Citat:
Hej och välkommen trumpenskutt!Förtydligande av vad som menas med vissa ord och ordföljder.
Tenderar = visa ansatser till, gå i riktning mot.
Höger = efter de gamla konservativa har högern utvidgats till att även beskriva liberala konservativa, klassiska liberaler, frihetliga konservativa, kristdemokrater, moderata nationalister och även riktigt extremnationalistiska grupper.
Nassepolitik= vad nazism leder till vet alla.
Nästan identiskt mot vad ni svarar= ni läser vad Nordfront påstår, vilket för er är vad bibeln är för religiösa. Någon länk behövs inte, det är bara att läsa överallt på Nordfronts och liknande nätsidor.
De nationalistiska grupperna, bl.a. NMR, är också den direkta motsatsen till "jagärhär".
Språket/budskapet dessa nationalistiska grupper för fram, är hetsande, propagandistiskt, och ofta hotfullt emot motståndare.
Tenderar = visa ansatser till, gå i riktning mot.
Höger = efter de gamla konservativa har högern utvidgats till att även beskriva liberala konservativa, klassiska liberaler, frihetliga konservativa, kristdemokrater, moderata nationalister och även riktigt extremnationalistiska grupper.
Nassepolitik= vad nazism leder till vet alla.
Nästan identiskt mot vad ni svarar= ni läser vad Nordfront påstår, vilket för er är vad bibeln är för religiösa. Någon länk behövs inte, det är bara att läsa överallt på Nordfronts och liknande nätsidor.
De nationalistiska grupperna, bl.a. NMR, är också den direkta motsatsen till "jagärhär".
Språket/budskapet dessa nationalistiska grupper för fram, är hetsande, propagandistiskt, och ofta hotfullt emot motståndare.
Det är hedrande att du vänder ditt ALLRA FÖRSTA inlägg på Flashback till mig (idag, tisdag 2017-09-26 14:15).
Då ska vi se om jag lyckas att få ihop det här. Det hela gäller alltså Yrisens svar på följande inlägg från Kallfusion:
Citat:
Jag har ärligt talat ingen aning, annat än att genomgående försöka föra en så saklig argumentation som möjligt. Det hjälper dock oftast inte eftersom när deras egna sakliga argument tryter (vilket de tenderar att göra rätt snabbt) så tar känsloargumenten över. Och när sådana människor diskuterar ur ett känslomässigt perspektiv så är det bara att ducka då de är så benhårt övertygade om att de står på en moraliskt, etiskt och människosyns-mässigt ofelbar "sida". Det är då harangerna om nazister, rasister SD-svansar, ondska/godhet, mörka strömningar osv haglar som värst.
Det bästa man kan göra i det läget är att bara skaka på huvudet och hålla sina tankar om att den där människan hör hemma på ett mentalsjukhus för sig själv och fortsätta den sakliga argumentationen. Det kommer förmodligen inte bita på de människorna ändå, men man kan åtminstone vara trygg i vetskapen om att man inte ramlade ner på deras nivå. Det är svårt, jag vet, ibland rentav omöjligt.
Det bästa man kan göra i det läget är att bara skaka på huvudet och hålla sina tankar om att den där människan hör hemma på ett mentalsjukhus för sig själv och fortsätta den sakliga argumentationen. Det kommer förmodligen inte bita på de människorna ändå, men man kan åtminstone vara trygg i vetskapen om att man inte ramlade ner på deras nivå. Det är svårt, jag vet, ibland rentav omöjligt.
Efter ditt förtydligande tolkar jag svaret sålunda:
Visa ansatser till, gå i riktning mot att svikta över till politik som efter de gamla konservativa har högern utvidgats till att även beskriva liberala konservativa, klassiska liberaler, frihetliga konservativa, kristdemokrater, moderata nationalister och även riktigt extremnationalistiska grupper. Pratar om vad nazism leder till vet alla, ja det ligger nära till hands det är det om ni svarar och hur ni svarar på frågor.. om ni svarar..Du får ursäkta men jag förstår inte detta. Vad betyder det?
Så är det nästan samma som Nordfronts svar. Ni läser vad Nordfront påstår, vilket för er är vad bibeln är för religiösa. Någon länk behövs inte, det är bara att läsa överallt på Nordfronts och liknande nätsidor.
Tillägg:
Den skojiga Svadageneratorn: http://textomedia.se/svadagenerator/
Senast redigerad av Totius 2017-09-26 kl. 15:37. Anledning: Tillägg
Senast redigerad av Totius 2017-09-26 kl. 15:37. Anledning: Tillägg