Citat:
Ursprungligen postat av
ThinkTank111
Det sägs att Mina Dennert tjänar 40 lax i månaden på JAH. Och massa prispengar får hon också. Förutom att hon lever flott på middagar och andra kändissaman.
Nu undrar jag, var det detta som var syftet? Eller hade de haft patos att driva detta helt ideellt?!
Om de aldrig fått mediatid, hade de då suttit ideellt och anonym för att förbättra samtalsklimatet? Slitit gratis utan uppmärksamhet för att reducera hat och hot.
Hade de gjort det eller finns det cynism här?
Det med 40k/månad kan jag inte svara definitivt på men om jag minns rätt så var 40k / månad något hon sökte bidrag för. Men tror inte hon fick detta efter hon drog tillbaka sin ansökan efter många påvisat hur hennes förening inte är demokratisk. Finns mer info om detta i Uvell-länken nedan.
Däremot har hon gått ut och sagt att hon föreläser minst en gång varje vecka:
Citat:
Jag har drivit en mängd kampanjer. Jag har medverkat en hel del i press. Jag har sökt finansiering. Jag sköter all kommunikation, skapat hemsida osv. Vi har åkt till Almedalen och varit med på Bokmässan. Vi skriver också #jagärhärbok. Jag föreläser minst en gång i veckan. Och det är sällan samma föreläsning så det tar tid att skriva om och lära sig och att resa inte minst. Jag driver som sagt arbetet med gruppen och där är vi 30 personer. Jag har haft en mängd samtal med olika beslutsfattare och andra organisationer.
Vi har även en mängd samarbeten på gång. Vi har bara funnits sen i april. Föreningens medlemmar är nöjda med mitt arbete och har förtroende för mig.
Med detta följer sedan hennes prisbild per tal/föreläsning som är 15.000-25.000kr enligt
http://www.kvinnligatalare.se/mina-dennert/
Dessa pengar plockar hon till ett privat konto som Uvell påvisat:
Citat:
Ändå är det inte föreningens organisationsnummer som står på fakturan. Utan hennes eget privata bolags.
https://uvell.se/2017/10/24/demokrati-enligt-jagarhar/
Detta innebär
lågt räknat 4 tal/föreläsningar i månaden (antagligen fler efter hennes uppgift dock) så den summan får tala för sig själv.
Ovanpå detta ligger nu även pengarna från försäljningen av #JÄH boken.
Vad som pågår i hennes huvud kan jag dock inte svara på men det finns ett tydligt incitament att driva gruppen så långt som går pga pengarna hon drar in.
Edit: Verkar som att Facebook har ändrat så att man inte längre kan söka medlemmar i gruppen eller är det bara jag som inte kan?