Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-20, 10:53
Medlem
spokplumpenFs avatar
Var på fest i lördags. Min partner blev riktigt bängfull. Hans ex var på festen, en person han bedyrat betyder inget för honom som han gjorde slut med pga att han inte var kär i henne.

Hon börjar förstås förfölja honom, och under festens gång ser jag att dom hela tiden sitter bredvid varandra och pratar intensivt. Jag försöker att inte oroa mig så umgås på egen hand med andra. Men sen ser jag hur hon har lagt fingret på hans hand när jag går förbi för att gå på toaletten. Då ber jag att få prata med honom och upplyser honom om att hon nog flirtar med honom.

Någon timme senare sitter jag, han och några fler vid samma bord. Hon kommer och sätter sig alldeles snett bakom honom (trots att det finns lediga stolar på andra sidan bordet) och han "släpper in" henne närmare bordet och dom fortsätter prata. Snart ser jag hur dom kramas, och efter ett tag så sitter han böjd mot henne och har sin hand på hennes arm. Bara lätt, men den är ändå där. Sen efter ännu en stund så börjar han ge henne massage med en hand på hennes skuldra. Han håller på länge.

Då ber jag få prata med honom igen och nu är jag fly förbannad. Han säger att jag överreagerar och att dom ju är så goda vänner och har känt varandra länge. Trots att han i vanliga fall bedyrar hur obetydlig hon är och att de inte ens är vänner.

I efterhand får jag dessutom veta att han delat en massa privata saker, plus att han pratat djupt med henne om saker som han knappt pratar om med mig. Vilket jag fick reda på från henne, han däremot ljög hejvilt om att dom inte pratat om nåt vettigt alls, som när jag konfronterade honom om saken han bortförklarar med att han var för full för att komma ihåg det. Men varför säger man inte det från början då? Att man inte kommer ihåg nåt, varför ljuger man och säger att man kommer ihåg vad man pratat om?

Min fråga, överreagerar jag, och bör jag vara orolig? Och ifall han vet att en brud flirtar med honom, att fortsätta prata med henne är inte det att lead her on? Och varför gör han det?
Citera
2018-03-20, 10:56
Medlem
Mitt tips, prata med han igen ordentligt!
Sätt er ned och prata hur er relation är och var den är Påväg. Samt var uppriktig mot han och berätta hur du känner och vad du tänker.
För i mina öron låter detta illa..
Citera
2018-03-20, 10:57
Medlem
kumlafucker84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spokplumpenF
Var på fest i lördags. Min partner blev riktigt bängfull. Hans ex var på festen, en person han bedyrat betyder inget för honom som han gjorde slut med pga att han inte var kär i henne.

Hon börjar förstås förfölja honom, och under festens gång ser jag att dom hela tiden sitter bredvid varandra och pratar intensivt. Jag försöker att inte oroa mig så umgås på egen hand med andra. Men sen ser jag hur hon har lagt fingret på hans hand när jag går förbi för att gå på toaletten. Då ber jag att få prata med honom och upplyser honom om att hon nog flirtar med honom.

Någon timme senare sitter jag, han och några fler vid samma bord. Hon kommer och sätter sig alldeles snett bakom honom (trots att det finns lediga stolar på andra sidan bordet) och han "släpper in" henne närmare bordet och dom fortsätter prata. Snart ser jag hur dom kramas, och efter ett tag så sitter han böjd mot henne och har sin hand på hennes arm. Bara lätt, men den är ändå där. Sen efter ännu en stund så börjar han ge henne massage med en hand på hennes skuldra. Han håller på länge.

Då ber jag få prata med honom igen och nu är jag fly förbannad. Han säger att jag överreagerar och att dom ju är så goda vänner och har känt varandra länge. Trots att han i vanliga fall bedyrar hur obetydlig hon är och att de inte ens är vänner.

I efterhand får jag dessutom veta att han delat en massa privata saker, plus att han pratat djupt med henne om saker som han knappt pratar om med mig. Vilket jag fick reda på från henne, han däremot ljög hejvilt om att dom inte pratat om nåt vettigt alls, som när jag konfronterade honom om saken han bortförklarar med att han var för full för att komma ihåg det. Men varför säger man inte det från början då? Att man inte kommer ihåg nåt, varför ljuger man och säger att man kommer ihåg vad man pratat om?

Min fråga, överreagerar jag, och bör jag vara orolig? Och ifall han vet att en brud flirtar med honom, att fortsätta prata med henne är inte det att lead her on? Och varför gör han det?
Ja. Du bör vara orolig. När man är full så gör man saker som man egentligen vill göra när man är nykter.
Citera
2018-03-20, 11:04
Medlem
Det här känns inte okej, tjejen. Respektlöst. Man gör inte så, hur goda vänner man än är, så sitter man inte och tar på en annan tjej på det sättet.
Han borde tala om för henne var gränserna går någonstans. Hon betedde sig för övrigt inte vackert hon heller.
Citera
2018-03-20, 11:06
Medlem
Phoenixboxs avatar
Respektlöst om inget annat att sitta och umgås med sitt ex på en fest när han har dig där.

