Kia Andersson
Kia Andersson <3 <3 Styrkekramar.
Gilla · Svara · 20 min
Emma Lindström
Skriv ett svar...
Roland Cox
Roland Cox Bra sagt, Mattias. Det är precis här som män kan stödja jämställdhet, konkret.
Gilla · Svara · 30 · 1 tim
Lasse Andersson
Lasse Andersson Det är ett intressant fenomen. Det är också helt i linje med detta att när man blir upprörd på mig så är det min fru och döttrar som ska våldtas...
Gilla · Svara · 13 · 1 tim
Aida Music Omahic
Aida Music Omahic Trist 😔
Gilla · Svara · 1 · 1 tim
Agneta Edenburg
Agneta Edenburg Hemskt!
Gilla · Svara · 1 tim
Marie Nilsson
Marie Nilsson Visst är det märkligt!
Gilla · Svara · 2 · 1 tim
Emma Lindström
Skriv ett svar...
Birgitta Ingemarsson
Birgitta Ingemarsson Någon som hoppades att jag skulle bli våldtagen anmälde jag men Facebook tyckte det var förenligt med reglerna😣
Gilla · Svara · 4 · 1 tim
Dölj 14 svar
Terés Salmi
Terés Salmi ❤ till dig oxå Birgitta. Tillsammans ÄR vi starka och du är aldrig ensam.
Maria Boman Hansson
Maria Boman Hansson Men käre värld.
Gilla · Svara · 1 tim
Lasse Andersson
Lasse Andersson Det har jag också fått till svar när man hotat min familj. Men Facebook tog bort en film som jag delade som handlade om att skydda unga flickor på nätet. Den var gjord av Riksförbundet Attention.
Gilla · Svara · 5 · 1 tim
Hans Lindberg
Hans Lindberg Birgitta, jag har också anmält våldtäktshot mot kvinnor och fått samma svar. Liksom när personer stämde träff för att söka upp och trakassera åklagare med flera, i samband med händelserna i Visby. Någon bekant sa att det verkade som svenska Facebook har större tolerans för hot och hat än vissa andra språk/länder. Hursomhelst - jag hoppas vi orkar försöka nöta, nöta på dem.
Gilla · Svara · 11 · 1 tim · Har redigerats
Ylva Linderstam
Ylva Linderstam Birgitta - jag har läst många av dina inlägg, och du är fantastisk! ❤
Birgitta Ingemarsson
Birgitta Ingemarsson Tack!
Linda Moen
Linda Moen Bra att du orkar kämpa Birgitta!!
Anja Grönlund
Anja Grönlund Det är konstigt det här att de ser hot och trakasserier som ok men kan blocka för en oskyldig skämtbild på ett par stickade kalsonger. Vilket perspektiv!
Ingrid Aspegren
Ingrid Aspegren Det är verkligen inte ok 😐 Jag anmälde en som igår hoppades att två kvinnor som inte tyckte som han, skulle bli våldtagna! Kommer inte ihåg om det var dig det gällde Birgitta. Mycket otrevlig man!
Jacqueline Monteiro
Jacqueline Monteiro Men va? Det tog inte FB bort? 😡
Gilla · Svara · 1 tim
Pia Seidel
Pia Seidel de här gemenskapsreglerna är ett skämt. birgitta och jag stöttade varandra i en tråd 💛
Gilla · Svara · 1 · 36 min
Malin Johansson
Malin Johansson Är det någon som vet hur FBs granskningar går till? Jag pratade med en vän om detta nyligen och eftersom man får svar så snabbt på en anmälan så känns det som att det är automatiserat, dvs de går endast på hur många anmälningar inlägget fått - många an...Visa mer
Gilla · Svara · 35 min
Caroline Sandberg
Caroline Sandberg Ja det är automatiskt. Sen om en överklagar kan det granskas, men den personen talar oftast inte svenska. Om fler anmäler samma grej är chansen större att det tas bort
Gilla · Svara · 23 min
Caroline Sandberg
Caroline Sandberg Så, tryck på arga gubben och skriv på engelska (svårt att komma ihåg när en anmält mycket...)
Gilla · Svara · 22 min
Emma Lindström
Skriv ett svar...
Mimmi Hatula
Mimmi Hatula Tack för detta tas upp! Jag skrev ett inlägg på min fb för 2 månader sen om just detta och överöstes med hat från en man som tyckte jag hittade på. Tack! Allt stöd uppskattas 🙌
Gilla · Svara · 15 · 1 tim · Har redigerats
Maria Elene Johansson
Maria Elene Johansson Kram till dig Mattias
Erica Selander
Erica Selander ❤
Linda Solem
Linda Solem Tack Mattias Lahti Davidsson! 🙏🏻
Tina Löfstrand
Tina Löfstrand Det spelar ingen roll vilket kön de aktiva har. Ibland har man tid, ibland inte. Ge den tid ni har! Om ni har en minut, eller flera timmar spelar ingen roll eftersom vi är så många 🤗
Gilla · Svara · 8 · 1 tim
Agneta Dyrssen
Agneta Dyrssen Precis vad jag också tycker, även om jag ser att det ligger mycket i det Mattias skriver. 😀💕
Emma Lindström
Skriv ett svar...
