Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-09-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Jag gissar att du inte läst pippi långstrump i Söderhavet och övriga böcker i serien.
Det står faktisk neger i flera av dem.
Jag har kvar mina böcker kvar sedan 1950-talet, och jag kollade.
Men att refusera/ändra i böcker för just ett ord är löjligt. Hur göra med andra klassiska böcker med ordet, Sten Bergmans bok om Nya Guinea, o.s.v. Jag många klassiska böcker där ordet neger förekommer. Ska jag stryka över det ordet.
Jag kan garantera att jag inte ärr högerextremist, bara att det får vara måtta på dumheter.

Hot är hot, och alla hot mot någon är olagliga.
Ta kontroll över internet är nog omöjligt, men inte att få bort högerextrema sidor och forum, England har redan hotat Google och Facebook att de kommer att få böta, eller bli blockade där om de inte gör som lagen påbjuder.

Jodå nog har jag koll på negerkungen alltid, det var bara en liten syrlighet mot RasseSmisk som skrev något annat ord.
Citera
2017-09-23, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jodå nog har jag koll på negerkungen alltid, det var bara en liten syrlighet mot RasseSmisk som skrev något annat ord.
Ja DET tyckte t.o.m. jag att det var löjligt överdrivet pk.
Citera
2017-09-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Ja DET tyckte t.o.m. jag att det var löjligt överdrivet pk.

Du är bara här för att förvirra. Avstängd? Gott så. Slipper man ditt jävla snömos.
Citera
2017-09-23, 21:50
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RasseSmisk

Det senaste är extremhögerfjantar som hotar bibliotekarier ifall de tar bort vissa böcker eller har Koranen inne osv. Vi kommer snart ha ett motmedel mot det via #JagÄrHär

Kristallnatt och bokbål?

-/-

Men ni har rätt att hota bibliotekarier förstås.
Citera
2017-09-24, 15:18
Medlem
Det är intressant att extremvänstern/feministerna/JÄH skriver om hot hela tiden. De skriver ordet hot flera gånger om dagen men vad har de blivit hotade med? Jo, sin egen upplevelse, att de upplever sig hotade. I själva verket har de inte fått uppleva ett enda hot om något olagligt, bara att det blir samma mynt tillbaka vad jag kan se.

Sen hittar de på "bevis" för utsatthet utöver detta såsom klistermärken och att någons unge skulle ha en telefon som är registrerad på en förälder. Detta är ju givetvis flera slag under bältet för de som antingen förstår verkligheten eller vet fakta om gruppen JÄH.

Nu har Facebook börjat uppmärksamma att de i själva verket bryter mer mot "community rules" än de som de sitter och massanmäler. En tidsfråga tills de är borta, men fortsatt exponerade förhoppningsvis för de personer som de är. Demokratihatare, hot mot informationsfriheten, nätterrorister och ledda av personal på SVT.
Citera
2017-09-24, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Apropå definitioner. Här är en rad klockrena:

http://katerinamagasin.se/exklusiv-l...a-pk-parloren/

Jag fattar det som att Katerina Janouch blev avstängd från FaceBook pga den listan. 😳

http://www.friatider.se/katerina-jan...-fr-n-facebook
Citera
2017-09-24, 18:18
Medlem
Många jag-är-här-medl som skriver på Janouchs FB-sida idag såg jag. Bland andra grundaren själv, Minna Bennert.
Citera
2017-09-24, 20:25
Medlem
Så ni är igång igen? Kallar gruppen extremvänster,feminister osv.
Är det det enda ni har att komma med?

Ingen av er har kommit med några bevis på att gruppen jagärhär har hängt ut någon eller förföljt någon eller på något sätt gjort något.
Så istället börjar ni tjata om bevis för vad gruppen har råkat ut för.

