Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Varför skulle det vara enklare att hålla omständigheter runt en händelse hemlig när den sänts live i tv över hela världen och dessutom omfattas av den största utredningen i amerikansk historia samt omfattande (misslyckade) försök att finna oegentligheter av en trutherrörelse i 17 år?
Det låter i mina öron bra mycket enklare att hemlighålla sånt som folk inte ens vet att det har hänt, typ gladio...
Hur tänker du nu? I de två exemplen jag gav ovan så var det tusentals människor inblandade i utförandet. I Katyn-exemplet så gick ordern från självaste Stalin ner genom hela befälskedjan i den Röda Armén samt att hundratals boende i området var vittnen till massakern. Lägg till alla soldater som skötte avrättningarna och grävde ner liken. De allierade styrkorna visste om massakern via bevis som kommit ut att det inte var nazisterna som utfört den men de kunde inte bevisa det eftersom området var under sovjetisk kontroll.
I exemplet Gladio så var det militärer i alla NATO-länder inblandade samt att politiker i de berörda länderna var informerade. Redan så tidigt som på 70-talet så började det skrivas om att Gladio var något som existerade och precis omvänt som i Katyn-exemplet så visste här sovjeterna om det men kunde inte bevisa det.
I utförandet av 9/11 behöver det kanske max vara 100 personer som känner till vad som egentligen hände och att den officiella versionen är en lögn. Det är helt irrelevant att bilder kablades ut live i TV när narrativet kopplat till bilderna är falskt. Sen kan det finnas människor som bara visste en del av vad som hände men hade ingen aning om hela bilden. Några kanske visste att tornen var apterade med sprängmedel men hade ingen aning om att flygplan skulle användas m m. Vissa kanske endast visste om attacken på Pentagon men inte tornen m m. 9/11 är ju en mindre och mer begränsad operation än mina två exempel.
Saken är den att säkert miljoner människor i världen känner på sig att den officiella versionen av 9/11 är en lögn men kan inte bevisa det eftersom de som skulle behöva säga det rakt ut inte gör det. Det är så det fungerar. Man vet men kan inte göra något. Det räcker egentligen att själv veta om det. Det blir inte mindre sant för att det inte är officiellt, än.