Citat:
Ursprungligen postat av
frasselito
Makten bryr sig, och det är av relevans i en demokratur där det råder åsiktsförtryck, agendajournalistik och mediedrev.
Gruppen blir legitimerad av makten och får därmed inflytande över diskursen, det är såklart oroväckande med ett offentligt samtal med så låg nivå som jäh uppvisar.
Instämmer men jag skulle vilja ta det ett steg längre. Jag menar att #jagärhär är en direkt förlängning av det sjuka PK-etablissemanget och de medier som är på god väg att förstöra landet.
Den låga nivån beror på att nivån inte är högre när man går bakom ytan. Det är DÄRFÖR det finns så många och så stora problem i Sverige. Landet förstörs av dumskallar som inte begriper bättre.
Att så många inte bryr sig tror jag dels beror på en utbredd fördumning bland medborgarna och dels på
Dunning-Kruger-effekten. Många TROR fortfarande att allt går rätt till. Men tack och lov börjar alltfler förstå vilken utbredd röta det finns i Sverige.
Jag hoppas och tror fortfarande att det ska gå att få ordning i Sverige. Men då måste aktörer som #jagärhär och deras gelikar avslöjas inför den stora allmänheten. Jag hoppas och tror att en rättmätig vrede kommer att välla fram när folk förstår HUR lurade de har blivit under lång tid. Då blir svensken kollektivt förbannad och kastar ut förrädarna i kylan i hederlig svensk konsensus-anda. Det gäller bara att tillräckligt många blir tillräckligt förbannade.