2018-06-22, 16:33
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Invandringen till Sverige av nu levande personer utgör ca 1,7 miljoner personer, de flesta födda i Sverige och de flesta kommer från våra grannländer. Svenskar som utvandrat och som nu lever är ca 0,7 miljoner. Jag kallar inte det för en massutvandring heller.

Om vi tar med alla som utvandrat från Sverige till andra länder och räknar bara de nu levande som härstammar härifrån talar vi om 7-8 miljoner.

Jag håller med om att 160.000 personer till vårt land är mycket. Vi är för få för att kunna ta emot så mycket folk i längden (ändå ha de gått spårlöst förbi). Men man kan inte jämföra med sådana enskilda toppar utan måste se till hela tiden vi tagit emot invandrare som fått stanna. räkna vi bort de som flyttat hem också så ligger invandringen på väldigt små tal, det handlar om promillen av befolkningen.

Jag ber om ursäkt för detta OT men jag ville svara på frågan.

Nu bajsmackade du igen. Kan du svara på frågan om hur många eller vilket procenttal som räknas som mass? Det är nämligen en viktig faktor i framtida diskussioner om mass.

Sedan 2008 har vi delat ut 1 miljon uppehållstillstånd. Du kan ju räkna på vad det blir rent procentuellt.
Senast redigerad av Expohunter 2018-06-22 kl. 16:39.
Citera
2018-06-22, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Intressant. Det är alltid spännande att försöka sätta sig in i mobbarens perspektiv. Som ung i skolan hade jag fullt upp med att försöka stå upp för de som blev utsatta av mobbarna och översittarna och något jag tyckte var viktigt redan då var att göra mitt bästa för att se mobbarna som något mer än bara "elaka skurkar", för jag visste att de som blev direkt utsatta för dem och saknade bra försvar mot dem var oförmögna till det. Det tänket har följt mig genom livet på arbetsplatser plågade av mobbing, kränkande särbehandling och dylikt och även ut på nätet där samma saker frodas i digital form. Det finns alltid svar att hitta när man lyfter på "skurkmasken" och tittar efter.

Men JÄH är något alldeles särskilt måste jag erkänna. Det är som att skolans värsta mobbare har börjat kalla sig "trivsel och ordningsgruppen" på skolan, lyckats lura både lärare och övrig personal att det faktiskt är det de jobbar med när de i själva verket mobbar och trakasserar övriga elever med oförändrad styrka. Det är rätt fascinerande.
Då vet du inte mycket om #jagärhär!
Men du får naturligtvis tycka som du vill för vi anser att åsikter skall vara fria.
Citera
2018-06-22, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Nu bajsmackade du igen. Kan du svara på frågan om hur många eller vilket procenttal som räknas som mass? Det är nämligen en viktig faktor i framtida diskussioner om mass.
Det är förmodligen inte helt enkelt att definiera vad massinvandring är. Men vi kommer säkert nära sanningen om vi talar om 10% av nuvarande befolkning invandrar under ett år. Det är ca 1000.000 (en miljon) personer.
Citat:
Sedan 2008 har vi delat ut 1 miljon uppehållstillstånd. Du kan ju räkna på vad det blir rent procentuellt.
Kan inte stämma, det skulle i så fall delas ut 100.000 uppehållstillstånd per år. Så många invandrare kommer det inte ens varje år och kanske 20-30% av de som verkligen kommer får stanna. I genomsnitt har jag för mig att 10-16.000 per år får stanna i Sverige.

Vi har haft några toppar där Carl Bildt gav uppehållstillstånd till 20.000 från Kroatien i deras "etniska rensning". Kroaterna körde alltså sina egna invånare på porten och krävde att andra Europeiska länder skulle ta emot dem. Sedan hade här om året en topp på 160.000 men flera av dem fick inte stanna.

Detta får bli sista OT i denna tråd. Jag tror man skall använda trådar som är till för sådant här och inte skriva om det här.
Senast redigerad av kosto 2018-06-22 kl. 17:53.
Citera
2018-06-22, 18:06
Medlem
Citat:
Då vet du inte mycket om #jagärhär!
Men du får naturligtvis tycka som du vill för vi anser att åsikter skall vara fria.

