Flashback bygger pepparkakshus!
2018-05-27, 21:05
Medlem
Hoppas att tommy klarar sig den här gången ,gör han inte det blir han martyr.
Tänk på att samma kan hända i Sverige också, det gäller att förbereda sig inför valet här , för
om SD vinner valet/blir störst så kan regeringen ogiltighetsförklara valet ,å då kan vad som helst hända.
Citera
2018-05-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Så varför citerar du det ens då? Det där är inget annat än politiskt dravel från en uppenbart partisk domare med en väldigt skev verklighetsuppfattning... Finns inget av värde i det öht.
Jo, visst har det ”värde”. TR är fullt medveten om betydelsen av vad som förevarit. Jag skrev om det i detta inlägg.
Citera
2018-05-27, 22:04
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Black Pigeon Speaks har en bra analys och sammanfattning av Robinsons gripande:

https://youtu.be/BNsSVSANPe0

Mycket skrämmande utveckling vi ser.

Det var så här dissidenter i Sovjetunionen och Nazityskland behandlades.
De greps och sedan fick ingen rapportera om dem. Inget ifrågasättande.
De bara försvann.
Citera
2018-05-27, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det är inte jättekonstigt att man satt förbud på att rapportera från rättegången då offren är minderåriga. Vi har inte riktigt samma praxis i Sverige, men här har vi istället att rättegången sker "bakom stängda dörrar", vilket då skulle medföra rättsliga åtgärder om du försökte interagera med tilltalad, målsägande, advokater eller liknande utanför presstid.

Vad är det som är så jävla svårt att förstå?

Förbudet att rapportera är för att juryn skal påverkas av opinionen och utomstående i minst möjliga mån. Det har inte att göra med brottsoffrens låga ålder. Det som är motbjudande i denna saken är dock att samma restriktioner har blitt pålagt rapporteringen om den sista rättsaken där Tommy Robinson blir dömd för "breaching the peace". Här fanns ju ingen jury att påverka. Domaren menar dock att det är ngn form för smittoeffekt över till "groomingrättegången". Suspekt och väldigt maktfullkomligt.
Citera
2018-05-27, 22:17
Bannlyst
Citat:
Det är inte jättekonstigt att man satt förbud på att rapportera från rättegången då offren är minderåriga. Vi har inte riktigt samma praxis i Sverige, men här har vi istället att rättegången sker "bakom stängda dörrar", vilket då skulle medföra rättsliga åtgärder om du försökte interagera med tilltalad, målsägande, advokater eller liknande utanför presstid.

Vad är det som är så jävla svårt att förstå?

Att man kan bli fängslad för att ha stått utanför en domstol med en kamera.
Citera
2018-05-27, 22:18
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Förbudet att rapportera är för att juryn skal påverkas av opinionen och utomstående i minst möjliga mån. Det har inte att göra med brottsoffrens låga ålder. Det som är motbjudande i denna saken är dock att samma restriktioner har blitt pålagt rapporteringen om den sista rättsaken där Tommy Robinson blir dömd för "breaching the peace". Här fanns ju ingen jury att påverka. Domaren menar dock att det är ngn form för smittoeffekt över till "groomingrättegången". Suspekt och väldigt maktfullkomligt.

Suck, jag sa inte att det var därför utan det kan vara en av flera anledningar till att det är så. Robinson försökte dock ta sig fram till dom tilltalade och det är breaching of peace.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiddraren
Att man kan bli fängslad för att ha stått utanför en domstol med en kamera.

Det var ju inte bara det han gjorde. Han försökte ta sig fram till dom tilltalade som var på väg in, han stod dessutom och gapade som en apa utanför. Han hade all chans att gå men fortsatte och tillslut tröttnade polisen.
Citera
2018-05-27, 22:54
Medlem
Låt folk tro att domaren och polisen hade skäl till att arrestera honom! Vi andra vet att det är för att folk i regeringen och kungahuset i England som har varit en del i härvan och också för att de till att alla som inte hyser samma åsikter som etablissemanget osv! Världsstaten är nära! Men om alla är sådana otroligt osmarta människor som tror att världens ledare vet vårt bästa så har vi inte lång tid kvar! En efter en dödar de de som inte tycker detsamma! Peace

Glömde säga Barcelonadeklerationen! Läs på om det så kanske ni lär er något
Senast redigerad av Tragiken 2018-05-27 kl. 22:57.
Citera
2018-05-27, 23:02
Bannlyst
Citat:
Suck, jag sa inte att det var därför utan det kan vara en av flera anledningar till att det är så. Robinson försökte dock ta sig fram till dom tilltalade och det är breaching of peace.

Det var ju inte bara det han gjorde. Han försökte ta sig fram till dom tilltalade som var på väg in, han stod dessutom och gapade som en apa utanför. Han hade all chans att gå men fortsatte och tillslut tröttnade polisen.

