2018-03-18, 17:12
Medlem
Jag har följt tråden under dagen och det känns lite som några blivit tillsagda att inte kommentera längre, har sett att medlemmarna är aktiva på andra sidor men dom kommenterar inte längre debatt artikeln, men det är kanske en slump då det är söndag och folk gör andra saker
Citera
2018-03-18, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jaha tråden, vet ni som delat Ola Nilssons JÄH-kritiska artikel egentligen vilka ni är eller vad ni ställt till med?

Enligt den här skärmdumpen från Mina Dennert hör ni till kategorierna swishbloggare, ultranationalister eller misogyna rasister OCH inte bara "sänker ni Sverige" och möjligheterna för svenskar att leva i fred och frihet utan ni har också satt ALLA världens demokratier i fara!
https://twitter.com/tjockstefan/stat...75361793036288

Detta står på spel om ni kritiserar Mina Dennert! Låt det sjunka in.

Herre min GUD, med den självbilden är det inte så konstigt att JÄH utvecklats till en sekt och man stärks i tron att det Ola Nilsson beskrev verkligen inträffade - OM Mina Dennert lever med uppfattningar som dessa förstår man att den som kritiserar henne eller hennes utspel det allra minsta åker ut med huvudet före.

Den personen sätter trots allt världens alla demokratier i fara.

Haha. Men jösses. Alltså vad är det med storhetsvansinnet. Hon tror alltså på allvar att de är någon majoritetsröst. Bara för att de fått lite plats i etern. Egentligen så skiter de flesta totalt i den lilla skitgruppen.
Senast redigerad av Svarta.Pantern 2018-03-18 kl. 17:52.
Citera
2018-03-18, 17:41
Medlem
michail.bakunins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jaha tråden, vet ni som delat Ola Nilssons JÄH-kritiska artikel egentligen vilka ni är eller vad ni ställt till med?

Enligt den här skärmdumpen från Mina Dennert hör ni till kategorierna swishbloggare, I eller misogyna rasister OCH inte bara "sänker ni Sverige" och möjligheterna för svenskar att leva i fred och frihet utan ni har också satt ALLA världens demokratier i fara!
https://twitter.com/tjockstefan/stat...75361793036288

Detta står på spel om ni kritiserar Mina Dennert! Låt det sjunka in.

Herre min GUD, med den självbilden är det inte så konstigt att JÄH utvecklats till en sekt och man stärks i tron att det Ola Nilsson beskrev verkligen inträffade - OM Mina Dennert lever med uppfattningar som dessa förstår man att den som kritiserar henne eller hennes utspel det allra minsta åker ut med huvudet före.

Den personen sätter trots allt världens alla demokratier i fara.

Noterar att hon har en liknande profilbild som Al Necal som inte är officiellt medlem i sekten. Det verkar vara viktigt att dölja ansiktena för #jagärhär samtidigt som man kräver profilbilder och öppna konton hos meningsmotståndare eller troll och rasister som vi kallas..
Citera
2018-03-18, 17:51
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Haha. Men jösses. Alltså vad är det med storhetsvansinnet. Hon tror alltså på allvar att de är någon majoritetsröst. Bara för att de fått lite plats, så skiter de flesta totalt i den lilla skitgruppen.
Hon är ju demokratins röst. Som hon själv påpekar så har hon faktiskt fått pris från socialdemokraterna, och hon tjänar bra med pengar från allmänna medel för att bekämpa åsikter som inte stämmer med regeringens åsikter. Då vår regering i Sverige är demokratisk innebär ju det att Mina försvarar själva demokratin, kanske även globalt. Det är ju logiskt.

Hon klagar på att hon lagt en helg på att skriva en insändare som är kass, givetvis sågas den, hon kan antagligen inte se någon annan förklaring till det än "hat". Har själv aldrig hört henne men i hennes egen text framstår hon ju som korkad. När en sådan person plötsligt får en fet extrainkomst, något som måste vara en markant höjning från vad hon kunde få som journalist, och dessutom intalas att detta sker för att hon gör något ovanligt gott stiger det henne så klart åt huvudet.
Citera
2018-03-18, 18:00
Medlem
Angående Minas köp av en Nimbus så sa min
Bekant att hon erbjudit sig att vara med i deras reklamfolder med foto och skriva en text..Hon ville då ha en rabatt på båten..Så Minas nya ide är att certifiera Företag som Goda för pengar alternativ Rabatt..Hon måste ha fått Hybris..
STORHETSVANSINNE..
Citera
2018-03-18, 19:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Har själv aldrig hört henne men i hennes egen text framstår hon ju som korkad.
Den som inte har hört Mina Dennert utveckla sina tankar bör lyssna på henne i podden ”Statsminister för en dag”. Det är ..., ja vad ska man säga? Den lysande transkriberade tankeväckande passagen i inlägget nedan är typisk för hela hennes resonemang. Fascinerande.
Citat:
Ursprungligen postat av JvsZ
Om man vill bilda sig en egen uppfattning om Mina Dennert, grundare av #jagärhär så kan man lyssna på den här podden (https://www.acast.com/statsminister/minadennert). Jag har ännu inte kunnat lyssna mig igenom hela. Men det är lite som vilken #jäh medlem som helst. Mest osammanhängande svammel, hon verkar inte riktigt veta vad hon vill.

Efter att ha läst det här facebookinlägget (https://www.facebook.com/Humlannitto...14023617338052) så är jag inte helt säker på jag behöver lyssna mer heller. Om man inte kan läsa facebookinlägg klicka på spoilerknappen.

