Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-01-09, 09:50
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Äkta värme och medkänsla är svårt att fejka, t.o.m i skrift.

Oavsett vad man tycker om #JÄH, finns det någon från gruppen som har skrivit något som faktiskt berör på djupet?

Som får en att känna - det där var åtminstone direkt från hjärtat, en kommentar som verkligen andas inkluderande av alla med ett kärleksfullt anslag!

Något som klingar Tranströmer, Dylan eller Jolin? Där man känner i märgen att varje ord har en stämpel av äkthet över sig. Som om varje ord hade varit nedsänkt i en kittel full av kärleksmarinad.

Jag läser sällan något som berör längre, som om orden reser sig och hävdar sig mot mig, som vore dem mina antagonister, de positionerar sig, och önskar inte ta in något mer än det ord de själva består av.

När hjärtat skriver omfamnar varje ord alla andra. Som om de ryckte all rädsla och utanförskap i mig. De viskar till mig - Du är ok, allt är precis som det ska vara.

Så, gruppen är stor och har funnits ett tag. Nu vill jag ha det som berör på riktigt. Extrahera all äkta kärlek som har kommit från gruppen och ge den till mig! Jag har ett tränat sinne som omedelbart registrerar om något är helt fritt från cynism, floskler, poserande, agendor, åsikter.

När orden sjunger, så är sången till mig, så känns det, så berör det mig! Som om att få sin själ polerad från all smuts. Som att jag är 8 år igen, som att världen faktiskt är så oskyldig som den var då, allt annat var bara mina vanföreställningar.

Åh, jag vill fira på något sätt, vill ringa min bästa kompis och bygga en snögrotta, plötsligt ropar någons mamma - Jag har gjort iordning varm choklad och lite bullar, är det någon som vill ha?

Vad av gruppens kommentarer kan ta mig till den oskyldiga känslan, en grupp på 60k personer som har kärlek som drivkraft borde kunna leverera detta, EN kommentar som får mig att fälla en tår räcker. Ge mig! Det är i så fall beviset för att den här tråden inte behövs!

*Love*

De har fått många barnvåldtäktsmän att känna sig älskade.

Det är väl stort?
Citera
2017-01-09, 09:57
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
, eller krävs det månne lite bajsrunkande i munnen eller kukar i halsen i goda vänners lag?
Som vit outbildade man förstår jag inte hur en vit outbildad mans ilska mot kvinnor som relativiserar grova vålds- och sexbrott är mer chauvinistiskt och kvinnofientligt än en kulturarbetares sexuellt förnedrande kommentarer.

Hur många universitetspoäng krävs för att förstå?
Citera
2017-01-09, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusbaktus5
Så det stämmer således inte att #jagärhär kontaktar arbetsgivare till meningsmotståndare. Detta handlade med andra ord om fabricerade påståenden från motståndarna till #jagärhär helt enkelt. Tack det var bara det jag ville ha svar på.
Citat:
Alt-Kike
Jag kan inte se några principiella problem med att kontakta arbetsgivare om man har indikationer på att någon hyser antidemokratiska åsikter. Det borde varje rakryggad medborgare göra!
Citat:
Greeder
Det handlar inte om negativt eller positivt. Det handlar om hat. Du ska helt enkelt ge fan i att uttrycka hatiska uttalanden. Du kan uttrycka din åsikt utan att prata nedvärderande. Och kan du inte det så är det lika bra du är tyst.

2. Skriver du något nedvärderande/rasistiskt/sexistiskt så förtjänar din arbetsgivare att veta och får därefter ta vid vad som bör göras.
Jag har aldrig påstått att JÄH ägnar sig åt angiveri, men jag blir lite förbryllad när du tolkar mitt inlägg som om jag på något sätt dementerat att det kan förekomma. Tittar man på de två ovanstående inläggen av JÄH-försvarare så verkar det ju inte omöjligt att det skulle förekomma. I så fall är det riktigt obehagligt, jämförelsen med DDR och STASI är relevant för dem som tycker att åsikter på Facebook skall leda till "yrkesförbud"!
Citera
2017-01-09, 17:09
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BackOnCrack
Det finns flera exempel på hur vänstern arbetar genom att organisera stora mängder aktivister och ge ett falskt sken av stöd.

