Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-07-10, 13:33
Medlem
Om någon undrade om #jäh fortfarande är aktiva med sitt spammande av kommentarer som inte bidrar något alls egentligen så kan jag tyvärr säga att dem fortfarande är ganska aktiva, vilket kan ses i denna artikel t.ex

https://www.facebook.com/abdebatt/po...37006336563236
Citera
2018-07-10, 14:02
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Om någon undrade om #jäh fortfarande är aktiva med sitt spammande av kommentarer som inte bidrar något alls egentligen så kan jag tyvärr säga att dem fortfarande är ganska aktiva, vilket kan ses i denna artikel t.ex

https://www.facebook.com/abdebatt/po...37006336563236

Det börjar alltid med en "Snälla [nyhetsmedia] vänligen se över ert kommentarsfält" då det är inte så svårt att se vilka trådar de har aktion på.
Citera
2018-07-11, 11:10
Medlem
Xeliouss avatar
Kan någon kolla om vänsterextreme David Bothen som greps för grovt vapenbrott och polisuniformer är/har varit med i jäh?
Citera
2018-07-12, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kan någon kolla om vänsterextreme David Bothen som greps för grovt vapenbrott och polisuniformer är/har varit med i jäh?

Sotnosens, du som fortfarande kan se medlemslistan utan att vara medlem kanske kan kolla upp detta?
Citera
2018-07-12, 00:55
Medlem
Missat detta innan men tyckte det var värt att nämna iaf:

https://twitter.com/LenaHansson130/s...94512530890753

Lena Hansson (tidigare affilierad med #jäh om jag inte missminner mig?) raljerar över hur andra massanmäler "satiriker" så dem blir avstängda och har rant på kanske 10 posts om hur det gick till.

Sedan följer #jäh medlemmen Kent Flink upp (för er som inte vet om detta så postar denna person ofta stödjande material för AFA och dylikt men ska hata på "högern") och postar:

Citat:
@KentFlink1
18 apr.
Svar till @LenaHansson130 @medborgsamling
Bra Hur dessa nazzerassar avslöjas👍

Bara återspegla till hur #jäh alltid har proklamerat att anmälningar om och om igen aldrig gör någonting då det är upp till FB att bestämma, men hur tonläget ändras när deras egna blir avstängda.
Citera
2018-07-12, 12:07
Medlem
Verkar vara ordentligt med konflikter på "alla hatar SD"-sidan, t.ex det här:

Citat:
Alex Luo Öhman (-^◡^)っ 💦╰⋃╯
‏@skilleras
varken jag, @Myrannosaurus eller @mrhenko123 lägger all vår tid på att grina om sd. det är helt rimligt att du inte har den typen av inblick i våra liv, men du vet inte vad du pratar om. just plymouthbröderna har vi nämnt, i egenskap av vidrig sekt som borde förbjudas.

Citat:
Alex Luo Öhman (-^◡^)っ 💦╰⋃╯
‏@skilleras
Svar till @skilleras @SofieLowenmark och 7 andra
återkommande teman i podden är också den totala idiotin hos idpol-vänstern, att #jagärhär är en sekt som drivs av en solochvårare, det perversa åsiktsförtrycket och härskarteknikerna från självutnämnda feministiska profeter och den antisemitiske islamistkramaren rashid musa.

https://twitter.com/skilleras/status...08262010142720

Personen bakom denna tweet driver även podden "Haveristerna" tillsammans med Myra och Henrik från IRM.
Citera
2018-07-12, 12:13
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det finns en arkiverad kopia, jag hittar inte honom där. Inte under eget namn i varje fall.

http://archive.is/mKbjr
Citera
2018-07-12, 22:10
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Verkar vara ordentligt med konflikter på "alla hatar SD"-sidan, t.ex det här:

https://twitter.com/skilleras/status...08262010142720

Personen bakom denna tweet driver även podden "Haveristerna" tillsammans med Myra och Henrik från IRM.

Axel är även åtalad för hat mot Samnytts redax. Ingen aning om domen fallit ännu.

(FB) Ökänd vänsterextremist och IRM-profil Axel Öhman polisanmäld för hot mot Samnytt
Citera
2018-07-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Sotnosens, du som fortfarande kan se medlemslistan utan att vara medlem kanske kan kolla upp detta?

Så ni menar att OM denne har vart med i #jagärhär så kommer ni gå bananas och säga att gruppen är en bunt brottslingar?

