2018-02-17, 11:19
Medlem
TronaldDump666s avatar
Jag har hört extremt få (nästan inga) i media ens ta upp detta scenario. Med tanke på att bostadsbubblan kan spräckas när som helst är det inte otänkbart att en börskrasch skulle kunna ske innan valet. Regeringen Löfven skulle inte kunna ta till räntevapnet som Reinfeldt då det är minus-ränta, så Löfvens snack om "urstark ekonomi" skulle bita honom i arslet.
Citera
2018-02-17, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump666
Jag har hört extremt få (nästan inga) i media ens ta upp detta scenario. Med tanke på att bostadsbubblan kan spräckas när som helst är det inte otänkbart att en börskrasch skulle kunna ske innan valet. Regeringen Löfven skulle inte kunna ta till räntevapnet som Reinfeldt då det är minus-ränta, så Löfvens snack om "urstark ekonomi" skulle bita honom i arslet.

Att Sverige har en urstark ekonomi och endå inte lyckas hålla ordning på sjukvård och brottslighet är ju för fan ett exemplariskt exempel på hur värdelösa socialdemokraterna är. Hur i helvete hade det sett ut om vi hade haft dålig ekonomi?
Citera
2018-02-17, 13:18
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
Att Sverige har en urstark ekonomi och endå inte lyckas hålla ordning på sjukvård och brottslighet är ju för fan ett exemplariskt exempel på hur värdelösa socialdemokraterna är. Hur i helvete hade det sett ut om vi hade haft dålig ekonomi?

Det kommer du snart få se. För nästa krasch då vi dessutom inte kan stimulera med räntesänkningar samtidigt som det är låg inflation kommer bli en ögonöppnare för många
Citera
2018-02-17, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TronaldDump666

Svenska börsen har inte mycket med Sveriges inhemska ekonomi att göra. Med det avser jag den ekonomi som det talas om när politikerna argumenterar. Svenska börsen påverkas mest av den globala marknaden eftersom vi i första hand är ett import- och exportland. Bobubblan är en helt annan historia. Kraschar den så kraschar Sverige. Ungefär så. Orkar inte utveckla det mer.
Citera
2018-03-05, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk

Nu blir jag lite fundersam på hur du tänker och det vore vänligt av er att förtydliga er. Sjukvården har en hel del problem det är jag med på (även om mycket beror på vem som styr på region/landstingsnivå).

Hur tänker ni kring brottsligheten? Brottsligheten minskar ju, polisen får mer pengar och antalet platser på polisutbildningen har dubblerats när sossarna styrt. Men vi kanske bara tänker på olika delar av frågan "brottsligheten".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in