Citat:
Ursprungligen postat av
kaktusbaktus5
Jag tycker att det är en väsentlig skillnad. #jagärhär har gått ut med att de ger sig in i kommentarsfält på just Facebook och ja även anmäler till Facebook sånt de vill få prövat om det bryter emot Facebooks sk "gemenskapsregler". Steget att kontakta arbetsgivare till meningsmotståndare istället för att just kommunicera i kommentatorsfälten på Facebook med sina meningsmotståndare vore väsentlig ur mitt perspektiv. Jag skulle därför gärna se någon form av bevis på om det skulle vara så. I mina öron låter det i nuläget som en fabricering, ett försök att greppa halmstrån för att försöka demonisera #jagärhär med hjälp av luftslott pga brist på sakliga och väl underbyggda argument.
Om det inte framkommit så delar jag din uppfattning om att människor ska ha rätt att uttrycka sin åsikt men vi verkar vara av olika uppfattning om vilka det är som är ett hot emot den rätten.
Det är ganska sakliga argument som lyfts fram:
- Censur genom att via massanmälingar få folk avstängda
- Försök att påverka opinionen i debatter med regisserade "massinlägg"
- Försök att misstänkliggöra vissa sidors nyhetsrapportering genom att ifråga sätta trovärdigheten
- Massangrepp på personer som har fel åsikter som t.ex. Marcus Birro, Ann Haberlein.
- Försök till att påverka pressen till hur de skall moderera sina sidor.
Skall det vara så svårt att inse att det JÄH sysslar med är både ett försök till att begränsa yttrandefriheten och ett sätt att styra opinion i kommentarsfält i den riktning som JÄH ledningen önskar. JÄH har klart visat sig vara en intressegrupp som bland annat verkar för invandring och för att tysta diskussioner kring problem med integration och invandring. Det är meningslöst att förneka att det skulle vara på det här sättet, det finns massor med exempel i denna tråden som bevisar att det faktisk stämmer.
Sedan kan man också ifrågasätta rimligheten i att organisera en grupp, som självpåtaget försöker moderera andras Facebooksidor. Låt sidinnehavarna själva sköta sina sidor och sluta leka åsiktspoliser.
Jag hoppas verkligen inte att det stämmer att medlemmar i JÄH kontaktar arbetsgivare för att försöka tysta personer eller ännu värre för att försöka få dem avskedade. Är det på det sättet, så är JÄH en mycket farlig och obehaglig organisation som bör granskas och stoppas genom att deras verksamhet belyses i MSM. Det är allvarligt när man organiserar sig i grupper för att påverka yttrandefriheten.
På sätt och vis är JÄH en lekstuga där vuxna människor organiserat en åsiktsmobb, det är otroligt dåligt av MSM att hylla en sådan organisation, utan att granska vad de egentligen sysslar med. Det är ingen trevlig lek längre om man börjar agera för yrkesförbud på liknande sätt som STASI gjorde i DDR.