Jag säger det igen då, det är var och ens ansvar för vad man skriver på FB.
Ni anser att hänga ut folk, kalla dessa nätterrorister är helt okej?
Några oskyldiga klistermärken?
Bara så ni vet så är det Nazisternas klistermärke från Nordfront. Det anser ni är okej och en Demokrati i Nazismens anda.

Då är frågan, hur kommer det sig att ni är för en sådan metod? Hänga ut folk, till och med barn på en lista som sen ligger på Nazistiska sidor?? Är det för att skrämmas till tystnad?

Än en gång då, det är fortfarande FB som bestämmer vad som ska finnas på deras plattform.
Ni vill inte ta åt er det bara.
Tror ni att gruppen jagärhär skulle hänga ut någon?? Svar Nej, jag tycker ni ska leta fram bevis, har efterfrågat detta förut men fortfarande inga bevis.

Granskning Sverige hävdar ju att gruppen jagärhär är tillsatt av regeringen. GS framstår bara ännu mer pinsamma. De samarbetar med gangrape och hyllar dom när det kommer in fler namn.
Denna lilla Nassegrupp som nu inte har något annat att stå upp medän att hänga ut så många som går i tron om att tysta ner gruppen jagärhär.

Jagärhär är bättre än så..

Att försvara uthängning i den omfattningen, då försvarar man även GS och resten av Nazzarna..
Citera
2017-09-24, 20:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Jag fattar det som att Katerina Janouch blev avstängd från FaceBook pga den listan. 😳

Det visar ju verkligen hur skruvade #jagärhär och deras gelikar är.

Fria Tider länkar till ”Fula Gubbens så kallade PK-parlör” som är en ny bekantskap för mig på Flashback. En given prenumeration. Tack!
(FB) Medie-vänsterns propaganda-vokabulär -- förslag behövs?

Från Fria Tider:
Det var efter att Janouch lagt upp en sammanställning av begrepp från Flashback-användaren Fula Gubbens så kallade PK-parlör, ursprungligen publicerad i tråden "Medievänsterns propagandavokabulär – förslag behövs?", som Facebook stängde av henne för att ha skämtat om politisk korrekthet.
Vidare:
"Det verkar som att något du har publicerat inte följer våra communityregler. Vi tar bort inlägg som pekar ut individer på grund av rastillhörighet, etnisk grupp, religion, sexuell läggning, kön eller handikapp", skriver Facebook i sin förklaring av avstängningen.

Man upplyser även om att Janouch, om hon fortsätter skämta på ett sätt som vänstern inte uppskattar, kan stängas av "permanent" från Facebook.
Det är riktigt, riktigt illa när satir censureras på detta helt omotiverade sätt.
Citera
2017-09-24, 20:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
[...]
Jagärhär är bättre än så..
[...]
Du skriver en stor mängd inlägg där du upprepar samma saker. Du har redan fått svar och det finns ingen anledning att upprepa dessa svar.
Citera
2017-09-24, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Du skriver en stor mängd inlägg där du upprepar samma saker. Du har redan fått svar och det finns ingen anledning att upprepa dessa svar.

Jafg har fortfarande inte fått svar.. En massa anklagelser, påståenden. Ni kan inte belägga nånting.

Jagärhär har inte stängt ner någons sida. Det är FB som gör sådant.

Att gruppen skulle vara så jävla vänstervridna osv som ni skriver hela tiden, ni har inte en aning.
Bara anklagelser hela tiden ack så lite svar. Inga bevis heller.

Och det enda ni gör är att ni försvarar offentligt uthängande av privatpersoner, något som jagärhär aldrig någonsin gjort eller sysslat med.
Ett sista desperat försök till att tysta ner gruppen från ett gäng nassar.

Och sen sitter ni och skriker Demokratihatare?? Det går inte ens ihop.
Citera
2017-09-24, 22:17
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary

Du kan vara 100% säker på att Jagärhär armen gruppanmält henne.

De hatar Katerina för att hon står högt över dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in