Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-25, 10:11
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Alla ni ska hängas ut.
Alla ni ska få det ni förtjänar.
Vi vet att du är rädd därför att du är en av dem som outas.
Ni ska förgöras.

Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Ahhh, så det låter nu..

Totius, ditt svar är taget direkt från Nazisternas sida.

Gruppen skall hängas ut och stå tillsvars inför medborgarna.
Det låter som direkta hot.

Direkta hot?? Jag ser inga hot. Vänligen peka ut hotordet.

Citat:
Nu börjar ni krypa närmare sanningen än vad ni nånsin vart förut. Rena Nazistsvar och direkta hot. Nu är det inga svar om att jagärhär motverkar hot och hat på fb på fel sätt.

Rena nazistsvar?? Så du menar att de som talar med dig i detta forum är nazister? Helt utan baggrundskoll eller konkreta bevis?
JÄH motverkar inte Hot och Hat Nej, JÄH Spärr på Hot och Hat genom att förneka sanningar som ses av 1000tals varje dag.

Citat:
Nu skriver ni vad ni har tyckt från början, har fortfarande inte fått ett enda bevis från någon.
Nu får jag svar att vi ska förgöras och ställas tillsvars inför medborgarna.
NU, fick jag svaret på det jag misstänkt väldigt väldigt länge.

Öppna JÄH för allmänheten så ser vi alla era aktioner, men det kommer ju aldrig ske så vänligen var tyst, du vet lika väl som jag att efter JÄH har fått en sida nedstängd så försvinner bevisen på era attacker.
Jag har personligen inte tid att sitta och skärmdumpa era raider, men det finns förhoppningsvis någon som har den tiden.

Citat:
Att ni är en bunt Nazzar och ni har ingenting att komma med och med GS, Nordfront så vill ni skrämma till tystnad.

Jag är fan inte ens SD, sluta sätta etiketter på folk om du vill vara trovärdig, jag placerar inte dig i något fack, jag känner inte dig så jur ska jag kunna sätta dig i ett fack??

Citat:
Vill ni gråta ut för att FB tar bort det som dom anser strider mot reglerna jamen gråt ut hos dom då elker börja snattra på en annan plattform som tillåter hot hat och annat.

Ja YouTube är hyffsat öppet än, iallafall kommentarsfälten, uppladdningar är det mer tveksamt med. Sen har vi LiveLeak, det är en bra sida med många bra klipp som visar sanningen.
När kommer JÄH ge sig på dessa?? Eller JÄH ser inte världen utanför Facebook?

Citat:

Värna Demokratin? Att hänga ut privatpersoner offentligt och kalla dom terrorister?
Är det värna om Demokratin?
Låter mer som Nazzarna och en släng av Anarki.

Men varför är du så upprörd? RG, Expo, Expressen, mfl som backar er hänger ut personer offentligt på mycket lösa grunder. Det är inte rätt.
Är det värna om Demokratin?
Låter som Gestapo med en släng av Stalinism.

Citat:
GS är några fega ynkliga nazzar som inte vill ta någon debatt. Och ni stöttar dom.

Vi stöttar inte GS, dock är GS det starkaste motståndet JÄH har fått och det applåderar jag GS för.
JÄH har "vunnit" många slag i kommentarsfälten, men nu när snaran börjar dras till så slår ni med näbbar och klor.

Citat:
I rest My case.

Hoppas du får en underbar höstdag.
Ett par lästips.

Citera
2017-09-25, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
De ständiga anklagelserna om nazism från PK-håll är väldigt obehagliga. Jag vet förstås inte hur det är inom #jagärhär men chefredaktör Eva Burman på Ekuriren har ofta uttryckt stöd för gruppen och en närmast patologisk syn på nazism. Om en sådan syn är vanlig inom #jagärhär kan det förklara mycket.

