Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-26, 18:30
Moderator
För att hålla tråden (FB) 9/11 - WTC/Pentagon/Shanksville m.m - Tråd Nr 2 så fri som möjligt från parallella diskussioner om ämnen som inte direkt berör händelserna vid WTC, Pentagon och Shanksville flyttar jag ut en inlägg från den tråden till en ny tråd.

Inlägget får initiera en diskussion om hur hemlighållandet av konspirationen bakom ett "inside job" kan vara möjligt.

/Moderator
Citera
2018-03-26, 18:32
Medlem
Iris-Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Betongen pulvriserades (av explosionerna) och måste givetvis ha blandats med de pulvriserade kontorsmaterialen, detta tillsammans med hundratusentals ton med stål ger en mix som omöjligt kan brinna lika bra som rent organiskt material.

Jag skrev inte att det inte kunde brinna. Jag skrev att det brann i nästan tre månader och med oförklarligt höga temperaturer och det samtidigt som rashögarna dränktes i vatten.

Har du någon som helst förklaring till varför dom här killarna http://www.fdnytenhouse.com/ inte gnällt eller klagat eller gjort någonting alls åt den officiella förklaringen?

Hjältarna som var på plats den där dagen och förlorade massor av arbetskamrater och som sitter på en aningen kompetens gällande bränder, brandbekämpning och helt vanliga fysiska lagar. Byggnader, stålkonstruktioner, betongpulver etc etc..

Skriv till dom och be om en förklaring på varför eld kan få ett hus att rasa.

jdpalmer@fdnytenhouse.com
Eller
Our Address:
FDNY Engine Co. 10, FDNY Ladder Co. 10
124 Liberty Street
New York City, New York 10006

Eller tror du att dom var med på hela grejen?
Citera
2018-04-01, 23:02
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Hur kan den senaste Samsung galaxy hållas hemlig innan releasen? Ja på något mirakulöst sätt lyckas ett antal tusen personer som jobbar med det hålla tyst och inte läcka information.
Skulle någon läcka något så är det lätt att personen i fråga får stora problem.
Bradley Manning och Edward Snowden är bevis på vad som händer med visselblåsare. En grej som 9/11 skulle vara ännu värre. Så det är inte så konstigt att det inte läcker ut.
Citera
2018-04-04, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iris-T
Har du någon som helst förklaring till varför dom här killarna http://www.fdnytenhouse.com/ inte gnällt eller klagat eller gjort någonting alls åt den officiella förklaringen?

Hjältarna som var på plats den där dagen och förlorade massor av arbetskamrater och som sitter på en aningen kompetens gällande bränder, brandbekämpning och helt vanliga fysiska lagar. Byggnader, stålkonstruktioner, betongpulver etc etc..

Skriv till dom och be om en förklaring på varför eld kan få ett hus att rasa.

jdpalmer@fdnytenhouse.com
Eller
Our Address:
FDNY Engine Co. 10, FDNY Ladder Co. 10
124 Liberty Street
New York City, New York 10006

Eller tror du att dom var med på hela grejen?
- Största delen av de presumtiva brandman-vittnena till eventuella explosioner i WTC 1-2, dog när byggnaderna kollapsade.

- Hundratals brandmän vittnar om just explosioner i de oral histories som senare publicerades som svar på en FOIA.

- Resten sköter grupptryck och rädsla att t.ex. mista jobbet eller ännu värre.
Citera
2018-04-04, 19:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
- Största delen av de presumtiva brandman-vittnena till eventuella explosioner i WTC 1-2, dog när byggnaderna kollapsade.

- Hundratals brandmän vittnar om just explosioner i de oral histories som senare publicerades som svar på en FOIA.

- Resten sköter grupptryck och rädsla att t.ex. mista jobbet eller ännu värre.

Fel.
343 brandmän avled
60 poliser avled
8 sjukvårdare avled

men:
Det var över 2000 poliser på plats, och det var många fler brandmän på plats. Totalt bara från NYC var det: more than 214 FDNY units—112 engines, 58 ladder trucks, five rescue companies, seven squad companies, four marine units, dozens of chiefs, and numerous command, communication, and support units. Därutöver tillkom brandmän från angränsande distrikt,.
Citera
2018-04-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Fel.
343 brandmän avled
60 poliser avled
8 sjukvårdare avled

men:
Det var över 2000 poliser på plats, och det var många fler brandmän på plats. Totalt bara från NYC var det: more than 214 FDNY units—112 engines, 58 ladder trucks, five rescue companies, seven squad companies, four marine units, dozens of chiefs, and numerous command, communication, and support units. Därutöver tillkom brandmän från angränsande distrikt,.
Menar du att samtliga dessa fler än 2000 brandmän befanns sig i tvillingtornen när de kollapsade men att de överlevde?
Citera
2018-04-04, 19:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Menar du att samtliga dessa fler än 2000 brandmän befanns sig i tvillingtornen när de kollapsade men att de överlevde?

Fler än 2000 priser, brandmännen föår du lägga till.
Givetvis var de inte inne i tornen - menar du att det förekom explosioner (av någon som helst relevans) som inte hördes utanför tornen?
Citera
2018-04-04, 19:50
Medlem
Citat:
Fler än 2000 priser, brandmännen föår du lägga till.
Givetvis var de inte inne i tornen - menar du att det förekom explosioner (av någon som helst relevans) som inte hördes utanför tornen?
Och hur vet du att samtliga dessa inte hörde några explosioner?
Citera
2018-04-04, 20:04
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och hur vet du att samtliga dessa inte hörde några explosioner?

Det vet jag inte.
Det har jag aldrig heller påstått.

Som så ofta visade jag bara hur fel du hade.
Citera
2018-04-04, 20:18
Medlem
Citat:
Det vet jag inte.
Det har jag aldrig heller påstått.

Som så ofta visade jag bara hur fel du hade.
Nej. Som så ofta skjuter du in dig på en formulering, tolkar den som det passar dig, utan att först be om ett klargörande.

Pinsamt.
Citera
2018-04-04, 20:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej. Som så ofta skjuter du in dig på en formulering, tolkar den som det passar dig, utan att först be om ett klargörande.

Pinsamt.

Formulering? Det var ju hela essensen av ditt påstående som var helt åt helvete.
Men fortsätt trolla du..

Största delen av de presumtiva brandman-vittnena till eventuella explosioner i WTC 1-2, dog när byggnaderna kollapsade.

Öhhh nej....
Citera
2018-04-04, 21:17
Medlem
Citat:
Formulering? Det var ju hela essensen av ditt påstående som var helt åt helvete.
Men fortsätt trolla du..

Största delen av de presumtiva brandman-vittnena till eventuella explosioner i WTC 1-2, dog när byggnaderna kollapsade.

Öhhh nej....
Öhhh jo ... Jag avsåg här de brandmän som befann sig inne i tvillingtornen när de kollapsade. Exakt var övriga befann sig kanske du kan upplysa publiken om?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in