Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-11, 13:33
Medlem
Morgonrodnads avatar
Kvinnor 5

Citera
2017-01-11, 13:36
Medlem
Morgonrodnads avatar
Kvinnor 6

Citera
2017-01-11, 13:37
Medlem
Morgonrodnads avatar
Kvinnor 7

Det finns mer men jag tror det här räcker för att få en bild av hur man ser på överrepresentationen av kvinnor i gruppen.
Citera
2017-01-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Åh, ja…den gamla "varför känner du dig hotad" - härskartekniken, inbakat i halmdocka.

Citera gärna det inlägg där du fick intrycket att någon är rädd/hotad/skrämd av att inte få ta till "extrema rasistuttalanden" och att det på något sätt skulle vara utmärkande för kritiken mot #jagärhär i den här tråden.

I annat fall kan du kanske bemöta den FAKTISKA rädslan som många uttryckt sakligt, rädslan för en åsiktshomogen toppstyrd mobb som med goda avsikter egentligen kväver debatten. Rädslan för ytterligare politisk polarisering. Rädslan för falska gräsrotskampanjer som främst ser till maktens intressen. Etc etc.

Det finns många välformulerade exempel i tråden om man faktiskt orkar läsa den och är intresserad av diskussion.

The road to Hell is paved with good intentions.

Jag förstår att jagärhär-anhängarna har "goda intentioner". Och vill motverka "det onda". Men verkligheten inte är så svartvit och onyanserad, och "goda" kan visa sig vara "onda" och tvärtom.
Citera
2017-01-11, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TransitGloria
Åh, ja…den gamla "varför känner du dig hotad" - härskartekniken, inbakat i halmdocka.

Citera gärna det inlägg där du fick intrycket att någon är rädd/hotad/skrämd av att inte få ta till "extrema rasistuttalanden" och att det på något sätt skulle vara utmärkande för kritiken mot #jagärhär i den här tråden.

I annat fall kan du kanske bemöta den FAKTISKA rädslan som många uttryckt sakligt, rädslan för en åsiktshomogen toppstyrd mobb som med goda avsikter egentligen kväver debatten. Rädslan för ytterligare politisk polarisering. Rädslan för falska gräsrotskampanjer som främst ser till maktens intressen. Etc etc.

Det finns många välformulerade exempel i tråden om man faktiskt orkar läsa den och är intresserad av diskussion.

Börjar man med att prata om härskarteknik och bla bla bla är du antingen psykolog eller intresserad av psykologi. De börjar nästan alltid med sånt tramssnack nämligen direkt innan man vill komma med det man vill säga. Rätt tröttsamt och rätt uttjatat men men.
Du skriver det själv, att många faktiskt är rädda för att gruppen finns och att så många är med där. Gruppen verkar inte för att vrida eller ändra åsikter, ett antagande som en del har. Som ni läst på fb och många svar från gruppen gett så är det självklart att den som begår brott ska straffas, men är det okej att ge sig på alla invandrare bara för det? Sen läste jag en kommentar att FB skulle gå vänstervridnas ärenden och plockar bort/stänger av konton. Rätt korkad uppfattning skulle jag vilja påstå, min åsikt. FB plockar bort kommentarer eller stänger konton pga att reglerna på fb inte följs. De regler man har godkänt att följa när man registrerar ett konto. Utöver det så gäller svensk lag även på FB..

Det är mycket hat på fb, hets mot folkgrupp och mycket rasistiska kommentarer, där ligger kampen först och främst att få bort det så mycket det går. Att ha diskussioner och debatter välkomnas alltid. Att tro att gruppen jobbar för att få bort yttrandefriheten eller att censurera? Då har man nog fattat väldigt väldigt fel. Att anmäla brott är en självklarhet, att anmäla sidor vars innehåll bryter mot svensk lag är också en självklarhet. Har inget med yttrandefrihet att göra.

Att gruppen sen verkar för att nyansera debatter och diskussioner är väl bra? Man undrar ju varför taggen #jagärhär har tagits över på twitter av andra än de som är med i gruppen. Många känner sig hotade i den mening att nu kan man inte hålla på att uttrycka sig som man har gjort, alltså i brottslig mening. Nu måste folk tänka på att hålla sig inom svensk lag vilket verkar främmande för många som anser att hets mot invandringen är okej bara för att man röstar på SD tex.

Ren okunskap bara om vad gruppen gör och gruppen kommer växa sig starkare för varje dag där kampen mot hat, hets mot folkgrupper mm är högt uppe på listan.
#jagärhär
Citera
2017-01-11, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonrodnad
Kvinnor 3

Här kom det fram lite intressant information angående strategin med massanmälningar.

