2018-02-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Vad jag menar är att de så kalkade bevisen som läggs upp här på olika kommentarer som folk skriver. Ja, än sen då?
Ni lägger upp dom här och skriver tex nu näthatar denne, eller, förmodar, eller tror.

Varför inte bara gå in på twitter och bemöta och diskutera. Eller på Facebook??
Ni tror eller förmodar eller uppenbarligen om vad folk skriver.
Och dessa så kallade bevis läggs upp här. Hahaha.

(Jag antar att den här delen av kommentaren var ett svar på min fråga: "Vad menar du att de här "alla bevisen" sägs vara bevis på? Och varför håller inte bevisen i sammanhanget?" trots att din kommentar var riktad till ChristianX.)

Om du vill visa på specifika kommentarer som sägs vara bevis på något och sedan lägga upp dina argument för varför bevisen eller argumenten inte håller så gör det. Det håller inte att bara skriva något svepande i stil med: "Bwaha allt ni påstår är fel, jag tänker inte specificera vilka påståenden jag menar - ALLT ni påstår i denna hundratals sidor långa tråd är fel och ni har fel för att jag säger att ni har det och bara därför, så det så!".
Det finns ingen som helst substans i det, och det går inte att bemöta i en diskussion.
Senast redigerad av Kallfusion 2018-02-16 kl. 17:41.
Citera
2018-02-16, 18:26
Medlem
Skruppes avatar
Citat:

Och sen Nej, gruppen har inte alls ansvar för vad enskilda gör, vare sig på Facebook eller twitter eller instagram eller för den delen här om nån nu skulle ha sitt riktiga namn.

Hur kan det då komma sig att så många från jäh, kräver att Katerina, Lamotte, Heberlein mfl ska ta ansvar för vad deras följare skriver i kommentarer mm?
Citera
2018-02-16, 23:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du kan verkligen inte hålla dig borta från e-kuriren och deras granskning av terrorsekten GS??
Ständigt återkommande. Verkar som att du är bitter på Ekuriren? Är du verkligen i rätt tråd?
Finns väl en GS tråd här på Fb?
[...]
Dina GS grejer mot Ekuriren tycker väl jag att det inte ska diskuteras här visserligen.
Mitt inlägg adresserade det faktum att Mina Dennert, gruppen #jagärhär och tongivande medlemmar i gruppen tillsammans med mäktiga medier bedriver öppen propaganda och verksamhet för att få polisen på sin sida. Om du har problem med att SVT, Ekuriren, Eva Burman och Mathias Ståhle nämner GS så får du ta upp det med dem. Jag återger bara det som #jagärhär och dess ledare och tongivande medlemmar framför.

Citat:
Angående hat och hot, som jag har svarat på förut.
Det är upp till var och en på Facebook att anmäla vad den personen tycker är hat och hot för sedan är det Facebook som bestämmer.
Detta har jag svarat på en hel del ggr.
[...]
Och sen; gruppen admins har inget ansvar för vad medlemmarna gör utanför gruppe.
Det är den enskildes ansvar vad man gör på Facebook eller twitter.

Jag själv är med i 256 grupper på Facebook..är det 256 admins som har ansvar för vad jag gör på twitter, Facebook???
Det är ettsånt jävla skitsnack så jag kräks på det. Faktiskt..
Gruppen #jagärhär har som syfte att motverka ”hat” och ”hot” på nätet och framhåller hela tiden sin storlek för att legitimera sin verksamhet. Om då varje enskild medlem tillåts att själv definiera vad som är ”hat” och ”hot” är det anarki per definition:
Anarki [...]: Ingen bestämmer, alla gör vad de vill.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anarki
Vidare, för att anmäla enstaka inlägg på Facebook eller Twitter behövs givetvis inte en grupp om 75 000 medlemmar. Gruppen har som uttalat syfte att agera utifrån den styrka som dess storlek ger. Av allt att döma tycks syftet vara att skapa kaos och påverka de rättsvårdande myndigheterna att jaga oliktänkande. Det är rätt dåligt kan man tycka.

