Citat:
Ursprungligen postat av
Maxodus
Inlägg av detta slag undanbedes! Ber enbart om konstruktiva inlägg, ev hur jag tar mig ur denna sörjan, eventuella förslag och lösningar. Känns inte helt ok att behöva betala 2500 pga en liten ändring på avgång. Sjuka jävla irländare. Hoppas de inte överlever länge till i branschen.
De kommer att överleva länge eftersom människor normalt sett planerar sina resor och har koll på ut- respektive hemresa i förväg. Det är på de premisserna RyanAir kan tillhandahålla prispressade biljetter. Goddagspiltar som du, som bokar biljetter utan att vara helt säker på att du faktiskt kan åka på den bokade dagen, bör inte försöka både äta och ha kvar kakan samtidigt genom att boka billigast möjliga biljett samtidigt som du har en massa specifika önskemål och behov.
Jag har åkt massor med RyanAir och det har alltid fungerat klockrent. Fast det kan ju bero på att jag har ordning på mina papper, är medveten om bagagemåtten och vet vart jag ska och när det ska ske.
För övrigt är det idiotiskt att boka biljetter via resebyråer. Där om något hade du kunnat spara pengar. Biljetten till Rom hade, om du varit ute i god tid och bokat genom RyanAirs egen hemsida, kostat dig en femhundring istället för som nu det femdubbla. Resebyråhjonet bokar inte din resa gratis.
Tillägg:
Kollade upp dagarna du angav och om du bokar idag kostar en resa mellan Landvetter och Rom 1059 kr den 22 juli, om du bokar på sajten. Hemresan en vecka senare kostar 1263 kr. Ditresan avgår 10:25 och du är framme 13:10. Hade du bokat i mars hade du garanterat kunnat kapa 50% på det priset.
Alltså, sluta använda resebyråer och sluta tro att du kan få samma service som på SAS fast till en femtedel av priset. Man måste välja mellan billigt och bekvämt. Det är alltså inte RyanAirs fel att du inte har koll på reglerna och bokar genom en fördyrande mellanhand.