Citat:
Malin Johansson Är det någon som vet hur FBs granskningar går till? Jag pratade med en vän om detta nyligen och eftersom man får svar så snabbt på en anmälan så känns det som att det är automatiserat, dvs de går endast på hur många anmälningar inlägget fått - många an...Visa mer
Gilla · Svara · 35 min
Caroline Sandberg
Caroline Sandberg Ja det är automatiskt. Sen om en överklagar kan det granskas, men den personen talar oftast inte svenska. Om fler anmäler samma grej är chansen större att det tas bort
Gilla · Svara · 23 min
Caroline Sandberg
Caroline Sandberg Så, tryck på arga gubben och skriv på engelska (svårt att komma ihåg när en anmält mycket...)
Citera
2017-01-11, 13:59
Medlem
Citat:
Kvinnor 7

Det finns mer men jag tror det här räcker för att få en bild av hur man ser på överrepresentationen av kvinnor i gruppen.

Ett av många exempel på att medlemmar i jagärhär inte förstår att de själva kan upplevas som icke-snälla och aggressiva i all sin "godhet":

"skriva inlägg som efterfrågar snällhet och ifrågasätter aggressivitet."
Citera
2017-01-11, 14:01
Medlem
Citat:
Kvinnor 7

Till skillnad från Marcus Birro och Joakim Lamotte tycks #jagärhär-aktivisterna inte ha drabbats av särskilt mycket hat från oliktänkande. De verkar själva vara en smula förvånade över detta.
Senast redigerad av Nebeltag 2017-01-11 kl. 14:05.
Citera
2017-01-11, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Här kom det fram lite intressant information angående strategin med massanmälningar.

Och det kom också fram mycket kring vi mot de-tänket.

Ett exempel av många: "blir så irriterad när de använder sig av härskarteknik".

Sedan tycker jag iofs inte det är det minsta skoj med hotbrev osv ska jag poängtera med tanke på att jagärhär-anhängare hänger även HÄR på FB, och inte bara DÄR på FB.
Citera
2017-01-11, 14:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
Och det kom också fram mycket kring vi mot de-tänket.

Ett exempel av många: "blir så irriterad när de använder sig av härskarteknik".

Sedan tycker jag iofs inte det är det minsta skoj med hotbrev osv ska jag poängtera med tanke på att jagärhär-anhängare hänger även HÄR på FB, och inte bara DÄR på FB.
vi vet, det é nog nyttigt för dem lite wild & crasy
Citera
2017-01-11, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Börjar man med att prata om härskarteknik och bla bla bla är du antingen psykolog eller intresserad av psykologi. De börjar nästan alltid med sånt tramssnack nämligen direkt innan man vill komma med det man vill säga. Rätt tröttsamt och rätt uttjatat men men.
Du skriver det själv, att många faktiskt är rädda för att gruppen finns och att så många är med där. Gruppen verkar inte för att vrida eller ändra åsikter, ett antagande som en del har. Som ni läst på fb och många svar från gruppen gett så är det självklart att den som begår brott ska straffas, men är det okej att ge sig på alla invandrare bara för det? Sen läste jag en kommentar att FB skulle gå vänstervridnas ärenden och plockar bort/stänger av konton. Rätt korkad uppfattning skulle jag vilja påstå, min åsikt. FB plockar bort kommentarer eller stänger konton pga att reglerna på fb inte följs. De regler man har godkänt att följa när man registrerar ett konto. Utöver det så gäller svensk lag även på FB..

Det är mycket hat på fb, hets mot folkgrupp och mycket rasistiska kommentarer, där ligger kampen först och främst att få bort det så mycket det går. Att ha diskussioner och debatter välkomnas alltid. Att tro att gruppen jobbar för att få bort yttrandefriheten eller att censurera? Då har man nog fattat väldigt väldigt fel. Att anmäla brott är en självklarhet, att anmäla sidor vars innehåll bryter mot svensk lag är också en självklarhet. Har inget med yttrandefrihet att göra.

Att gruppen sen verkar för att nyansera debatter och diskussioner är väl bra? Man undrar ju varför taggen #jagärhär har tagits över på twitter av andra än de som är med i gruppen. Många känner sig hotade i den mening att nu kan man inte hålla på att uttrycka sig som man har gjort, alltså i brottslig mening. Nu måste folk tänka på att hålla sig inom svensk lag vilket verkar främmande för många som anser att hets mot invandringen är okej bara för att man röstar på SD tex.

Ren okunskap bara om vad gruppen gör och gruppen kommer växa sig starkare för varje dag där kampen mot hat, hets mot folkgrupper mm är högt uppe på listan.
#jagärhär

Med tanke på hur inlägget börjar så är här ett citat från en i jagärhär-gänget:

"blir så irriterad när de använder sig av härskarteknik"

Men jag antar att vederbörande är psykolog.
Citera
2017-01-11, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaJinda
Med tanke på hur inlägget börjar så är här ett citat från en i jagärhär-gänget:

"blir så irriterad när de använder sig av härskarteknik"

Men jag antar att vederbörande är psykolog.

Var någonstans skrev jag irriterad? Om du ska använda citat så gör det på rätt sätt.. det där var inget citat från min kommentar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in