Citat:
Sen vilka bevis jag menar som ni lägger upp som jag anser är rätt patetiska. Gör det lätt för er.
Alla bevis.
Enstaka meningar, citat från twitter, och går man in på twitterlänken så, jaha????
Ni punktmarkerar några, en del är väl inte ens med i Jagärhär, ni tittar till och med på vilja som gillar en kommentar.
Det är nere på detaljnivå..
Visserligen så är det bra om ni gör det, för då har ni nått att göra.

Men som vanligt, ni fokuserar inte på vad gruppen gör, vad säger gruppen? Vad är det de ska göraidag tex? Det som sägs i gruppen. Jag menar det är j guppen ni diskuterar.

Nä ni fokuserar på vad enstaka människor gör, i väldigtväkdgt många fall är inte ens kommentarerna taggade med jagärhär. Vare sig på Facebook eller twitter.
En grupp består av dess medlemmar. Därför är det självklart att analysera VAD medlemmarna gör. Speciellt om var och en får göra vad som helst i gruppens namn som du antyder.

Citat:
Skaparen av stå upp för Sverige? Är han ansvarig för alla? Nä,säger alla.
Men admins i jag är här är det av nån anledning. Det där är ett resonemang som man vara kan skratta åt för att det är så jääävla idiotiskt.
Jag känner inte till ”Stå upp för Sverige” och kan därför inte kommentera den gruppen. Såvitt jag kan bedöma faller dessutom den gruppen utanför denna tråd.
Citera
2018-02-17, 06:48
Medlem
Vem0ths avatar
Eftersom Sotnosens likt alla andra #jäh-medlemmar har bristande läsförståelse, gör en enkel sammanfattning.

De inlägg från #jäh som delas här visar att gruppen #jagärhär tar ställning i politiska frågor, mer än 95% av fallen emot liberala och konservativa värderingar, även en del marxistiska värderingar då identitetspolitiken som dagens vänster vill driva går emot klassfrågor.

När gruppen går ut varje dag med tomma lovord som "vi står utanför politiken" när de engagerar sig med att besöka nyheters diskussionsfält som berör politiska frågor och spenderar flera timmar med sina anhängare för att tysta ned åsiktsmotståndare och att sabotera debattklimatet genom röstmanipulering.

Mest oroväckande är hyckleriet bakom medlemmarnas ord då detta handlar om någon form av bidragstagare och pensionärer som bor i mångkultursfria områden som trollstämplar alla drabbade av mångfaldsgröten i offentliga debatter med svaret: "Jag känner inte igen den bild du beskriver".

Att de högsta hönsen i gruppen eller som de själva kallar det föreningens medlemmar tjänar otroligt mycket pengar på att deras medlemmar utför gratis marknadsföring. Gruppens medlemmar vinner alltså ingenting från att sitta på arslet dag ut och in med surfplattan i hand och sprida falska uppgifter som påverkar opinioner. Vilket gör gruppen till en politisk trollfabrik.
Citera
2018-02-17, 06:59
Medlem
Maria får mycket dinero nu dom speculerar på en 1 år gammal Nimbus och att köps en båtplats i hovås..Jäh går som tåget..båten kostar 2.5 mille..
Citera
2018-02-17, 09:06
Medlem
Det här är en tweet som säger en hel del om jagärhär's medlemmar. Deras attityd om deras egen förträfflighet, deras förvåning att deras vänner inte delar deras engagemang i gruppen. Personen hävdar att hon har 300 vänner på facebook, men hennes inlägg från #jagärhär får ingen respons och då är det dom som är fel ute, inte hon själv?
"Har över 300 vänner på fb. När jag delar inlägg från #jagärhär #låtdeungastanna eller #vistaarinteut får jag noll och ingen reaktion. En matbild, drinkbild eller ett skämt funkar däremot alltid. Så jävla trött."
https://twitter.com/AseWewel/status/964612957928853506
Citera
2018-02-17, 09:29
Medlem
Om man klickar runt lite i den här twittertråden så ser man att #jagärhär är inblandat och det är en mycket skrämmande, och obehaglig läsning.

