ändå så vansinnigt irriterad på tjejer som minns övergrepp i efterhand...
Citera
2018-01-24, 00:00
Medlem
outback4s avatar
HH räcker så
Citera
2018-01-24, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
HH räcker så
H*kan Hageg*rd?
Citera
2018-01-24, 01:08
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chadde
H*kan Hageg*rd?
Han handlade om förra gången, det här är någon annan. HH undervisar inte på gymnasienivå mig veterligen.
Citera
2018-01-24, 01:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Läste länken. Jag förstår mig inte på när äldre tjejer ska förklara varför de gick med på saker när de var yngre.

”Eftersom han sa så så könde jag att det var min plikt att ställa upp”

Alltså, vad är det för tramsiga efterhandskonstruktioner? En 17-åring kan väl helt enkelt säga ifrån? Nu påstår jag inte att det är okej det som antagligen hänt men sånt här gör mig ändå så vansinnigt irriterad på tjejer som minns övergrepp i efterhand...
Ett ångrat ligg har aldrig varit våldtäkt. Man kan ångra sig utan att ha varit med om något övergrepp. Det har blivit en sådan otrolig inflation i begreppet "våldtäkt" att det snart förlorat sin betydelse. Det kommer bli som med "rasist", till slut rycker man inte ens på axlarna längre.
Citera
2018-01-24, 07:35
Medlem
derAltmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Han handlade om förra gången, det här är någon annan. HH undervisar inte på gymnasienivå mig veterligen.
Och man skriver inte "har spelat flera gånger i Berwaldhallen och med Kungliga filharmonikerna" om en sångare.

En chef på en musikhögskola där han har undervisat säger att ”hängde med studenterna och partajade, drog hem någon ibland och skrävlade om det”.
https://www.dn.se/kultur-noje/konstm...totalt-fortal/
Senast redigerad av derAltmeister 2018-01-24 kl. 07:42. Anledning: tllägg
Citera
2018-01-24, 07:43
En av Sveriges främsta solister inom klassisk musik? Låter som R-----d S-------g utan att ta ställning i frågan.
Citera
2018-01-24, 07:56
Medlem
rayraviolis avatar
Låt mig gissa att det rör sig om en "stjärnmusiker" som är helt okänd för folk i allmänhet, men är välkänd inom den svenska klassiska musikvärlden. Nån sångare tror jag inte att det är. Cellist, klarinettist?
Citera
2018-01-24, 08:05
Medlem
derAltmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
En av Sveriges främsta solister inom klassisk musik? Låter som R-----d S-------g utan att ta ställning i frågan.
Han är sångare och öppet homosexuell. Som jag sa innan så skriver man inte "spelat med" om en sångare.
Citera
2018-01-24, 08:05
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Låt mig gissa att det rör sig om en "stjärnmusiker" som är helt okänd för folk i allmänhet, men är välkänd inom den svenska klassiska musikvärlden. Nån sångare tror jag inte att det är. Cellist, klarinettist?

"Tvingades sluta sitt jobb på en gymnasieskola".

Kan det vara Kungsholmens gymnasium/Stockholms Musikgymnasium?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in