Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-19, 18:13
Medlem
Hej.

För en tid sedan skrev jag ett inlägg om hur jag träffade en ny tjej ganska tätt inpå att det tagit slut med mitt ex. Det hela har utvecklat sig till någonting positivt, jag trivs med henne och hon trivs med mig, jag har varit ärlig och öppen mot henne och vice versa.

Jag kände att jag med tiden väldigt enkelt lyckats hantera känslorna kring mitt ex, det blev lättare och lättare och vi började tom. Prata lite med varandra igen. Hon berättade öppet att hon dejtar andra och har vissa problem med en av dem. Uppriktigt sagt så kände jag ingen som helst svartsjuka eller att det var jobbigt för mig att lyssna på öht. ”glad för hennes skull men tycker hon förtjänar bättre” ungefär. Så jag berättade i min tur om min nya och jag trodde det skulle vara lugnt. Hon blev väldigt upprörd och skrev senare på kvällen ett sms att hon ville avsluta kontakten med mig helt - inga problem tyckte jag.

Efter nån vecka så ringde jag henne på fyllan och bjöd in henne till en fest, ångrade mig lite dagen efter eftersom det var respektlöst att kontakta henne. Hon kom iallafall och kvällen slutade med att jag ser henne hålla på med en annan snubbe för att senare ragga på ytterligare en snubbe i mitt eget hem framför mina ögon. Att se henne med andra, den synen var tuff för mig att hantera och efter det så känns saker och ting ganska jobbigt igen. Eftersom det kändes jobbigt även dagen efter så valde jag i min tur att säga upp kontakten med henne helt. Borde inte hon förstå att det är direkt respektlöst att göra så framför mig? Är det inte självklart att det är en tuff syn? Gör hon det bara för att hon vill såra mig? Börjar tro det, för när jag dagen efter berättade att gårdagen var tuff för mig, och att jag inte vill ha någon kontakt mer, så tackade hon för tiden med ett självbelåtet flin. Det värsta för mig är nog att jag tillåter mig själv att tycka att det är jobbigt. Jag vill vara med min nya och ha det bra med henne, jag vill inte ägna en tanke åt mitt ex.

Vet egentligen inte vad jag vill ha ut av tråden, behöver kanske bara lite pepp eller goda råd.
Citera
2018-03-19, 18:20
Medlem
FreeBirdSeeds avatar
Hon ville säkert "hämnas". Ett bra råd är att INTE ringa folk på fyllan i framtiden oavsett vem det är.
Citera
2018-03-19, 18:26
Medlem
NovaOculuss avatar
Bra tumregel som har räddat mig är att klippa alla ex tidigt och tydligt. Av alla mina ex, så har alla varit fullständigt galna. Vad är oddsen för det?
Citera
2018-03-19, 18:35
Medlem
rostigamazons avatar
Sätt rattlås på telefon, så du inte kan ringa på fyllan, det ska även fungera så du inte kan ta emot samtal på fyllan.
Citera
2018-03-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Hon ville säkert "hämnas". Ett bra råd är att INTE ringa folk på fyllan i framtiden oavsett vem det är.

Det som grämer mig mest är att hon dessvärre lyckats med sin såkallade hämnd, även om jag genuint känner att jag är oskyldig och inte förtjänar det. Jag vet, jag tenderar att vakna upp med ångrade telefonsamtal, känns alltid som en bra idé när jag är påverkad dock.

Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Bra tumregel som har räddat mig är att klippa alla ex tidigt och tydligt. Av alla mina ex, så har alla varit fullständigt galna. Vad är oddsen för det?

Ja det är väl så dags att fullständigt klippa med henne. Tänker stå fast vid mitt beslut.

Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Sätt rattlås på telefon, så du inte kan ringa på fyllan, det ska även fungera så du inte kan ta emot samtal på fyllan.

