Citat:
Har statsministern fattat fel så är det ju dåligt men det påverkar ju inget i sak. Det är ju betydligt lindrigare att statsministern säger fel än att JA gömmer sig undan rättvisan med stöd av bananrepubliks asyl. Det senare får nämligen en reell påverkan, vilket inte statsministerns ord får då hans ord inte har någon påverkan alls i en domstol, speciellt inte om han hade fel.
I reella termer har statsministerns uttalande inte påverkat något alls.
I reella termer har JA:s flykt undan rättvisan på ambassaden gjort AA rättslös och SW närmar sig samma öde 2020.
I reella termer har statsministerns uttalande inte påverkat något alls.
I reella termer har JA:s flykt undan rättvisan på ambassaden gjort AA rättslös och SW närmar sig samma öde 2020.
Nu är det inte en av de viktigaste frågorna att diskutera (Det har redan gjorts ingående). Jag kan bara säga att jag är förundrad över att du har så extremt dåligt minne ( men selektivt ). Både statsministerns, Socialministerns, Utrikesministerns och Justitieministerns uttalanden har diskuterats ingående i tråden. De har alla uttalat sig partiskt och ofta med felaktiga fakta. Givetvis så är det en fråga som är intressant ur rättssäkerhetssynpunkt. Det är regeringen som utser ordinarie domare i Sverige, det är de politiska partierna som utser nämndemän etc. Givetvis kan uttalandena som kommer från de högsta politiska ämbetena i Sverige och där två av dessa dessutom varit partiledare vid tillfället ha en påverkan på både hur man driver fallet och hur domstolen agerar/dömmer.
Jag är också facinerad av selektionen av inlägg som du väljer att svara på. T.ex att vi nu har bevis på att MN LJÖG när hon sa att det var olagligt att förhöra utomlands. Du har ju masspostat inlägg där du påstår att hon inte var medveten om att det var lagligt ( i.e. indirekt att hon är helt inkompetent i sin yrkesutövning ). Nu vet vi att hon visste att det var lagligt (även om ingen annan än du trott något annat).