Hur menar du här? Vilken information är det jag inte har men som du tydligen sitter inne på? Dela gärna med dig för att diskussionen ska kunna hållas levande. Kommentarer i stil med "du vet inte mycket du" bidrar inte till diskussionen.
Citera
2018-06-22, 20:46
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Det är förmodligen inte helt enkelt att definiera vad massinvandring är. Men vi kommer säkert nära sanningen om vi talar om 10% av nuvarande befolkning invandrar under ett år. Det är ca 1000.000 (en miljon) personer.

Kan inte stämma, det skulle i så fall delas ut 100.000 uppehållstillstånd per år. Så många invandrare kommer det inte ens varje år och kanske 20-30% av de som verkligen kommer får stanna. I genomsnitt har jag för mig att 10-16.000 per år får stanna i Sverige.

Vi har haft några toppar där Carl Bildt gav uppehållstillstånd till 20.000 från Kroatien i deras "etniska rensning". Kroaterna körde alltså sina egna invånare på porten och krävde att andra Europeiska länder skulle ta emot dem. Sedan hade här om året en topp på 160.000 men flera av dem fick inte stanna.

Detta får bli sista OT i denna tråd. Jag tror man skall använda trådar som är till för sådant här och inte skriva om det här.

Då kan vi alltså härmed avsluta kapitlet med dig som antingen ren lögnare eller desinformatör. Eftersom du tidigare kallade massinvandring för något annat. Gott så.

Citat:
Turkiet har 3,5 miljoner flyktingar, det kan kallas för mass i massinvandring. Vanligen har vi några promille av folket som invandrat årligen, det är inte någon massinvandring.

Vad det gäller utanförskap är det naturligtvis ett problem som måste lösas. Om man inte aktivt löser det kommer det ändå att lösas men då tar det längre tid. Jag är själv invandrare, båtflykting från exotiskt land, så jag vet vad jag talar om i denna fråga. Det stora problemet är att man som flykting blir inhysta där det finns plats. När jag kom på 70-talet fanns det mängder av tomma lägenheter i ytterområdena till städerna. Där blev man inhyst ofta utan att veta var man befann sig. Den biten var lätt men att sedan komma därifrån är som att ta sig in i Riksbanken genom en vägg mitt i natten.
Jag kom därifrån efter 6-7 år men det kunde jag därför att jag köpte en villa. Flera av mina vänner i samma trappuppgång är kvar där ännu. Orsaken är att de redan har ett boende och att få en ny lägenhet i attraktivt område idag har väntetider som en hel människogeneration.

Jag gick lite ot här, ber om ursäkt för det!
Citera
2018-06-22, 21:00
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Den rätta siffran är 1142681.

https://www.migrationsverket.se/down...01980-2017.pdf
Citera
2018-06-22, 23:26
Medlem
Lite fler exempel som Kosto kanske kan förklara för mig hur det här fungerar eftersom jag inte verkar förstå?

Citat:
Mattias Lundqvist Ledsen Hanif Bali. Du både saknar moral och är av allt att döma dum i huvudet.
Att i din position hänga ut folk
och mena att de är ett hot mot elevers säkerhet.
Sjukt jävla pinsamt.

Citat:
Gunnel Gomér Glasskamp?
Jag tror att Hanif Balis aggressiva uthängningar av tre kvinnor hänger ihop med MEDs valkampanj. Just nu tycks Hanif göra vad han kan för att trotsigt utmana partiledningen (m) och den tidigare munkavlen. Hanifs mediala samarbete med Nyheter Idag, Katerina Janouch, MEDs partiledare Sadé m fl är övertydligt.

Kanhända jobbar Hanif på att bli utesluten ur (m)? Och upplockad av MED. Och därmed dragandes en rad (m)-väljare till MED?
Jag spekulerar i om Hanif Bali aspirerar på att bli partiledare för MED. Sadée kan ju enkelt kliva år sidan i sommar...

De tre dödshotade kvinnorna som en bricka i ett valtekniskt fulspel?

Skippa glasskampen, tänk i stället.