Att han dessutom masserar henne och dylikt gör ju inte saken bättre. Jag hade utdelat min partner en lavett och sänkt exet.
Men det är jag det.
Citera
2018-03-20, 11:08
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:

Klart de förstår vad de gör den kvällen, samt inte har någon större respekt för dig. Så varför ens hänga med dem i fortsättningen?
Citera
2018-03-20, 11:10
Medlem
Briasccas avatar
Jag tycker du överreagerar om det här var första gången. Det är rätt naturligt att man kan tala mycket med gamla ex eftersom man delar en historia (jämför gamla klasskompisar). Särskilt om man lämnat dem, och gått vidare och de inte betyder något längre. Det kan ju alltid vara kul och snacka bort en tid på en fest. Han säger att de är vänner men jag tror han menar att de är gamla kamrater. Vänner delar man förtroende med, och gör han det med sitt ex så är det ett stort problem för er relation, eftersom han då inte förstår hur man drar gränser mot sitt ex. Att de tog i varandra skulle jag inte tillmäta så jättestor betydelse., särskilt inte som han verkar vara en gränslös drickare, i alla fall på den här festen.

Summerat: Just nu bör du vara mer orolig över att han dricker sig "bångfull". Hur påverkar hans drickande andra situationer? Jobb, familj och livet i stort? Om du är orolig för er relation så är just nu spriten och fyllan farligare än exet.
Citera
2018-03-20, 11:17
Medlem
spokplumpenFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Klart de förstår vad de gör den kvällen, samt inte har någon större respekt för dig. Så varför ens hänga med dem i fortsättningen?

Han är far till mitt barn och jag är just nu höggravid med andra barnet. Men hade jag inte varit det, så hade jag nog övervägt att göra slut. Känner mig om inte annat oerhört sviken och sårad.
Citera
2018-03-20, 11:18
Medlem
spokplumpenFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jag tycker du överreagerar om det här var första gången. Det är rätt naturligt att man kan tala mycket med gamla ex eftersom man delar en historia (jämför gamla klasskompisar). Särskilt om man lämnat dem, och gått vidare och de inte betyder något längre. Det kan ju alltid vara kul och snacka bort en tid på en fest. Han säger att de är vänner men jag tror han menar att de är gamla kamrater. Vänner delar man förtroende med, och gör han det med sitt ex så är det ett stort problem för er relation, eftersom han då inte förstår hur man drar gränser mot sitt ex. Att de tog i varandra skulle jag inte tillmäta så jättestor betydelse., särskilt inte som han verkar vara en gränslös drickare, i alla fall på den här festen.

Summerat: Just nu bör du vara mer orolig över att han dricker sig "bångfull". Hur påverkar hans drickande andra situationer? Jobb, familj och livet i stort? Om du är orolig för er relation så är just nu spriten och fyllan farligare än exet.

Han delade förtroenden med henne, vissa saker mycket privata som jag inte ens berättat för mina nära vänner.

Ja, jag är lite oroad över hans drickande eftersom han dricker för mycket, det säger han själv också. Men han dricker inte så ofta, det handlar om kanske två gånger i kvartalet.
Citera
2018-03-20, 11:19
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Han är far till mitt barn och jag är just nu höggravid med andra barnet. Men hade jag inte varit det, så hade jag nog övervägt att göra slut. Känner mig om inte annat oerhört sviken och sårad.

Okey förut så tänkte jag att han och hans ex var douchebags. Men vilka jävla nollor. Speciellt hans ex som verkligen vill pajja för er familj. Han är säkert inte smart nog att hantera det hela och låter sig bli spelad. Men hans ex är en riktig orm.
Citera
2018-03-20, 11:24
Medlem
AX64s avatar
Håller med tidigare talare - du behöver sätta dig ned med honom, drämma näven i bordet, och säga åt fanskapet att så här går det inte till. Dessutom ska han ge fan i att dricka annat än svagdricka i fortsättningen om hans hjärnceller inte klarar av en hyfsad skvätt. Får du inget gehör första gången så drar du upp barnen som argument och att han faktiskt behöver ta ansvar även för dessa. Det gör han inte om han super sig redlös, gör dig orolig, och klänger runt på alla möjliga andra kreatur från hans tidigare liv. Dem ska han ta och glömma helt nu så att barnen slipper komma till dig och fråga varför pappa alltid låser in sig i sovrummet med andra när du inte är hemma.
Citera
2018-03-20, 11:25
Medlem
Phoenixboxs avatar
Citat:
Han delade förtroenden med henne, vissa saker mycket privata som jag inte ens berättat för mina nära vänner.

Ja, jag är lite oroad över hans drickande eftersom han dricker för mycket, det säger han själv också. Men han dricker inte så ofta, det handlar om kanske två gånger i kvartalet.
Kom ihåg att det är mycket hormoner som påverkar ditt sinne, men du skall ha en sak klar för dig; alkohol är gift.

Jag har själv varit där, jag kommer ihåg vilket mörker det var när jag drack. Jag gjorde och blev utsatt för liknande saker som inträffade på festen du var på, fast värre.

En gång var jag på en hemmafest där jag hörde hur 2 killar utanför kontemplera hur dom skulle sätta på tjejen jag var med, givetvis satte jag ned foten för det hela och sa att det var dags för oss att bege oss av, hon lyssnade på mig och umgicks inte längre med dom så länge jag var med henne iallafall.

En annan gång satt jag på en stor grillfest med sprit & poker, jag söp ned mig fullständigt och kom ihåg att jag satt med en tjej under vardera arm i en soffa. Jag hade glömt bort att jag sänkte en kille och ströp en tjej samma kväll. Exet drog hem och skar armarna för att hon var så pass missnöjd med mitt beteende.
Hade jag varit hon hade jag slagit mig, jag förtjänade det.

Jag har varit i exakt samma situation som din kille, sätt ner foten och säg åt han att han måste ta ansvar för barnets skull om inget annat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in