Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-20, 20:12
Medlem
Jag måste få skriva av mig om det här!

För några år sen var jag tillsammans med en tjej jag sårade riktigt jävla enormt. Vi blev tillsammans under en rätt häktisk tid i mitt liv. Det var precis när jag brutit med mina föräldrar och jag mådde inte speciellt bra! Det är inget försvar men det är en förklaring...

I alla fall! Jag var enormt kärleksfull och omtänksam mot henne när vi var ihop! Jag fick henne att känna sig enormt älskad och omhändertagen av mig till en nivå att hon blev beroende av vår relation. Man kan säga att jag manipulerade henne att älska mig! Och det här beroendet utnyttjade jag! Jag försökte vara otrogen mot henne med en av hennes vänner! Hon fortsatte vara tillsammans med mig ändå och efter en tid så tröttnade jag på henne och dumpade henne! När det tog slut så skrev jag "Fri igen tjejer " på Facebook, vilket var jävligt onödigt av mig!

Senare fick jag höra att hon pratat illa om mig med sina kompisar och då blev jag riktigt jävla förbannad på henne! Jag slängde iväg ett mess där jag tryckte till henne riktigt jävla ordentligt och berättade hur vidrig och patetisk jag tyckte hon var! Jag bad dessutom en kompis skriva till henne också och trycka till henne vilket han också gjorde!

Jag träffade henne för inte så länge sen! Då fick jag veta att hon fått psykiska besvär tack vare mig (PTSD och svår panikångest som håller i sig än idag). Hon berättade också att hon försökte ta självmord efter det där messet jag skickade till henne och att hon inte fattade varför jag skickade mina kompisar på henne...

Det här är som sagt rätt länge sen men just nu känner jag mig verkligen som världens värsta människa! Jag har ett sånt jävla dåligt samvete och börjar på allvar fundera på vad fan jag har ställt till med? Jag har funderat på om jag lider av psykopati eller om jag helt enkelt är en riktigt jävla ond människa som kan behandla andra människors känslor som skit?? Jag utsatte den här tjejen för en psykisk misshandel

Vet inte varför jag skrev... Antar att jag ville skriva av mig! Just nu mår jag riktigt jävla dåligt! Men jag kan iaf fråga er om vad ni tror? Tror ni jag lider av psykopati? Och även om jag mognat lite nu så vill jag iaf veta hur jag ska hantera mitt dåliga samvete?
Citera
2018-03-20, 20:16
Medlem
Är ni i tonåren?

Också fått den på mig, två gånger faktiskt. Tror det mer handlar om att hon vill ge dig dåligt samvete i kombination med få din uppmärksamhet. Hon försökte inte ta sitt liv, tro mig.
Citera
2018-03-20, 20:16
Medlem
Lugalzagesis avatar
Ja, nej, sakerna du beskriver var väl inte jätteschysst gjort av dig. Men eftersom du verkligen ångrar dig, säg det till henne. Finns inte så mycket du kan göra.
Citera
2018-03-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkanpsyko
Är ni i tonåren?

Också fått den på mig, två gånger faktiskt. Tror det mer handlar om att hon vill ge dig dåligt samvete i kombination med få din uppmärksamhet. Hon försökte inte ta sitt liv, tro mig.
Jo det försökte hon! Det har flera berättat för mig efteråt! Inte bara hon (vi har en del gemensamma bekanta)...

Edit: njae, jag var 21 och hon 20
Citera
2018-03-20, 20:20
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas

För några år sen var jag tillsammans med en tjej jag sårade riktigt jävla enormt. Vi blev tillsammans under en rätt häktisk tid i mitt liv. Det var precis när jag brutit med mina föräldrar och jag mådde inte speciellt bra! Det är inget försvar men det är en förklaring...

I alla fall! Jag var enormt kärleksfull och omtänksam mot henne när vi var ihop! Jag fick henne att känna sig enormt älskad och omhändertagen av mig till en nivå att hon blev beroende av vår relation. Man kan säga att jag manipulerade henne att älska mig! Och det här beroendet utnyttjade jag! Jag försökte vara otrogen mot henne med en av hennes vänner! Hon fortsatte vara tillsammans med mig ändå och efter en tid så tröttnade jag på henne och dumpade henne! När det tog slut så skrev jag "Fri igen tjejer " på Facebook, vilket var jävligt onödigt av mig!