Precis som du säger är det ganska vanligt att vänstern jobbar så, och de ser det inte som moraliskt tvivelaktigt. Förvirring uppstår när de förutsätter att högern ockkså gör samma sak, vilket sällan eller aldrig är fallet. Vänstern ljuger alltså inte när de talar om organiserade högerkampanjer utan de känner helt enkelt andra som de känner sig själva.
Citera
2017-01-09, 17:55
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alt-Kike
Det finns ingen debatt att vinna, för de som sjunker så lågt att de sprider hat, hot, rasism och antisemitism har redan förlorat. De har förlorat inte bara debatten utan också sina medborgerliga rättigheter och sin rätt till att uttrycka sitt hat. Det är aldrig ett rättighet att hata. #JagÄrHär står för öppenhet och tolerans. Det är det som sticker i ögonen på er hatare, ni som försöker tysta och skrämma. Det går inte att reflektera er egen intolerans på #JagÄrHär. De som engagerar sig i kampen mot ondskans makter är modiga. För att få bukt med den grasserande rasism, som också lätt smittar, måste arbetsgivare, vänner och familjemedlemmar få bli informerade om att det i deras krets finns det antidemokratiska element. Det är inte att se som något hot, även om jag förstår att rasister och fascister känner sig hotade. Om jag fick veta genom #JagÄrHär att en vän, arbetskollega eller släkting var rasist och antisemit hade jag varit evigt tacksam för att de upplyste mig, så att jag hade kunnat ta ett informerat beslut om jag fortfarande vill ha den personen i min bekantskapskrets.

Snömos! Vem bestämmer vad som är hat och rasism? Den enes åsikt är hat för en annan.

Det är visst min rättighet att hata, jag får hata hur mycket jag vill, när jag vill. Jag hatar mördare, t.ex. Jag hatar också Stefan Löfven, Reinfeldt, Gudrun Schyman och andra klappträn. Vill du förvägra mig mina medborgerliga rättigheter för det? Är du inte klok människa?

Du har ett skrämmande synsätt som ligger väldigt nära stasimetoder. Du ser allt i svart och vitt, och skriver själv att du kämpar mot "ondskans makter". Hör du hur du själv låter? Det är väldigt likt hur en sektmedlem tänker. Vi mot dom onda. Vi äger sanningen. Du skulle lika gärna kunna vara med i Jehovas Vittnen.
Citera
2017-01-09, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
De har fått många barnvåldtäktsmän att känna sig älskade.

Det är väl stort?

Ja det är fantastiskt.
Finns det någon skärmdump på vad de anser om det fallet med 13 åringen som är gravid??
Citera
2017-01-09, 18:45
Medlem
Kärlekstrollarmén härjar runt på Fria Tiders Facebooksida med sina nonsensinlägg. Kommentar till artikeln "Österrikes säkerhetstjänst: 15 miljoner afrikaner på väg mot Europa":

Citat:
Anders Mörk
En inte alls lätt, men troligen mycket bra strategi för en givande och fruktsam diskussion är att kämpa mot den andres OCH SIN EGEN dumhet. Samt att uppmärksamma och uppmuntra den andres klokskap.

Det krävs en god självkänsla, och goda intentioner för att lyckas. MEN DET HAR VI VÄL? Annars får vi jobba på att försöka skaffa oss det.
https://www.facebook.com/friatider/p...93658433984445

Detta svammel har absolut ingenting med själva ämnet att göra. Han svarar inte på någon annans kommentar heller. Det är ren antikommunikation i debattförstörande syfte.

Samma person i tråd om överfallsvåldtäkten vid Ruddammsparken: "Kvinna förföljd och våldtagen i centrala Stockholm":

Citat:
Anders Mörk
Det har tyvärr visat sig att hat är smittsamt - både ute i den så kallade verkligheten och här inne på nätet. Som tur är gäller detsamma även för kärlek.
SÅ LÅT OSS HJÄLPAS ÅT ATT SPRIDA RÄTT SORTS SMITTA [hjärta]
https://www.facebook.com/friatider/p...93524330664522

Hiv-smitta då eller? Att han inte skäms.

Citat:
Anders Mörk
En inte alls lätt, men troligen mycket bra strategi för en givande och fruktsam diskussion är att kämpa mot den andres OCH SIN EGEN dumhet. Samt att uppmärksamma och uppmuntra den andres klokskap.

Det krävs en god självkänsla, och goda intentioner för att lyckas. MEN DET HAR VI VÄL? Annars får vi jobba på att försöka skaffa oss det.

Inget om dådet, ingen som helst sympati för den drabbade kvinnan, inget om våldtäktsproblemet i stort. Han struntar fullständigt i det. Istället detta meningslösa, vedervärdiga joller rakt ut i luften. Som synes återanvänder han samma kommentar på flera olika ställen. Här blir det direkt hånfullt. Ska en våldtagen kvinna "kämpa mot den andres OCH SIN EGEN dumhet" och "uppmärksamma och uppmuntra den andres [våldtäktsmannens?] klokskap"? Vad menar han?
Senast redigerad av Nebeltag 2017-01-09 kl. 19:02.
Citera
2017-01-09, 19:40
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Kärlekstrollarmén härjar runt på Fria Tiders Facebooksida med sina nonsensinlägg. Kommentar till artikeln "Österrikes säkerhetstjänst: 15 miljoner afrikaner på väg mot Europa":

https://www.facebook.com/friatider/p...93658433984445

Detta svammel har absolut ingenting med själva ämnet att göra. Han svarar inte på någon annans kommentar heller. Det är ren antikommunikation i debattförstörande syfte.