Fan det lät vettigt!
Citera
2018-03-19, 19:12
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon

Det borde finnas en "Dont drink and dial" app, så man blir tvungen att blåsa i en alkotestare kopplad till telefonen.
Citera
2018-03-19, 19:20
Medlem
rostigamazons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Det borde finnas en "Dont drink and dial" app, så man blir tvungen att blåsa i en alkotestare kopplad till telefonen.

Bra förslag, och blåser man positivt för många gånger, då blir man anmäld till ett AA-möte.
Citera
2018-03-20, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat

Jag hade då använt den
Citera
2018-03-20, 17:56
Medlem
Ha aldrig kontakt eller stanna kvar som kompis med ex. Varför leva kvar i det förgångna? Bland det värsta jag vet är när brudar ska hålla kvar ex som vänner, en konstant påminnelse att du kom efter.

Man snackar heller inte om tidigare ex med sin partner, håll bara käften istället liksom.
Citera
2018-03-20, 18:07
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lubbetubbe
Vet egentligen inte vad jag vill ha ut av tråden, behöver kanske bara lite pepp eller goda råd.

Vilket clusterfuck

Tror det här är en av anledningarna till varför de flesta inte pratar med andra om sina problem, 80% bryr sig inte och 20% tycker bara att det är bra att du har värre problem än de själva.

Men kul att du delar med dig av dina erfarenheter

Jag tror att det triggade ditt ex att prata om din tjej som att du pratade om att du skaffat ny bil och hur den är med en snubbe som tidigare köpt din gamla bil. Sedan är det lätt för brudar att fucka upp sina ex med nya, de behöver bara visa intresse för de flesta när de vet att du kollar.
Men din slappa attityd tror jag är bra. Låt dig inte bli triggad av att hon ville få stock i din egen lägenhet (inte av dig iaf).
Det är no big deal. Hon var ett steg i ditt liv och så är det med det. Det finns andra nya tjejjer som vill ha dig.
Citera
2018-03-20, 20:46
Medlem
Provocative2.0s avatar
Hon, hon, hon.
Är du dum i hela huvudet som bjuder in ditt ex till en fest när du vet att hon knullar runt?
Citera
2018-03-21, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Ha aldrig kontakt eller stanna kvar som kompis med ex. Varför leva kvar i det förgångna? Bland det värsta jag vet är när brudar ska hålla kvar ex som vänner, en konstant påminnelse att du kom efter.

Man snackar heller inte om tidigare ex med sin partner, håll bara käften istället liksom.

Den läxan har jag lärt mig av mitt misstag, första och sista gången jag försöker mig på att ha kontakt med ett ex.

Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Vilket clusterfuck

Tror det här är en av anledningarna till varför de flesta inte pratar med andra om sina problem, 80% bryr sig inte och 20% tycker bara att det är bra att du har värre problem än de själva.

Men kul att du delar med dig av dina erfarenheter

Jag tror att det triggade ditt ex att prata om din tjej som att du pratade om att du skaffat ny bil och hur den är med en snubbe som tidigare köpt din gamla bil. Sedan är det lätt för brudar att fucka upp sina ex med nya, de behöver bara visa intresse för de flesta när de vet att du kollar.
Men din slappa attityd tror jag är bra. Låt dig inte bli triggad av att hon ville få stock i din egen lägenhet (inte av dig iaf).
Det är no big deal. Hon var ett steg i ditt liv och så är det med det. Det finns andra nya tjejjer som vill ha dig.

Clusterfuck? Hur menar du?

Det triggade mig även om jag inte vill. Som du säger dock, hon var ett steg i mitt liv och så var det med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Hon, hon, hon.
Är du dum i hela huvudet som bjuder in ditt ex till en fest när du vet att hon knullar runt?

Fast jag hade ingen aning om detta, visste att hon dejtat nån snubbe men inte att hon skulle vara uppriktigt respektlös framför mina ögon, vi hade ändå en komfortabel stämning mellan varann tidigare under kvällen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in