Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Du kan verkligen inte hålla dig borta från e-kuriren och deras granskning av terrorsekten GS??
Ständigt återkommande. Verkar som att du är bitter på Ekuriren? Är du verkligen i rätt tråd?
Finns väl en GS tråd här på Fb?
[...]
Dina GS grejer mot Ekuriren tycker väl jag att det inte ska diskuteras här visserligen.
Mitt inlägg adresserade det faktum att Mina Dennert, gruppen #jagärhär och tongivande medlemmar i gruppen tillsammans med mäktiga medier bedriver öppen propaganda och verksamhet för att få polisen på sin sida. Om du har problem med att SVT, Ekuriren, Eva Burman och Mathias Ståhle nämner GS så får du ta upp det med dem. Jag återger bara det som #jagärhär och dess ledare och tongivande medlemmar framför.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Angående hat och hot, som jag har svarat på förut.
Det är upp till var och en på Facebook att anmäla vad den personen tycker är hat och hot för sedan är det Facebook som bestämmer.
Detta har jag svarat på en hel del ggr.
[...]
Och sen; gruppen admins har inget ansvar för vad medlemmarna gör utanför gruppe.
Det är den enskildes ansvar vad man gör på Facebook eller twitter.
Jag själv är med i 256 grupper på Facebook..är det 256 admins som har ansvar för vad jag gör på twitter, Facebook???
Det är ettsånt jävla skitsnack så jag kräks på det. Faktiskt..
Gruppen #jagärhär har som syfte att motverka ”hat” och ”hot” på nätet och framhåller hela tiden sin storlek för att legitimera sin verksamhet. Om då varje enskild medlem tillåts att själv definiera vad som är ”hat” och ”hot” är det anarki per definition:
Anarki [...]: Ingen bestämmer, alla gör vad de vill.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Anarki
Vidare, för att anmäla enstaka inlägg på Facebook eller Twitter behövs givetvis inte en grupp om 75 000 medlemmar. Gruppen har som uttalat syfte att agera utifrån den styrka som dess storlek ger. Av allt att döma tycks syftet vara att skapa kaos och påverka de rättsvårdande myndigheterna att jaga oliktänkande. Det är rätt dåligt kan man tycka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Sen vilka bevis jag menar som ni lägger upp som jag anser är rätt patetiska. Gör det lätt för er.
Alla bevis.
Enstaka meningar, citat från twitter, och går man in på twitterlänken så, jaha????
Ni punktmarkerar några, en del är väl inte ens med i Jagärhär, ni tittar till och med på vilja som gillar en kommentar.
Det är nere på detaljnivå..
Visserligen så är det bra om ni gör det, för då har ni nått att göra.
Men som vanligt, ni fokuserar inte på vad gruppen gör, vad säger gruppen? Vad är det de ska göraidag tex? Det som sägs i gruppen. Jag menar det är j guppen ni diskuterar.
Nä ni fokuserar på vad enstaka människor gör, i väldigtväkdgt många fall är inte ens kommentarerna taggade med jagärhär. Vare sig på Facebook eller twitter.
En grupp består av dess medlemmar. Därför är det självklart att analysera VAD medlemmarna gör. Speciellt om var och en får göra vad som helst i gruppens namn som du antyder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotnosens
Skaparen av stå upp för Sverige? Är han ansvarig för alla? Nä,säger alla.
Men admins i jag är här är det av nån anledning. Det där är ett resonemang som man vara kan skratta åt för att det är så jääävla idiotiskt.
Jag känner inte till ”Stå upp för Sverige” och kan därför inte kommentera den gruppen. Såvitt jag kan bedöma faller dessutom den gruppen utanför denna tråd.