Samma person i tråd om överfallsvåldtäkten vid Ruddammsparken: "Kvinna förföljd och våldtagen i centrala Stockholm":

Hiv-smitta då eller? Att han inte skäms.

Inget om dådet, ingen som helst sympati för den drabbade kvinnan, inget om våldtäktsproblemet i stort. Han struntar fullständigt i det. Istället detta meningslösa, vedervärdiga joller rakt ut i luften. Som synes återanvänder han samma kommentar på flera olika ställen. Här blir det direkt hånfullt. Ska en våldtagen kvinna "kämpa mot den andres OCH SIN EGEN dumhet" och "uppmärksamma och uppmuntra den andres [våldtäktsmannens?] klokskap"? Vad menar han?

Nej så illa är det nog inte ,"sin egen dumhet" ska nog tolkas som att kväva eller inte ge vika för hatet som väller upp hos oss som läser om våldtäkten. Men nog är det trams och debattförstörande. För att inte tala om respektlöst mot offret. Men om det är så att han återanvänder kommentarer kanske det är totalt meningslöst att försöka hitta en mening
Senast redigerad av FranzMarc 2017-01-09 kl. 19:55.
Citera
2017-01-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FranzMarc
Nej så illa är det nog inte ,"sin egen dumhet" ska nog tolkas som att kväva eller inte ge vika för hatet som väller upp hos oss som läser om våldtäkten. Men nog är det trams och debattförstörande. För att inte tala om respektlöst mot offret. Men om det är så att han återanvänder kommentarer kanske det är totalt meningslöst att försöka hitta en mening
Föreställ dig samma kommentar om det handlat om exempelvis ett rasistdåd mot en svart begånget av en vit. D.v.s. inget om själva brottet - det ska bara sopas under mattan - och så några till intet förpliktande ord om kärlek och att man inte ska bli arg.

Det hade blivit ramaskri.
Citera
2017-01-09, 20:41
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Föreställ dig samma kommentar om det handlat om exempelvis ett rasistdåd mot en svart begånget av en vit. D.v.s. inget om själva brottet - det ska bara sopas under mattan - och så några till intet förpliktande ord om kärlek och att man inte ska bli arg.

Det hade blivit ramaskri.

Jo visst är det så. Jag gick in och läste i kommentatorsfältet till våldtäkten. För att vara rättvis så var det en del jagärhär kommentarer som var helt ok, höll sig till ämnet och återgav sina synpunkter. Konstigt att dessa vill tillhöra en mob som går in i kommentatorsfält på "order" och ska "sprida kärlek". Varför inte gå in och ge sin personliga åsikt på egen hand utan att förknippas med dårar?
Senast redigerad av FranzMarc 2017-01-09 kl. 20:49.
Citera
2017-01-09, 21:29
Medlem
Maltsevs avatar
Ibland undrar man om de själva vet vad de sysslar med. Följande är från Stefan Löfvens Facebook i samband med inlägget om "Vi-prestenterar-en-strategi-som-visar-sig-vara-ingen-strategi"

Citat:
Magnus Hallin Att Sverige stödjer USAs krig med stridsförband är en skam som förpassat S till höger om de gamla Moderaterna.

Smutskastningen av Ryssland är ytterligare en osvensk eftergift.

När den politiska eliten hellre blir USAs lydstat än demokratisk kraft har ni sålt ut vårt rykte av sämsta tänkbara skäl.
Gilla • Svara • 11 • Igår kl. 19:27 • Har redigerats

Citat:
Åsa Maj-Lis Sennbro Jag tycker inte om din åsikt, Magnus #jagärhär
Gilla • Svara • 3 • 23 tim

Citat:
Magnus Hallin Åsa Maj-Lis Sennbro: Nu är det ju inte fråga om mina åsikter utan ett konstaterande av vad som sker dagligen.
Förövrigt är det ohederligt att referera till #jagärhär som du inte har någon större rätt till legitimitet från än jag?
Gilla • Svara • 1 • 13 tim

Citat:
Åsa Maj-Lis Sennbro Det är bättre att bemöta med vänliga ord Magnus #jagärhär
Gilla • Svara • 11 tim

Citat:
Magnus Hallin Vad menar du? #jagärhär
Gilla • Svara • 1 • 6 tim

Hat? Hot? Rasism? Sexism? Dålig ton?
Citera
2017-01-09, 21:47
Medlem
FranzMarcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Ibland undrar man om de själva vet vad de sysslar med. Följande är från Stefan Löfvens Facebook i samband med inlägget om "Vi-prestenterar-en-strategi-som-visar-sig-vara-ingen-strategi

Hat? Hot? Rasism? Sexism? Dålig ton?

Han hade en för hård ton och bestämd åsikt helt enkelt. Tänk dig hatvågen som riskerar att överskölja vår statsminister. Tanten måste vara helt rubbad
Senast redigerad av FranzMarc 2017-01-09 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in