Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av less.is.bore
Må så vara men den här relationen har varit extremt omogen på alla sätt och jag vill bara lämna tillbaka grejen från mig till honom utan kontakt, jag skiter i hur det uppfattas härinne helt ärligt.

Ja, men om du vill lämna tillbaka prylen, vilket jag tycker verkar vara schysst och rätt, så borde du kunna stå ut med en kontakt till. Oavsett om han fattar det fel eller rätt så har du samma möjlighet som nu att se till att det är slut efteråt. Det är bara att lämna grejen och gå.

PS. Läste att det är en bit mellan er. Skicka till hans jobb? DS.
Senast redigerad av Estramus 2018-03-26 kl. 23:56. Anledning: Tillägg
Citera
2018-03-26, 23:54
Medlem
CoralinesGhosts avatar
Vissa svar i den här tråden känns lite grälsjuka. 😃 Nåväl, jag hade nog lagt undan den där saken i en låda ifall den där mannen hade hört av sig för att få tillbaka den. Efter en viss tids tystnad, säg några månader, så hade jag slängt den.
Citera
2018-03-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AX64
Vad innebär det att vara KK då? Är det ett steg mot att hitta en far till dina barn tycker du?

Dessutom, vadå göra slut med din KK? Man gör inte slut med en KK då man inte har en relation i den bemärkelsen..
Varför skulle jag eftersträva att hitta en far till mina barn, de har redan en utmärkt sådan och vi lever inte på 50-talet längre. Att vara kk är att ses, umgås och ha sex. Vi kan kalla honom ”min f d manliga vän” om du hellre föredrar det.
Avsluta en relation brukar kunna kallas att göra slut, och vem bryr sig ens om begreppen i sammanhanget?
Citera
2018-03-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Ja, men om du vill lämna tillbaka prylen, vilket jag tycker verkar vara schysst och rätt, så borde du kunna stå ut med en kontakt till. Oavsett om han fattar det fel eller rätt så har du samma möjlighet som nu att se till att det är slut efteråt. Det är bara att lämna grejen och gå.
Men varför inte bara skicka den till honom, han bor 2h bort och jag förstår kanske inte riktigt varför jag behöver överlämna den personligen när jag har postnord-alternativet?
Citera
2018-03-26, 23:56
Medlem
AX64s avatar
Citat:
Varför skulle jag eftersträva att hitta en far till mina barn, de har redan en utmärkt sådan och vi lever inte på 50-talet längre. Att vara kk är att ses, umgås och ha sex. Vi kan kalla honom ”min f d manliga vän” om du hellre föredrar det.
Avsluta en relation brukar kunna kallas att göra slut, och vem bryr sig ens om begreppen i sammanhanget?

Ok. Du verkar tyvärr rätt omogen själv. Kanske bäst att ränna tillbaka till snubben eller något?
Citera
2018-03-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Vissa svar i den här tråden känns lite grälsjuka. 😃 Nåväl, jag hade nog lagt undan den där saken i en låda ifall den där mannen hade hört av sig för att få tillbaka den. Efter en viss tids tystnad, säg några månader, så hade jag slängt den.
Tänkte också det men kommer aldrig kunna slänga den, jag vet dessutom en liten historia runt prylen och det hade verkligen inte känts rätt.
Äh prylen läggs på lådan imorgon 😊
Citera
2018-03-26, 23:59
Medlem
Citat:
Men varför inte bara skicka den till honom, han bor 2h bort och jag förstår kanske inte riktigt varför jag behöver överlämna den personligen när jag har postnord-alternativet?

Jo, såg att det var en bit bort men du ville inte avslöja att du vet hans adress. Fråga efter adressen till jobbet då?
Citera
2018-03-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Jo, såg att det var en bit bort men du ville inte avslöja att du vet hans adress. Fråga efter adressen till jobbet då?
Den kan jag nog fixa fram också men skickar den hem till honom bara, det minst dåliga alternativet.
Citera
2018-03-27, 00:02
Medlem
Citat:
Den kan jag nog fixa fram också men skickar den hem till honom bara, det minst dåliga alternativet.

Ok, problem solved
Känns nog bäst så i slutänden.
Citera
2018-03-27, 00:41
Medlem
Citat:
Ja varför inte? Tur att du hamnade rätt i tankebanan till slut.
Citera
2018-03-27, 01:00
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Tänkte också det men kommer aldrig kunna slänga den, jag vet dessutom en liten historia runt prylen och det hade verkligen inte känts rätt.
Äh prylen läggs på lådan imorgon 😊
Exakt.
De är ju två olika personer som har haft två hel olika syften i ditt liv, det vore som AX skrev fittigt att att inte lämna tillbaka flickans present till sina pappa. Men nu gör du en god handling o det är bra, kudos.
Citera
2018-03-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Exakt.
De är ju två olika personer som har haft två hel olika syften i ditt liv, det vore som AX skrev fittigt att att inte lämna tillbaka flickans present till sina pappa. Men nu gör du en god handling o det är bra, kudos.
Självklart hade det varit fittigt, jag skriver det ju själv i TS så jag förstår inte varför det ens poängteras. Men ja, den kommer returneras så snipp snapp slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in