Ett exempel är denna krönika av Eva Burman:
Lämmeltåget är på väg mot stupet...
https://unv.is/ekuriren.se/nyheter/l...vag-mot-stupet

Krönikan bör läsas i sin helhet. Den slutar såhär: ”Sanningen måste vara lätt att begripa och enkel att angripa. Letar man sig 80 år tillbaka var måltavlan judar, i dag är det muslimer. Men propagandaministern är fortfarande nazist.

Det är en krönika som andas en oresonlighet och faktaresistens som ger mig kalla kårar.

Ja det där var en trist läsning. Dels så är det tydligt att människan som skrivit krönikan valt "sida" och dels att hon trots att hon själv nämner i krönikan att saker och ting inte alltid är svart eller vitt själv ändå tydligen anser att saker ÄR antingen svart eller vitt då hon som sagt så tydligt väljer en sida. Självklart är det beklämmande med människor som okritiskt suger i sig vinklade, överdrivna eller direkt felaktiga nyheter och larmrapporter men hon verkar helt ovetande om att det förekommer precis lika mycket av den varan om inte mer på "hennes" sida av planket. Det där med att förstå sig på gråskalan alltså... det är en sak många tydligen har svårt för.

När hon sedan skriver att roten till världens ondska INTE är ditten eller datten så är inte det mest oroväckande att hon friskriver religioner, kulturella betingelser och dylikt från skuld till våld, mord och förtryck genom tiderna. Det mest sneda är väl att hon anser det finnas en abstrakt "världens ondska", vilket väl är det ultimata beviset att en människa fullständigt saknar konsekvenstänk eller förmåga att se nyanser, gråskalor eller har förmåga att tänka i termer om orsak/verkan.

Ironin är ju total då en människa som anklagar andra för att inte besitta de där sakerna själv inte har ett uns av dem.
Citera
2017-09-25, 14:04
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Ironin är ju total då en människa som anklagar andra för att inte besitta de där sakerna själv inte har ett uns av dem.
Precis! ”Ironin är ju total då en människa som anklagar andra för att inte besitta de där sakerna själv inte har ett uns av dem.

Det är en paradox som åtminstone jag blir helt yr i huvudet av. Det är också symptomatiskt för det tankemönster som genomsyrar människor som tillhör eller stöder grupper som #jagärhär. Det är ett tankemönster som genomsyrar medier, politik och förvaltning.

VAD ska man kalla detta bisarra tankemönster? Och HUR ska det kunna bemötas på ett meningsfullt sätt? Det går INTE att argumentera mot människor som har detta tankemönster, åtminstone klarar inte jag det. Det slutar alltid med att de tystnar i en fråga bara för att strax dyka upp igen i en annan fråga. Det är så sjukt!

Monty Python har illustrerat ett likartat beteende på ett genialt sätt i den klassiska ”Dead Parrot sketch”. Sketchen slutar med att en ny sketch börjar. Alltså en ständig rundgång av förnekande och svammel.
Citera
2017-09-25, 15:44
Medlem
Ni har inga som helst problem med att en liten grupp med hjälp av Nordfront hänger ut privatpersoner offentligt, de ska ställas tillsvars inför medborgarna och de ska förgöras.
Det är ni som ska agera domstol då? Vilka menar ni?
Fortfarande inte kommit fram ett enda bevis what ever. Enda som kommer är skitsnack.

Ni gråter fortfarande för att Facebook bestämmer över vad som ska finnas på sin plattform.
Vad exakt är det ni inte förstår??

Kom nu inte och säg att jag ska behöva dra allting igen, börjar bli tjatigt nämligen.

Ni får gråta ut hos Facebook om ni anser att något är fel. Hur svårt kan det vara?

Jagärhär gruppen har anklagats för att vara terrorister och hängts ut offentligt. Det i sig är brottsligt.
Det beteende försvarar ni. Ni tycker att det är bra.
Vad tidningar och andra grupper gör har inget med jagärhärgruppen att göra. Jagärhär har inte hängt ut någon.. nätterrormanualer i gruppen? Har frågat i VAD är terror i manualerna men så var det ju inte alls svarade någon.

