Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-31, 12:02
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Precis. Men ännu vet vi inte vem eller varför eller exakt hur det hänger samman med övervakning och WT-personer men det måste ju hänga ihop på något sätt.
Kanske GM föreställde sig att han var en av dem ?
Citera
2018-03-31, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Vet inte ? Klädd i polisuniform, sköt Anders Behring Breivik ihjäl 69 personer. Han "agerade kompulsivt baserat på vanföreställningar och en inbillad tankevärld. Breivik ska bland annat ha anspelat på sig själv som en framtida regent av Norge i samband med en kupp genomförd av en organisation inspirerad av Tempelherreorden" Ändå konstaterades det, att Breivik inte var psykotisk under attackerna.

källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Anders...vik#Attentaten

ABB handlade ändå på alla praktiska plan rationellt och målmedvetet. Att psykologisera honom är är ett bekvämt sätt att rationalisera bort att ett parti som delar hans världsbild kom i regeringsställning bara månader efter attentatet. Den ena pararell jag kan se till mop är tyvärr den att historiskt sett så verkar terror faktiskt löna sig.

Det beteende du vill få NF till är så befängt, dumt och irrationellt att jag undrar om någon ens i djup psykos verkligen kan ha handlat så.

Hela resonemanget kring det är så dumt att jag har svårt att tänka mig att ni verkligen tror på det här på riktigt.
Citera
2018-03-31, 12:18
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biooid
ABB handlade ändå på alla praktiska plan rationellt och målmedvetet. Att psykologisera honom är är ett bekvämt sätt att rationalisera bort att ett parti som delar hans världsbild kom i regeringsställning bara månader efter attentatet. Den ena pararell jag kan se till mop är tyvärr den att historiskt sett så verkar terror faktiskt löna sig.

Det beteende du vill få NF till är så befängt, dumt och irrationellt att jag undrar om någon ens i djup psykos verkligen kan ha handlat så.

Hela resonemanget kring det är så dumt att jag har svårt att tänka mig att ni verkligen tror på det här på riktigt.
Så för att du inte tror på motivbilden avfärdar du helt NF som potentiell GM?
Citera
2018-03-31, 12:19
Medlem
elysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Det jag har hakat upp mig på är Åke Rimborns uppgifter.
Åke Rimborn ska ha varit den första polisen som förhörde LP.
Åke Rimborn var den polis som skrev rikslarmet.

Polisen Åke Rimborn teg om Palme-mordet i 30 år

https://www.youtube.com/watch?v=efy1tO6Sqik
Ja där märker man att journalisten när samma misstanke: att Lisbet och Åke, i och med första förhöret, på nåt sätt förvandlat två män på Västerlånggatan till två GM på brottsplatsen.
Citera
2018-03-31, 12:24
Medlem
299792458s avatar
Citat:

Huruvida GM:s föreställningar är en psykos, är något psykologer kan ge svar på.
Citera
2018-03-31, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elyson
Ja där märker man att journalisten när samma misstanke: att Lisbet och Åke, i och med första förhöret, på nåt sätt förvandlat två män på Västerlånggatan till två GM på brottsplatsen.

Ja, visst är det möjligt men det skulle också isåfall kunna indikera att paret Palme var bevakade en tid innan i mordet.

HH ändrade rikslarmet till en person , när kunde han räkna ut det, visste han att LP observerat mystiska personer tidigare ?

Finns mycket att fundera på, tvä män kanske från Ustasja blir en CP ett par år senare.

WT-observationerna blev intressanta 2016 ungefär 30 år efter mordet
Citera
2018-03-31, 12:28
Medlem
Citat:
ABB handlade ändå på alla praktiska plan rationellt och målmedvetet.

Jo det var därför han inte ansågs lida av en psykos. För genomtänkt och organiserat!

Har mycket lite bäring på Palmemordet.
Citera
2018-03-31, 12:33
Medlem
Citat:

DE har varit intressanta från start (SÄPOS PM). Det mycket märkliga är att det med olika lögner har aktivt och medvetet undanhållits allmänheten i nästan 30 år av PU och av åklagarna som styrt förundersökningen och att man inte gjort något för att utreda det.

