Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-24, 22:34
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Nazisternas

Nazismens anda

Nazistiska sidor

Nassegrupp

Nazzarna..

Du är totalt caved in jagärhär hora ut i fingerspetsarna.

Du har din fokus.

Det har inget med vår kritik av er enfald att göra.
Din och gruppens enfald befogar vår kritik.
Citera
2017-09-24, 22:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jafg har fortfarande inte fått svar.. En massa anklagelser, påståenden. Ni kan inte belägga nånting.
Du har fått svar gång på gång, antingen direkt till dig eller i andra inlägg. Jag citerar mig själv för att ge ett exempel bland många i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kan vara värt att citera ett av denna tråd mest träffsäkra inlägg:

Så mycket mer än det finns så att säga inte att tillägga. Det här med GS är som sagt bara ett sidospår. Och än mer NMR, även om jag förstår att du vill göra allt du kan för att skruva upp patoset.

Flashbackare gillar kritiskt tänkande och debatt. Jagärhär är den direkta motsatsen till det.
Den franska filosofen Simone Weil uttryckte det här väldigt väl:
Yttrandefriheten är ett intellektuellt behov och intellektet finns uteslutande hos den enskilda människan och inte ett kollektiv. Skyddet av yttrandefriheten kräver att lagen förbjuder en kollektivet att ge uttryck åt en åsikt. Ty så snart kollektiv börjar ha åsikter är det ofrånkomligt att den söker tvinga dessa på sina medlemmar.
Här ser man uppenbart faran med en åsiktsgrupp som #jagärhär.

Det intressanta med GS är att de strävar efter att avslöja maktmissbruk av detta slag. GS är ett synnerligen konkret hot mot #jagärhär och liknande grupperingar.

Anti-demokratiska grupper som #jagärhär måste avslöjas och hängas ut. De skyldiga behöver ställas till svars inför medborgarna som de sviker. Det är vår medborgerliga skyldighet att värna demokratin. Historien har lärt oss hur det kan gå annars.
Citera
2017-09-24, 22:36
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Jafg har fortfarande inte fått svar.. En massa anklagelser, påståenden. Ni kan inte belägga nånting.

Jagärhär har inte stängt ner någons sida. Det är FB som gör sådant.

Att gruppen skulle vara så jävla vänstervridna osv som ni skriver hela tiden, ni har inte en aning.
Bara anklagelser hela tiden ack så lite svar. Inga bevis heller.

Och det enda ni gör är att ni försvarar offentligt uthängande av privatpersoner, något som jagärhär aldrig någonsin gjort eller sysslat med.
Ett sista desperat försök till att tysta ner gruppen från ett gäng nassar.

Och sen sitter ni och skriker Demokratihatare?? Det går inte ens ihop.
Alla ni ska hängas ut.
Alla ni ska få det ni förtjänar.
Vi vet att du är rädd därför att du är en av dem som outas.
Ni ska förgöras.
Citera
2017-09-24, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Alla ni ska hängas ut.
Alla ni ska få det ni förtjänar.
Vi vet att du är rädd därför att du är en av dem som outas.
Ni ska förgöras.

Ahhh, så det låter nu..

Totius, ditt svar är taget direkt från Nazisternas sida.

Gruppen skall hängas ut och stå tillsvars inför medborgarna.
Det låter som direkta hot.

Nu börjar ni krypa närmare sanningen än vad ni nånsin vart förut. Rena Nazistsvar och direkta hot. Nu är det inga svar om att jagärhär motverkar hot och hat på fb på fel sätt.

Nu skriver ni vad ni har tyckt från början, har fortfarande inte fått ett enda bevis från någon.
Nu får jag svar att vi ska förgöras och ställas tillsvars inför medborgarna.
NU, fick jag svaret på det jag misstänkt väldigt väldigt länge.
Att ni är en bunt Nazzar och ni har ingenting att komma med och med GS, Nordfront så vill ni skrämma till tystnad.
Vill ni gråta ut för att FB tar bort det som dom anser strider mot reglerna jamen gråt ut hos dom då elker börja snattra på en annan plattform som tillåter hot hat och annat.

Värna Demokratin? Att hänga ut privatpersoner offentligt och kalla dom terrorister?
Är det värna om Demokratin?
Låter mer som Nazzarna och en släng av Anarki.

GS är några fega ynkliga nazzar som inte vill ta någon debatt. Och ni stöttar dom.

I rest My case.
Citera
2017-09-24, 23:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Du kommer med en allvarlig anklagelse mot mig Yrisens. Vad menar du?
Senast redigerad av Totius 2017-09-24 kl. 23:42.
Citera
2017-09-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Du kan vara 100% säker på att Jagärhär armen gruppanmält henne.

De hatar Katerina för att hon står högt över dem.

Jo, kan så vara. Jag läste lite mer på hennes sida nu, och jagärhärarn verkar varit väldigt aktiva där nu. Och grundaren Minna Bennerts man är tydligen också med i jagärhär. Han hade också skrivit på sidan idag. Sedan jiobbar han på Sveriges Television som visst är väldigt välvilligt inställda till jagärhär.
Citera
2017-09-25, 00:05
Medlem
Citat:
Ahhh, så det låter nu..