Många som anklagar gruppen men kan inte presentera nånting om att jagärhär har gjort något. Inte ett enda bevis.
Vad enskilda personer gör på fb får man stå för själv.

Det enda ni gör är att försvara uthängning av privatpersoner och kalkar dom terrorister.
Det är det enda ni gör. Och det kan ni heller inte bevisa..
Citera
2017-09-25, 16:23
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ni har inga som helst problem med att en liten grupp med hjälp av Nordfront hänger ut privatpersoner offentligt, de ska ställas tillsvars inför medborgarna och de ska förgöras.
Det är gruppen som genom sina gärningar hängt ut sig själv. Att ”skjuta budbäraren” är ett klassiskt felslut: ”Felslut, eller falsk slutledning, är en slutsats som inte följer logiskt på premisserna. En del typer av felslut kan ibland användas som retoriska grepp.” (Wikipedia)

Med ord och fraser som ”ställas till svars”, ”inför medborgarna”, ”förgöras” och så vidare menas givetvis att gruppens normlöshet behöver bemötas på sakliga grunder. (Jag instämmer i att man kan ha synpunkter på ordvalet men det är en fråga om semantik.)
Citera
2017-09-25, 17:34
Medlem
Citat:
VAD ska man kalla detta bisarra tankemönster? Och HUR ska det kunna bemötas på ett meningsfullt sätt? Det går INTE att argumentera mot människor som har detta tankemönster, åtminstone klarar inte jag det. Det slutar alltid med att de tystnar i en fråga bara för att strax dyka upp igen i en annan fråga. Det är så sjukt!

Jag har ärligt talat ingen aning, annat än att genomgående försöka föra en så saklig argumentation som möjligt. Det hjälper dock oftast inte eftersom när deras egna sakliga argument tryter (vilket de tenderar att göra rätt snabbt) så tar känsloargumenten över. Och när sådana människor diskuterar ur ett känslomässigt perspektiv så är det bara att ducka då de är så benhårt övertygade om att de står på en moraliskt, etiskt och människosyns-mässigt ofelbar "sida". Det är då harangerna om nazister, rasister SD-svansar, ondska/godhet, mörka strömningar osv haglar som värst.

Det bästa man kan göra i det läget är att bara skaka på huvudet och hålla sina tankar om att den där människan hör hemma på ett mentalsjukhus för sig själv och fortsätta den sakliga argumentationen. Det kommer förmodligen inte bita på de människorna ändå, men man kan åtminstone vara trygg i vetskapen om att man inte ramlade ner på deras nivå. Det är svårt, jag vet, ibland rentav omöjligt.
Citera
2017-09-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jag har ärligt talat ingen aning, annat än att genomgående försöka föra en så saklig argumentation som möjligt. Det hjälper dock oftast inte eftersom när deras egna sakliga argument tryter (vilket de tenderar att göra rätt snabbt) så tar känsloargumenten över. Och när sådana människor diskuterar ur ett känslomässigt perspektiv så är det bara att ducka då de är så benhårt övertygade om att de står på en moraliskt, etiskt och människosyns-mässigt ofelbar "sida". Det är då harangerna om nazister, rasister SD-svansar, ondska/godhet, mörka strömningar osv haglar som värst.

Det bästa man kan göra i det läget är att bara skaka på huvudet och hålla sina tankar om att den där människan hör hemma på ett mentalsjukhus för sig själv och fortsätta den sakliga argumentationen. Det kommer förmodligen inte bita på de människorna ändå, men man kan åtminstone vara trygg i vetskapen om att man inte ramlade ner på deras nivå. Det är svårt, jag vet, ibland rentav omöjligt.

Tenderar att svikta över till högerpolitik. Pratar om nassepolitik, ja det ligger nära till hands det är det om ni svarar och hur ni svarar på frågor.. om ni svarar..
Så är det nästan samma som Nordfronts svar. Nästanidentiskt mot vad ni svarar...
Citera
2017-09-25, 19:56
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Har du bevis på att vi är Nordfront eller du kastar påstånede som vanligt, lilla Yr.
Ni är med i en grupp med egna namn där ni motarbetar demokratin i landet. Medlemslistan är fortfarande offentlig trots sluten grupp.