Victoria C Wahlgren
Victoria C Wahlgren Det du skriver är så sant.
Yvonne Lundvall
Yvonne Lundvall Så sant. Bra!
Gunvor Ribbegård
Gunvor Ribbegård Jag blir alltid särskilt glad när jag läser mäns stöttande inlägg till både kvinnor o män☀️kanske för att jag själv på FB ibland blir naiviserad i debatterna o då särskilt av män, men som sagt inte alltid! Känner i den här gruppen nånting som är rent gemensamt mänskligt, det är fint
Gilla · Svara · 22 · 1 tim
Tomas Åberg
Tomas Åberg Den sexism som flera kvinnor blir utsatta för i kommentarsfälten är för att det är ett så enkelt sätt att trycka ner o göra någon förbannad o så startar en pajkastning så det är verkligen viktigt att vi som är män i gruppen hjälper till och kommenterar...Visa mer
Gilla · Svara · 36 · 1 tim
Sussie Kaasinen
Sussie Kaasinen Kämpa på och tack!
Christine T Nilsson
Christine T Nilsson Googla "härskarteknik" för att lära sig fallgropar, många använder sig av det.
Gilla · Svara · 11 · 1 tim
Ana Eneberg
Ana Eneberg ja de ordet har snurrat i min skalle senaste veckan, blir så irriterad när de använder sig av härskarteknik,,
Christine T Nilsson
Christine T Nilsson Ta det som ett billigt knep...ofta slipper de undan annars ansvar för vad som sagts.
Gilla · Svara · 1 tim
Ana Eneberg
Ana Eneberg Christine T Nilsson ja precis,, blir både irriterad och road samtidigt,, nu är jag en sån person som använder mkt humor (tror jag, eller tycker jag själv åtminstone) i mina inlägg eller försöker få ner de till en mjukare nivå funkar på en del och funkar inte på andra, viktigt är dock att känna sig för på vilken nivå man ska ligga, det främsta är att det inte få ligga på hatnivå, bäst är om man kan få till en respektfull debatt, men som någon skrev här i tråden när man märker att det går åt fel håll så det bästa är att sluta mata dom
Christine T Nilsson
Christine T Nilsson Ana Eneberg Håller med dig fullständigt, kan man inte svalna människan el diskussionen, håll kvar åsikt andas sen hej då!
Gilla · Svara · 1 tim
Emma Lindström
Skriv ett svar...
Auro Inge Ricking
Auro Inge Ricking ❤😍💗👍👍🏾
Agneta Dyrssen
Agneta Dyrssen Mattias, tack för stödet. Som tur är behövs vi alla och jag ser många män som kommenterar i alla artiklar där vi är inne. 😀🌺
Gilla · Svara · 13 · 1 tim
Sherin Blad
Sherin Blad Delar din upplevelse, bra att du uppmärksammar detta och manar till förändring så män också förstår och hjälper till.
Gilla · Svara · 6 · 1 tim
Liselott Granath
Liselott Granath Mattias du är en mycket viktig förebild, tack!🌷
Gilla · Svara · 9 · 1 tim
Johan Luthor
Johan Luthor Stämmer. Själv har jag inte begripit ännu varför det är på det viset.
Gilla · Svara · 7 · 1 tim · Har redigerats
Karin Persson
Karin Persson Visa "svaghet" genom medkönsla är inte något som ligger i dne klassiska mansrollen tror jag! Kan vara en delförklaring... Men det måste vara mer än så.
Annica Linnéa
Annica Linnéa Karin Persson machokulturen tyvärr anser jag
Emma Lindström
Skriv ett svar...
Evert R Johansson
Evert R Johansson Det som är löjligt med oss män är att vi är så rädda! Vad är vi rädd för? Inte tatueringsnålar i alla fall. Kanske starka människor som riskerar mycket när man flyr sitt land från oljefatsbombning, stigmatisering och fattigdom!
Gilla · Svara · 7 · 1 tim
Tomas Åberg
Tomas Åberg Tala för dig själv jag är inte rädd (o; generalisera över män är väl tokigt i en grupp som är emot just generaliseringar (o:
Gunvor Ribbegård
Gunvor Ribbegård Kommentar till Evert
Du talar säkert inte om alla män och jag tycker ändå frågan är relevant, vad det i s f handlar om... rädsla är ju en aspekt, det kan vara fler orsaker
Jag gillar skarpt närvaron av män👍
Gilla · Svara · 4 · 1 tim · Har redigerats
Evert R Johansson
Evert R Johansson Tomas Åberg, de flesta som röstar på SD är oroliga och rädda och är män. Som tur är så röstar inte alla män på SD. Men tillbaka till problemet. Oron i samhället är hur vi ser på framtiden och inte i backspegeln. Man behöver en kontrollerad invandring lång tid framåt enl. bl.a arbetsförmedlingen!
Tomas Åberg
Tomas Åberg ??
Gilla · Svara · 1 tim