Senare fick jag höra att hon pratat illa om mig med sina kompisar och då blev jag riktigt jävla förbannad på henne! Jag slängde iväg ett mess där jag tryckte till henne riktigt jävla ordentligt och berättade hur vidrig och patetisk jag tyckte hon var! Jag bad dessutom en kompis skriva till henne också och trycka till henne vilket han också gjorde!

Jag träffade henne för inte så länge sen! Då fick jag veta att hon fått psykiska besvär tack vare mig (PTSD och svår panikångest som håller i sig än idag). Hon berättade också att hon försökte ta självmord efter det där messet jag skickade till henne och att hon inte fattade varför jag skickade mina kompisar på henne...

Det här är som sagt rätt länge sen men just nu känner jag mig verkligen som världens värsta människa! Jag har ett sånt jävla dåligt samvete och börjar på allvar fundera på vad fan jag har ställt till med? Jag har funderat på om jag lider av psykopati eller om jag helt enkelt är en riktigt jävla ond människa som kan behandla andra människors känslor som skit?? Jag utsatte den här tjejen för en psykisk misshandel

Vet inte varför jag skrev... Antar att jag ville skriva av mig! Just nu mår jag riktigt jävla dåligt! Men jag kan iaf fråga er om vad ni tror? Tror ni jag lider av psykopati? Och även om jag mognat lite nu så vill jag iaf veta hur jag ska hantera mitt dåliga samvete?
Du kan väl börja med att be om ursäkt, inte via sms, utan mellan fyra ögon? Jag tror inte att du är psyko, du har ju uppenbarligen ett samvete.
Citera
2018-03-20, 20:22
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:

Att du mår dåligt och erkänner för dig själv att du behandlade henne illa är ju ett klart tecken på att du är normal och inte psykopat.

Har man vart ihop med någon och får höra att personen snackar skit om en så blir man ju sårad så det är väl inte konstigt om du "drog till henne" via ett SMS.

Snacka med henne och berätta omständigheten till SMS:et. Du kan inte göra det ogjort men det kan eventuellt hjälpa henne vidare om hon förstår kontexten varför du gjorde som du gjorde.

De flesta har säkert gjort något de ångrar som sårat någon.

Edit: Såg att ni var i 20 års åldern då det hände. Inget ovanligt som kille att man försöker ligga med andra i den åldern. Att "manipulera" henne att hon betyder allt är också vanligt i den åldern då man är lite osäker på sig själv och har nog med energi att göra det lite extra.

När man blir äldre orkar man inte riktigt låtsas att det är intressant att höra om t ex smink. Man blir lite tryggare i sig själv och inser att om de inte gillar en för den man är så kommer det ändå inte funka i längden..
Senast redigerad av Callebilte 2018-03-20 kl. 20:28.
Citera
2018-03-20, 20:27
Medlem
Skattebrottslings avatar
Du är anledningen till att hon mår dåligt. Varför skulle du inte må dåligt?
Citera
2018-03-20, 20:27
Medlem
Citat:
Om du hade varit psykopat hade du aldrig skapat den här tråden.

Har ingen mirakelmedicin för att hantera det. Du måste helt enkelt acceptera att det som har hänt har hänt.

Möjligtvis kan du ju skriva till henne och berätta att du verkligen är ledsen för det som inträffat, men här finns en viktig detalj. Får du inte svar så får du inte. Släpp det i så fall. Om du börjar kräva förlåtelse så blir hon bara ett redskap (igen) för att du ska må bättre. Så om du verkligen känner dig ledsen för det hela, så låt henne veta det men avsluta med något i stil med "Jag förstår om du aldrig mer vill se mig och det kan jag acceptera. Det jag har gjort kan jag inte göra ogjort, men jag vill att du ska veta att jag verkligen ångrar det. Jag kommer inte att besvära dig mer nu, och jag förväntar mig inget svar. Förlåt och lycka till eller vad man ska säga."