DET är fan ta mig kriminellt.
Citera
2018-03-31, 12:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Varför är Cianelli och 299792458 i tråden om de vet att PU har köpt deras lösningar trots att de öppet deklarerat att de inte jobbar på det viset?

Och varför är du själv här?

Efter trettio år att studera mordet har jag och många andra med logik, hypotesprövning och fakta kommit fram till var vägen framåt ligger men det är bara PU som har tillgång till informationer och maktmedel att utreda det. Den som inte ser att jag och andra i tråden angivit den väg som nu PU tagit till slut måste vara blind. Där har du svaret.

PU har kunnat ducka från alla externa kunskapare och avfärda dem över en kam som foliehattar men den tiden är slut nu.

Till att börja med bör de som var inblandade i den hemliga operationen kliva fram och berätta sanningen för PU och då talar vi inte om nya sagor som utpekar CP eller PKK.

Det är deras enda chans att förklara sig.
Jag har nämnt att både Cianneli och 299792458 inte bör vara så säkra på sin sak, det handlar om teorier.

Själv är jag här för att jag är intresserad och jag har ingen bestämd åsikt, men tror såklart på vissa saker mer än andra.

Jag har respekt för din kunskap, men det behöver inte innebära att du har rätt. LGWP är mycket kunnig men verkar vara ute och cykla, han säger att första skottet träffade OP och han tror att två-tre poliser ligger bakom mordet. Hur stor respekt jag än har för hans kunnande kan jag inte tro på hans teori för fem öre.
Citera
2018-03-31, 12:36
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elyson

Ja, jag förstår det också på det sättet. Det enda intressanta är: Lisbets känsla av att GM är utländsk och att hon har sett honom förut. Och därför söker genom sitt minne. Jag skulle tro att hon har sett honom förut, men minns inte riktigt var.
Citera
2018-03-31, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Jag har nämnt att både Cianneli och 299792458 inte bör vara så säkra på sin sak, det handlar om teorier.

Själv är jag här för att jag är intresserad och jag har ingen bestämd åsikt, men tror såklart på vissa saker mer än andra.

Jag har respekt för din kunskap, men det behöver inte innebära att du har rätt. LGWP är mycket kunnig men verkar vara ute och cykla, han säger att första skottet träffade OP och han tror att två-tre poliser ligger bakom mordet. Hur stor respekt jag än har för hans kunnande kan jag inte tro på hans teori.

DET handlar om "teorier" som inte är prövningsbara hypoteser utan fantasier som väljer bort allt som talar emot dem och som innehåller fantasier om hur kontakter med PU går till.

Det kan finnas orsaker till att LGWP säger som han gör. Dels att han inte orkat sätta sig in i saken själv dels att han litar på Sonny för mycket och inte vill utmana honom. När det gäller hur han tolkar utvecklingen så är han numera ganska hemlighetsfull och ser minst två scenarion/hypoteser som han inte verkar vilja dela med sig av av hänsyn till utredningen.
Citera
2018-03-31, 13:00
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Citat:
DE har varit intressanta från start (SÄPOS PM). Det mycket märkliga är att det med olika lögner har aktivt och medvetet undanhållits allmänheten i nästan 30 år av PU och av åklagarna som styrt förundersökningen och att man inte gjort något för att utreda det.

DET är fan ta mig kriminellt.
Ja, mord vittnen blev efter mordet frågad om eventuella walkie-talkie observationer.

"Chefsåklagare Krister Petersson söker nya uppgifter om mordet på Olof Palme hos den militära underrättelsetjänsten. En expert på Palmemordet tar upp ett spår om okända personer med radiokommunikationsutrustning"

källa: https://www.expressen.se/nyheter/upp...soks-hos-must/

Personal på SöS fick ett telefonsamtal från Italien ett par minuter efter mordet som frågade om Palme var skjuten. Någon har av någon anledning valt att använda CB-radio efter mordet och det fångades upp i Italien ? (27 MHz var mycket vanlig i Italien)
Senast redigerad av 299792458 2018-03-31 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in