https://twitter.com/maykelcogito/sta...84383477518337

Ett par smakprov om vad som förekommer

https://imgur.com/a/UfCg7
https://imgur.com/a/qphDy
https://imgur.com/a/qphDy
https://imgur.com/a/l4unC
Citera
2018-02-17, 09:32
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JvsZ
Det här är en tweet som säger en hel del om jagärhär's medlemmar. Deras attityd om deras egen förträfflighet, deras förvåning att deras vänner inte delar deras engagemang i gruppen. Personen hävdar att hon har 300 vänner på facebook, men hennes inlägg från #jagärhär får ingen respons och då är det dom som är fel ute, inte hon själv?
"Har över 300 vänner på fb. När jag delar inlägg från #jagärhär #låtdeungastanna eller #vistaarinteut får jag noll och ingen reaktion. En matbild, drinkbild eller ett skämt funkar däremot alltid. Så jävla trött."

Vet inte hur man ska tolka detta korrekt.

Menar hon att hennes vänner(med eller inte med i #jäh) inte vill ta diskussionen kring dessa grupper? Det säger i så fall mer om rädsla för negativa följder än att ta diskussionen.

Om hon menar att gruppen inte backar upp hennes #jäh-inlägg så säger det mer att deras intresse är trådkapningsaktioner och inte enkla diskussioner mellan vänner.
Citera
2018-02-17, 09:45
Medlem
Ytterligare en person som fått sparken p g a #jagärhär.

https://twitter.com/BMartinovski/sta...99422179741696

Som jag förstår det så är det jagärhärmedlemmen Kajsa Klein (https://imgur.com/a/UkCIY) som dragit igång det hela.
Citera
2018-02-17, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Vet inte hur man ska tolka detta korrekt.

Menar hon att hennes vänner(med eller inte med i #jäh) inte vill ta diskussionen kring dessa grupper? Det säger i så fall mer om rädsla för negativa följder än att ta diskussionen.

Om hon menar att gruppen inte backar upp hennes #jäh-inlägg så säger det mer att deras intresse är trådkapningsaktioner och inte enkla diskussioner mellan vänner.

Jag tolkar det som om hennes facebookvänner inte har något större intresse av att överhuvudtaget ha något med dessa grupper att göra. Eller som du säger att det får för många negativa konsekvenser antingen man är med eller inte.
Citera
2018-02-17, 11:50
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:

Och Tiia Ojala kommenterar "Vad säger detta om mänskligheten i vårt land?". Detta alltså den Ojala som skrev följande till Arif Moradi efter de sexuella övergreppen på en 14-årig flicka:

Citat:
Jag glad att du hittat din familj. Men så ledsen över domen som känns så fel. Ta hand om dig! Förhoppningsvis kan du hitta något som bevisar din oskyldighet.

Tiia Ojala arbetar som läromedelsförfattare för invandrare och nyanlända och har alltså ett ekonomiskt egenintresse av att hålla asylindustrin igång, men förmodligen också starka personliga motiv av det vanliga slaget:
• man projicerar ut sin egen känsla av "utanförskap" och missnöje med det egna folket på flyktingar och fantiserar om att också de skulle vara kulturkritiska globalister
• man har ett konsumtionsperspektiv på omvärlden och vill ha ett brokigt utbud av "mångkultur" att bläddra bland och njuta av
• man kanske ibland även drivs av en osund blandning av moderskänslor och sexualitet

Detta – till skillnad från uteblivna likes på Twitter – säger någonting om "mänskligheten" i vårt land, och ju fortare denna falska och fariseiska humanism faller isär desto bättre.
Citera
2018-02-17, 11:56
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Inläggen från jagärhär-gruppen är väl inte offentliga och kan inte läsas av andra när de delas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in