Citat:
Det är ni som ska agera domstol då? Vilka menar ni?

Vad gör inte JÄH, ni agerar åklagare, jury och domare hela tiden överallt, även här.

Citat:
Fortfarande inte kommit fram ett enda bevis what ever. Enda som kommer är skitsnack.

Åter igen, När era raider skördar frukt så raderas eran raid med sidan ni raidat.
Rätt bra taktik må jag säga, inget gammalt ligger kvar som kan spåras till er, Eller????

Citat:
Ni gråter fortfarande för att Facebook bestämmer över vad som ska finnas på sin plattform.

Nä verkligen inte, tycker det är mycket bra att Facebook rensar bort skräp, men JÄH är inte varken önskade eller anställda av Facebook så det ni gör bryter mot reglerna på Facebook.
Citat:
Man får använda Facebook för att utmana åsikter, traditioner och tillvägagångssätt.

Citat:
Kom nu inte och säg att jag ska behöva dra allting igen, börjar bli tjatigt nämligen.

Jo vi behöver en detaljerad repris, Tack på förhand.

Citat:
Ni får gråta ut hos Facebook om ni anser att något är fel. Hur svårt kan det vara?

Tyvärr hjälper det inte då Facebook inte har någon bra customer service. Vilket JÄH faktiskt utnyttjar.

Citat:
Jagärhär gruppen har anklagats för att vara terrorister och hängts ut offentligt. Det i sig är brottsligt.
Det beteende försvarar ni. Ni tycker att det är bra.

Det ni gör är brottsligt, ni förföljer människor med andra åsikter och värderingar.
Vidare så sitter ni på en Facebook grupp som vem fan som helst kan skapa och tror ni är bättre än andra, onåbara. Ni är nollor som inte respekterar andra människor.
Men att ni sen blir uthängda är ert eget fel eftersom det är Ni som valt att gå med i gruppen JÄH.

Citat:
Vad tidningar och andra grupper gör har inget med jagärhärgruppen att göra. Jagärhär har inte hängt ut någon.. nätterrormanualer i gruppen? Har frågat i VAD är terror i manualerna men så var det ju inte alls svarade någon.

Jag vet inte vad du vill kalla det som ligger under eran FAQ.
https://www.gangrapesweden.com/misc/FAQ.pdf
Själv kallar jag det skrämmande läsning, ingen som helst respekt för andras tankar och känslor.

Citat:
Många som anklagar gruppen men kan inte presentera nånting om att jagärhär har gjort något. Inte ett enda bevis.
Vad enskilda personer gör på fb får man stå för själv.

Ja du vi är många som faktiskt varit med i JÄH, jag har varit medlem, uppfyllde alla sk Krav, blev i tystnad utslängd.
Vad enskilda personer gör på Facebook får stå till dem själva säger du??
Men lägg då ner att förfölja människor som kommenterar saker.
Det är FACEBOOKS arbete att bedöma INTE Jäh.

Citat:
Det enda ni gör är att försvara uthängning av privatpersoner och kalkar dom terrorister.
Det är det enda ni gör. Och det kan ni heller inte bevisa..

JÄH försvarar uthängning av människor på lösa grunder för att de råkat gilla "fel" sak, ni är med i en grupp där medlemslistan är offentlig, Lev med att stå till svars för vad NI gör i JÄHs namn.
Citera
2017-09-25, 20:04
Medlem
Citat:
Tenderar att svikta över till högerpolitik. Pratar om nassepolitik, ja det ligger nära till hands det är det om ni svarar och hur ni svarar på frågor.. om ni svarar..
Så är det nästan samma som Nordfronts svar. Nästanidentiskt mot vad ni svarar...