Gruppen skall hängas ut och stå tillsvars inför medborgarna.
Det låter som direkta hot.

Nu börjar ni krypa närmare sanningen än vad ni nånsin vart förut. Rena Nazistsvar och direkta hot. Nu är det inga svar om att jagärhär motverkar hot och hat på fb på fel sätt.

Nu skriver ni vad ni har tyckt från början, har fortfarande inte fått ett enda bevis från någon.
Nu får jag svar att vi ska förgöras och ställas tillsvars inför medborgarna.
NU, fick jag svaret på det jag misstänkt väldigt väldigt länge.
Att ni är en bunt Nazzar och ni har ingenting att komma med och med GS, Nordfront så vill ni skrämma till tystnad.
Vill ni gråta ut för att FB tar bort det som dom anser strider mot reglerna jamen gråt ut hos dom då elker börja snattra på en annan plattform som tillåter hot hat och annat.

Värna Demokratin? Att hänga ut privatpersoner offentligt och kalla dom terrorister?
Är det värna om Demokratin?
Låter mer som Nazzarna och en släng av Anarki.

GS är några fega ynkliga nazzar som inte vill ta någon debatt. Och ni stöttar dom.

I rest My case.

Du har fått nazister på hjärnan, är du drogad eller nåt? 😐

Jens Ganman skrev bra idag om detta med att ordet nazist används så frekvent nu:

https://m.facebook.com/photo.php?fbi...8250&source=49
Citera
2017-09-25, 00:23
Medlem
Citat:
Du har fått svar gång på gång, antingen direkt till dig eller i andra inlägg. Jag citerar mig själv för att ge ett exempel bland många i tråden:

Anti-demokratiska grupper som #jagärhär måste avslöjas och hängas ut. De skyldiga behöver ställas till svars inför medborgarna som de sviker. Det är vår medborgerliga skyldighet att värna demokratin. Historien har lärt oss hur det kan gå annars.

Anklagelser? Nä nästan exakt så här står det på Nazisternas sida.. det sista du skrev.

Sen att använda Ordet Nazist på nazister kommer jag fortsätta göra för den kopplingen blir bara starkare för varje dag.

Jagärhär blir stenhårt kallade för terrorister. Helt utan grund.

Inte ETT bevis har lagts fram. Kollade precis nu och gruppen är fortfarande kvar.
Kom inte och säg nu att ingen högernisse har anmält jagärhär gruppen.
Förmodligen massor men det finns inget att anmäla, således är gruppen kvar.
Citera
2017-09-25, 00:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Anklagelser? Nä nästan exakt så här står det på Nazisternas sida.. det sista du skrev.

Sen att använda Ordet Nazist på nazister kommer jag fortsätta göra för den kopplingen blir bara starkare för varje dag.
Kallar du mig nazist?
Citera
2017-09-25, 00:45
Medlem
Citat:

Jagärhär blir stenhårt kallade för terrorister. Helt utan grund.

Inte ETT bevis har lagts fram. Kollade precis nu och gruppen är fortfarande kvar.
Kom inte och säg nu att ingen högernisse har anmält jagärhär gruppen.
Förmodligen massor men det finns inget att anmäla, således är gruppen kvar.

Ok, om du vill att man kallar folk vid dess rätta namn så måste jag säga att du är en idiot! 😄😄😄😄

F ö så ska väl jagärhär-gruppen vara politiskt obunden, men du verkar ha svårt för "högernissar". Men för all del, var här och näthata anonymt du, trodde er grupp var emot sådant! 😄😄😄
Citera
2017-09-25, 00:48
Medlem
Citat:
Kallar du mig nazist?

Hon verkar galen. Säger det ordet i varannan mening. Förmodligen påverkad av någon drog. 😒
Citera
2017-09-25, 01:10
Medlem
Totiuss avatar
De ständiga anklagelserna om nazism från PK-håll är väldigt obehagliga. Jag vet förstås inte hur det är inom #jagärhär men chefredaktör Eva Burman på Ekuriren har ofta uttryckt stöd för gruppen och en närmast patologisk syn på nazism. Om en sådan syn är vanlig inom #jagärhär kan det förklara mycket.

Ett exempel är denna krönika av Eva Burman:
Lämmeltåget är på väg mot stupet...
https://unv.is/ekuriren.se/nyheter/l...vag-mot-stupet

Krönikan bör läsas i sin helhet. Den slutar såhär: ”Sanningen måste vara lätt att begripa och enkel att angripa. Letar man sig 80 år tillbaka var måltavlan judar, i dag är det muslimer. Men propagandaministern är fortfarande nazist.

Det är en krönika som andas en oresonlighet och faktaresistens som ger mig kalla kårar.
Senast redigerad av Totius 2017-09-25 kl. 01:43. Anledning: Justerad länk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in