Aha, det var så det var? Vore intressant om det råkade ske mot en spottande invandrare i Sverige.

Citera
2018-05-27, 23:03
Avstängd
PK-befriads avatar
Hoppas britterna fått nog av PK-tyranniet nu, att de stormar alla PK-fästen och befriar Tommy. Det är vad som skulle hända i den bästa av världar.
Citera
2018-05-27, 23:03
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jo, visst har det ”värde”. TR är fullt medveten om betydelsen av vad som förevarit. Jag skrev om det i detta inlägg.

Samma resonemang kan användas mot regimmotståndare i Nordkorea också. Det faktum att man riskerar bli gripen och fängslad på grund av att man spelar in en video på allmän plats bevisar bara att man lever i ett samhälle som skiter i yttrandefrihet och som pissar på ens demokratiska rättigheter. Att stifta odemokratiska lagar och straffa meningsmotståndare innebär naturligtvis inte att det är meningsmotståndarna som gör fel. Bara för att de vet att det de gör är riskfyllt och straffbart innebär inte det att det är deras skyldighet att låta sig tystas. Ansvaret ligger hos myndigheterna som fråntar dem deras demokratiska rättigheter. Att du inte fattar det är jävligt konstigt.

EDIT Och som sagt, sitt inte och låtsas som att åtgärderna som tagits mot Tommy är berättigade eller på något sätt försvarbara. Det är godtyckliga domar som präglas av åsiktscensur och medan annat pack gång på gång går fria trots allvarlig återkommande brottslighet sitter han av 13 månader för absolut ingenting (eller jo, för att ha kastat ljus över de äckliga brott som begås mot minderåriga runtom om i Storbritannien, som media och myndigheter arbetar så hårt för att försöka tysta)...
Som sagt, när det är viktigare att skydda pedofiler än att respektera yttrandefrihet vet vi att vi är på väg åt ett väldigt farligt håll. Men antar att du ser positivt på denna utveckling då du redan medgett att din högsta prioritet är att skydda pedofilerna...
Senast redigerad av DenLilleTjocke 2018-05-27 kl. 23:24.
Citera
2018-05-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLilleTjocke
Samma resonemang kan användas mot regimmotståndare i Nordkorea också. Det faktum att man riskerar bli gripen och fängslad på grund av att man spelar in en video på allmän plats bevisar bara att man lever i ett samhälle som skiter i yttrandefrihet och som pissar på ens demokratiska rättigheter. Att stifta odemokratiska lagar och straffa meningsmotståndare innebär naturligtvis inte att det är meningsmotståndarna som gör fel. Bara för att de vet att det de gör är riskfyllt och straffbart innebär inte det att det är deras skyldighet att låta sig tystas. Ansvaret ligger hos myndigheterna som fråntar dem deras demokratiska rättigheter. Att du inte fattar det är jävligt konstigt.
Jag har gjort många inlägg i den här tråden innan du kom med i matchen och har ingen lust att upprepa mig. Exempelvis har jag visat att Mr Robinson inte enbart ”spelar in en video på allmän plats”. Han kan inte bärga sig utan antastar de åtalade. Han vet att han stör ordningen därmed. Storbritannien är en demokrati där lagar och regler ytterst har stöd i folkviljan. En del accepterar inte detta. De är då per definition odemokratiska. Men i din värld är det förstås tvärtom, i stället stiftar demokratin ”odemokratiska lagar”. Det må vara hänt att jag inte fattar detta, som är så självklart för dig. Jag antar att jag ska fråga dig vad som är demokratiskt, eftersom det tydligen är du som avgör det. Men jag tänker avstå.
Citera
2018-05-27, 23:26
Avstängd
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Jag har gjort många inlägg i den här tråden innan du kom med i matchen och har ingen lust att upprepa mig. Exempelvis har jag visat att Mr Robinson inte enbart ”spelar in en video på allmän plats”. Han kan inte bärga sig utan antastar de åtalade. Han vet att han stör ordningen därmed. Storbritannien är en demokrati där lagar och regler ytterst har stöd i folkviljan. En del accepterar inte detta. De är då per definition odemokratiska. Men i din värld är det förstås tvärtom, i stället stiftar demokratin ”odemokratiska lagar”. Det må vara hänt att jag inte fattar detta, som är så självklart för dig. Jag antar att jag ska fråga dig vad som är demokratiskt, eftersom det tydligen är du som avgör det. Men jag tänker avstå.
Vadå "antastade"? Han ställde frågor så vitt jag förstått. Om att ställa frågor är att antasta då "antastar" Aftonbladets journalister dagligen hundratals människor. De som verkligen antastade var de anklagade i muslimpedofilringen, de som sådana som du verkar vilja skydda från obekväma "antastande" frågor.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-05-27 kl. 23:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in