Förlåt, men exakt vad pratar du om nu? Det där framstod som ett otroligt fragmenterat stycke text.
Citera
2017-09-25, 21:01
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Låt oss analysera ditt yttrande mening för mening. Det är bara fyra (4) meningar så det blir en kort analys.

Mening:
1: Tenderar att svikta över till högerpolitik
Denna utsaga går inte att förstå utan konkretisering av 1) VAD ”tenderar” och 2) HUR definieras ”högerpolitik” utifrån den text som avses?

2: Pratar om nassepolitik, ja det ligger nära till hands det är det om ni svarar och hur ni svarar på frågor.. om ni svarar..
Hur definieras ”nassepolitik”? Tar du några mediciner eller andra droger?

3 och 4: Så är det nästan samma som Nordfronts svar. Nästanidentiskt mot vad ni svarar...
Vänligen länka till Nordfronts svar.

Så, om du bara kan förtydliga dessa detaljer så ska jag svara efter bästa förmåga.
Citera
2017-09-26, 14:15
Medlem
trumpenskutts avatar
Citat:
Låt oss analysera ditt yttrande mening för mening. Det är bara fyra (4) meningar så det blir en kort analys.

Mening:
1: Tenderar att svikta över till högerpolitik
Denna utsaga går inte att förstå utan konkretisering av 1) VAD ”tenderar” och 2) HUR definieras ”högerpolitik” utifrån den text som avses?

2: Pratar om nassepolitik, ja det ligger nära till hands det är det om ni svarar och hur ni svarar på frågor.. om ni svarar..
Hur definieras ”nassepolitik”? Tar du några mediciner eller andra droger?

3 och 4: Så är det nästan samma som Nordfronts svar. Nästanidentiskt mot vad ni svarar...
Vänligen länka till Nordfronts svar.

Så, om du bara kan förtydliga dessa detaljer så ska jag svara efter bästa förmåga.

Förtydligande av vad som menas med vissa ord och ordföljder.
Tenderar = visa ansatser till, gå i riktning mot.

Höger = efter de gamla konservativa har högern utvidgats till att även beskriva liberala konservativa, klassiska liberaler, frihetliga konservativa, kristdemokrater, moderata nationalister och även riktigt extremnationalistiska grupper.

Nassepolitik= vad nazism leder till vet alla.

Nästan identiskt mot vad ni svarar= ni läser vad Nordfront påstår, vilket för er är vad bibeln är för religiösa. Någon länk behövs inte, det är bara att läsa överallt på Nordfronts och liknande nätsidor.

De nationalistiska grupperna, bl.a. NMR, är också den direkta motsatsen till "jagärhär".
Språket/budskapet dessa nationalistiska grupper för fram, är hetsande, propagandistiskt, och ofta hotfullt emot motståndare.
Citera
2017-09-26, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpenskutt
Förtydligande av vad som menas med vissa ord och ordföljder.
Tenderar = visa ansatser till, gå i riktning mot.

Höger = efter de gamla konservativa har högern utvidgats till att även beskriva liberala konservativa, klassiska liberaler, frihetliga konservativa, kristdemokrater, moderata nationalister och även riktigt extremnationalistiska grupper.

Nassepolitik= vad nazism leder till vet alla.

Nästan identiskt mot vad ni svarar= ni läser vad Nordfront påstår, vilket för er är vad bibeln är för religiösa. Någon länk behövs inte, det är bara att läsa överallt på Nordfronts och liknande nätsidor.

De nationalistiska grupperna, bl.a. NMR, är också den direkta motsatsen till "jagärhär".
Språket/budskapet dessa nationalistiska grupper för fram, är hetsande, propagandistiskt, och ofta hotfullt emot motståndare.

Hejsan trumpenskutt och välkommen till forumet! Personligen väntar jag på att Yrisens själv förklarar vad han/hon menar. Och om du ska tilltala flertalet personer med ni/er så precisera gärna vem eller vilka du vänder dig till, annars framstår det lätt som att du talar ut i tomma luften.
Senast redigerad av Kallfusion 2017-09-26 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in