Citat:
Johan Nyberg Att svenska riksdagsmän sitter och hänger ut enskilda medborgare på sociala medier känns väl hyfsat ofräscht, samt kallar dem för ”relativiseringsmuppar”

Vilken inverkan tror du detta förfarande har på ett redan hyfsat utbrett politikerförakt Hanif?

Samtidigt i andra änden av #jäh så försvarar man uthängningar av folk som man inte gillar, dvs SD och dylikt.
Detta är speciellt anmärkningsvärt efter Dennerts kommentarer över att man tycker man ska kunna ta lite av credden för att SD hade minskat vid ett tillfälle.

Citat:
Thomas Sundberg Det här är offentliga uttalanden så hur menar du att de blivit uthängda?
Citat:
Jörgen Astonson Hur tänker du nu? Detta är en del i det sk offentliga samtalet. Om offentliga personer. Opinionsbildare. Skall de få stå oemotsagda menar du?

Citat:
Raphael Mabo De har hängt ut sig själva offentligt, videon innehåller exempel på offentliga uttalanden gjorde av offentliga samhällsdebattörer.

Dessa människor är alla med i #jäh, vissa av dem även moderatorer i gruppen.
Det går om och om igen att #jäh medlemmar säger att man "hänger ut" vänster-politiker när dem sprider (i deras tycken, dvs dem som sprider uttalandena) idiotiska uttalanden som vänster-personen gjort.

Samtidigt försvarar man aktivt exakt likadana "uthängningar" av folk från SD och dylikt.
Kan du förstå att folk tycker det i högsta grad är en politiserad grupp?

Alla namn ovan i fetad font är medlemmar i #jäh
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-06-22 kl. 23:35.
Citera
2018-06-23, 00:56
Bannlyst
Citat:
Då kan vi alltså härmed avsluta kapitlet med dig som antingen ren lögnare eller desinformatör. Eftersom du tidigare kallade massinvandring för något annat. Gott så.
Jag är en vanlig vänlig person som vill väl, speciellt vill jag vara med och lugna debatten. Jag anser och har alltid ansett samma om ordet massinvandring.
Citera
2018-06-23, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Lite fler exempel som Kosto kanske kan förklara för mig hur det här fungerar eftersom jag inte verkar förstå?

Samtidigt i andra änden av #jäh så försvarar man uthängningar av folk som man inte gillar, dvs SD och dylikt.
Detta är speciellt anmärkningsvärt efter Dennerts kommentarer över att man tycker man ska kunna ta lite av credden för att SD hade minskat vid ett tillfälle.

Dessa människor är alla med i #jäh, vissa av dem även moderatorer i gruppen.
Det går om och om igen att #jäh medlemmar säger att man "hänger ut" vänster-politiker när dem sprider (i deras tycken, dvs dem som sprider uttalandena) idiotiska uttalanden som vänster-personen gjort.

Samtidigt försvarar man aktivt exakt likadana "uthängningar" av folk från SD och dylikt.

Alla namn ovan i fetad font är medlemmar i #jäh

Vad är det du inte förstår?
Citera
2018-06-23, 01:05
Medlem
Citat:
Vad är det du inte förstår?

Du ignorerade helt den fetade delen..

Citera
2018-06-23, 09:24
Medlem
Det sägs att Mina Dennert tjänar 40 lax i månaden på JAH. Och massa prispengar får hon också. Förutom att hon lever flott på middagar och andra kändissaman.

Nu undrar jag, var det detta som var syftet? Eller hade de haft patos att driva detta helt ideellt?!

Om de aldrig fått mediatid, hade de då suttit ideellt och anonym för att förbättra samtalsklimatet? Slitit gratis utan uppmärksamhet för att reducera hat och hot.

Hade de gjort det eller finns det cynism här?
Citera
2018-06-23, 09:30
Medlem
Citat:
Man loggas automatiskt ut om man stänger ner webbläsaren under en viss tid samt om man är inaktiv i mer än XX minuter. Ganska genomskinligt det du sysslar med.

Varför sitter ni ens och ljuger om sånt här? Gör ju bara att man ofta tror att ni ljuger.

Dumheter.
Jag har inte aktivt loggat in på Flashback annat än i undantagsfall de senaste åren. Sannolikt är den en fråga om vilka inställningar man har på sin webbläsare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in