Något helt annat: Här är permalänken till inlägget på Aftonbladet Debatt på Facebook där Ola Nilssons artikel diskuteras:
https://www.facebook.com/abdebatt/po...72869292976941

Det finns MASSOR av kommentarer så jag citerar ingen speciell. Kommentarerna läses bäst direkt i tråden.
Citera
2018-03-18, 23:33
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Medans sveriges övriga 10 miljoner invånare lyser med sin frånvaro. Bra tänkt där.
Man har fått ett flertal priser i sann Pk-anda:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Jagärhär
Man infiltrerar på EU-nivå.
Man har blivit ett meme i alternativa medier.
Man blir omtalad i etablerad media.
En Flashback-tråd med 7k inlägg och över 600sidor.

Och du påstår att ingen bryr sig? Get a grip. Detta yttrandefrihetshot bör tas på allvar och inte förminskas.
Citera
2018-03-18, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Man har fått ett flertal priser i sann Pk-anda:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Jagärhär
Man infiltrerar på EU-nivå.
Man har blivit ett meme i alternativa medier.
Man blir omtalad i etablerad media.
En Flashback-tråd med 7k inlägg och över 600sidor.

Och du påstår att ingen bryr sig? Get a grip. Detta yttrandefrihetshot bör tas på allvar och inte förminskas.

Det där går inte riktigt att jämföra med mitt citat; De flesta bryr sig inte.
Citera
2018-03-18, 23:39
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Det där går inte riktigt att jämföra med mitt citat; De flesta bryr sig inte.
Makten bryr sig, och det är av relevans i en demokratur där det råder åsiktsförtryck, agendajournalistik och mediedrev.

Gruppen blir legitimerad av makten och får därmed inflytande över diskursen, det är såklart oroväckande med ett offentligt samtal med så låg nivå som jäh uppvisar.
Senast redigerad av frasselito 2018-03-18 kl. 23:44.
Citera
2018-03-19, 09:52
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Makten bryr sig, och det är av relevans i en demokratur där det råder åsiktsförtryck, agendajournalistik och mediedrev.

Gruppen blir legitimerad av makten och får därmed inflytande över diskursen, det är såklart oroväckande med ett offentligt samtal med så låg nivå som jäh uppvisar.
Instämmer men jag skulle vilja ta det ett steg längre. Jag menar att #jagärhär är en direkt förlängning av det sjuka PK-etablissemanget och de medier som är på god väg att förstöra landet.

Den låga nivån beror på att nivån inte är högre när man går bakom ytan. Det är DÄRFÖR det finns så många och så stora problem i Sverige. Landet förstörs av dumskallar som inte begriper bättre.

Att så många inte bryr sig tror jag dels beror på en utbredd fördumning bland medborgarna och dels på Dunning-Kruger-effekten. Många TROR fortfarande att allt går rätt till. Men tack och lov börjar alltfler förstå vilken utbredd röta det finns i Sverige.

Jag hoppas och tror fortfarande att det ska gå att få ordning i Sverige. Men då måste aktörer som #jagärhär och deras gelikar avslöjas inför den stora allmänheten. Jag hoppas och tror att en rättmätig vrede kommer att välla fram när folk förstår HUR lurade de har blivit under lång tid. Då blir svensken kollektivt förbannad och kastar ut förrädarna i kylan i hederlig svensk konsensus-anda. Det gäller bara att tillräckligt många blir tillräckligt förbannade.
Citera
2018-03-19, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Instämmer men jag skulle vilja ta det ett steg längre. Jag menar att #jagärhär är en direkt förlängning av det sjuka PK-etablissemanget och de medier som är på god väg att förstöra landet.

Den låga nivån beror på att nivån inte är högre när man går bakom ytan. Det är DÄRFÖR det finns så många och så stora problem i Sverige. Landet förstörs av dumskallar som inte begriper bättre.

Att så många inte bryr sig tror jag dels beror på en utbredd fördumning bland medborgarna och dels på Dunning-Kruger-effekten. Många TROR fortfarande att allt går rätt till. Men tack och lov börjar alltfler förstå vilken utbredd röta det finns i Sverige.

Jag hoppas och tror fortfarande att det ska gå att få ordning i Sverige. Men då måste aktörer som #jagärhär och deras gelikar avslöjas inför den stora allmänheten. Jag hoppas och tror att en rättmätig vrede kommer att välla fram när folk förstår HUR lurade de har blivit under lång tid. Då blir svensken kollektivt förbannad och kastar ut förrädarna i kylan i hederlig svensk konsensus-anda. Det gäller bara att tillräckligt många blir tillräckligt förbannade.

Vill inte kalla dig för naiv, men tror du att det kommer att hända? Om gemene svensk fortfarande inte fattar, trots cirka 25 år med internet, när tror du att vi skulle kunna få till det där uppvaknandet?

Personligen tror jag inte att det kommer inom en överskådlig framtid. Svensken är helt enkelt för godtrogen och individualiserad för att ens orka bry sig om kollektivet.
Citera
2018-03-19, 18:57
Medlem
"En kvinna önskar att Katerina Janouch och Mina Dennert ska sluta fred med varandra och skriver det i sin kommenterar under Katerinas inlägg.
I nästa stund blir hon blockerad av Mina Dennert. "

https://twitter.com/singing_academy/...20680627015681
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in