Japp, jag kan se medlemslistan utan att vara med i gruppen ja.
Om personen är med eller inte kan ni väl ta reda på själva, jag springer inte era ärenden.
Ni kan väl fråga personen ifråga istället.

Visserligen spelar det inte så stor roll för er, har man en gång vart med så är det ett straff på livstid oavsett om kan har vart med en dag bara.

Irrelevant egentligen. Allt som händer är ju gruppens fel iallafall.

Och som vanligt, det läggs upp citat från enskilda personer här som tycker si eller så.
Än sen då?
Var och en får tycka vad man vill.
Ser väl att det är på twitter mest.
Ja och?

Och ja, det är 75000 medlemmar drygt i gruppen fortfarande.
Citera
2018-07-13, 10:34
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens

Totalt jävla skitsnack, i och med Facebooks senaste värdsliga uppdatering av grupper så kan INGEN icke medlem se medlemslistor i SLUTNA grupper.

Men jag vill gärna att du berättar sagan om hans & Greta när du ändå är igång.
Citera
2018-07-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Om personen är med eller inte kan ni väl ta reda på själva, jag springer inte era ärenden.

Nej, eftersom ingen av oss andra kan se medlemslistan och du tydligen kan det så tänkte jag att du kanske kunde kolla upp det.
Citera
2018-07-18, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Totalt jävla skitsnack, i och med Facebooks senaste värdsliga uppdatering av grupper så kan INGEN icke medlem se medlemslistor i SLUTNA grupper.

Men jag vill gärna att du berättar sagan om hans & Greta när du ändå är igång.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Nej, eftersom ingen av oss andra kan se medlemslistan och du tydligen kan det så tänkte jag att du kanske kunde kolla upp det.

Nej, efter uppdateringar som jag har kört på min ipad så kan jag nu inte se medlemslistan heller.
När jag skrev att jag kunde det hade uppdateringarna inte körts.

Är det så viktigt för er menar ni att ha tillgång till vilka som är med?
Jag vet ju att Katerina J alltid kollar medlemslistan om nånting händer för då skyller hon på gruppen.
Är det det ni isåfall inte kan göra nu då eller vad?

Ni tappar den viktigaste delen i att hela tiden koppla allt vad folk skriver till gruppen?

Har ett förslag, bemöt kommentarer istället, ta diskusdioner istället för att sitta här och lägga upp citat från enskilda människor och sen ordbajsa över en grupp.

Har plöjt igenom många sidor i denna tråd, läst hälften nu ca.
Det jag har märkt år att de flesta är upprörda att många numera är ute i kommentarsfälten och vågar säga emot.
Det är något som mest högerfolk inte har vart med om förut. Det är mindre hot nu..
Visst, medlemslistan och uthängningar av jäh finns numera på NMR sida.
Det har vart en extremt jagande på admins och speciellt Mina Dennert.

Det jag märker från kommentarerna är att högerfolket är extremt frustrerade att Mina och hennes grupp inte viker sig utan har fortsatt hela tiden.
Det senaste har istället vara att plocka upp enskildas kommentarer och sen säga att detta är vad gruppen håller på med trots att det är den enskilde som faktiskt får skriva vad man vill.
Det är inget gruppen bestämmer eller styr över som många tycks tro.

En sak som jag blir rätt arg på är att för att ta ett exempel som Lamotte gjorde. 13st människor var inne på en privatsida och skrev och där Lamotte direkt hängde ut jäh gruppen.
KJ hängde ut hela gruppen pga att hennes hemsida hade släckts ner och tydligen var det en som jobbade på it avdelningen där som var medlem i jäh.
Då var det gruppen som blev uthängda för att censurera nätet.
Sammantaget så är det bra att medlemslistan skyddas.
Det är flera som har fått hot bara för att man man är med i en grupp och som någon skrev, det är tydligen vara jäh gruppens medlemmar som det är okej att hänga ut och hota.

Andra stora grupper? Nä då kommer man med bortförklaringar hela tiden.
Som en annan skrev, ska vänstern börja samnanställa listor på de som är medlemmar i ståupp för Sverige, rödgrönröra och hänga ut med namn, bild tele, familjemedlemmar osv osv?

Alltså????

Känns lite som en del skiter knäck bara för att en grupp vill ha bättre samtalsklimat och får bort hot och hat. Hatgrupp kallas gruppen. Panikfakta är en hatsida tex enligt många högerfolk.
Men Politikfakta är det inte. Vad är skillnaden?

Kanske gled iväg lite där men för att svara på frågan, nej jag kommer inte åt medlemslistan längre.

Peace..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in