Ta dig dock en liten funderare först. Fundera på om du skriver det för att hon ska må bättre eller för att du själv ska må bättre. Det är inte nödvändigtvis fel att skicka det även om det är det senare, men ta dig då också en funderar på om du verkligen tror att hon kommer må bättre av det.
Senast redigerad av RulleRivare 2018-03-20 kl. 20:42.
Citera
2018-03-20, 20:30
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Om du hade varit psykopat hade du aldrig skapat den här tråden.

Har ingen mirakelmedicin för att hantera det. Du måste helt enkelt acceptera att det som har hänt har hänt.

Möjligtvis kan du ju skriva till henne och berätta att du verkligen är ledsen för det som inträffat, men här finns en viktig detalj. Får du inte svar så får du inte. Släpp det i så fall. Om du börjar kräva förlåtelse så blir hon bara ett redskap (igen) för att du ska må bättre. Så om du verkligen känner dig ledsen för det hela, så låt henne veta det men avsluta med något i stil med "Jag förstår om du aldrig mer vill se mig och det kan jag acceptera. Det jag har gjort kan jag inte göra ogjort, men jag vill att du ska veta att jag verkligen ångrar det. Jag kommer inte att besvära dig mer nu, och jag förväntar mig inget svar. Förlåt och lycka till eller vad man ska säga."
Nu vet jag vem jag ska PM:a om jag någongång behöver hjälp+ att formulera ett förlåtmig brev Mkt fint skrivet!
Citera
2018-03-20, 20:34
Medlem
Citat:
Jo det försökte hon! Det har flera berättat för mig efteråt! Inte bara hon (vi har en del gemensamma bekanta)...

Edit: njae, jag var 21 och hon 20

Okej, Och hur vet dom? Var dom alla med och såg på med popcorn när hon försökte ta sitt liv eller? Nej det kommer från henne. Det är hon som berättat. Vem fan går ens och berättar kors vilt om att man försökte begå självmord. Jag står fortfarande fast vid att hon inte försökte ta sitt liv utan handlar om uppmärksamhet och ge dig dåligt samvete, vilket hon lyckats.

Även om du var lite hård mot henne är det inget du kan göra. Tänk om alla begick självmord för att man blev lite nedtryckt. Räcker med att du är ångerfull. Kanske en ursäkt eller så, sen släpp det bara. Hon lever.
Citera
2018-03-20, 20:40
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:

Du verkar riktigt jävla vidrig och borde be henne om ursäkt. Dock så verkar du ju ha ett samvete så tror inte du är en psykopat. Bara en idiot i mängden liksom...
Citera
2018-03-20, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkanpsyko
Okej, Och hur vet dom? Var dom alla med och såg på med popcorn när hon försökte ta sitt liv eller? Nej det kommer från henne. Det är hon som berättat. Vem fan går ens och berättar kors vilt om att man försökte begå självmord.

Även om du var lite hård mot henne är det inget du kan göra. Tänk om alla begick självmord för att man blev lite nedtryckt. Räcker med att du är ångerfull. Kanske en ursäkt eller så, sen släpp det bara. Hon lever.
Hon hamnade på sjukhus! Det är allt jag fått höra... Grejen är den att jag frågat många av våra gemensamma bekanta om det här efter hon sa det och dom bekräftar det hon sagt om självmordsförsök! Så om inte alla dom ljuger tillsammans så får jag anta att det är sant! Dessa är visserligen bara ytligt bekanta så vi har aldrig riktigt pratat om henne innan!

Citat:
Ursprungligen postat av Femme.Fatale
Du verkar riktigt jävla vidrig och borde be henne om ursäkt. Dock så verkar du ju ha ett samvete så tror inte du är en psykopat. Bara en idiot i mängden liksom...
Ja, jag tror nog inte att jag är psykopat. Men det som gör mig så förvånad är att jag aldrig ens reflekterat över henne och hur jag behandlade den här tjejen? För mitt beteende var verkligen vidrigt och så fort jag tänkt tillbaka så har jag aldrig tänkt på henne och det jag gjorde mot henne. Jag har mest tyckt synd om mig själv för saker som hänt MIG! Aldrig någonsin har jag reflekterat över att jag faktiskt har skadat andra med mitt sätt att vara!

Det här blev ett jobbigt uppvaknande... Minst sagt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in