Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-23, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
En traktor är mer värd än en gris.

Dessutom, som jag skrev ovan, i många fall släpper de här ondskefulla typerna bara ut djuren vind för våg, vilket leder till att djuren bli överkörda eller svälter ihjäl i skogen eftersom en tamgris inte kan skaffa föda på egen hand. Idéerna som de här djurrättsterroristerna har bygger på okunskap och känslostyrning, det finns en gränslös naivitet inför verkligheten.

Jag låter det vara osagt och vem som bygger på okunskap. Men det låter inte som att du hört intervjun som länkas i startinlägget för tråden. Där berättar en av de som gör aktioner för att frita djur om att en av de första saker man säkerställer är att hitta ett hem åt djuren.
Citera
2018-06-23, 16:14
Medlem
Arkhamists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovarbetaren
Jag låter det vara osagt och vem som bygger på okunskap. Men det låter inte som att du hört intervjun som länkas i startinlägget för tråden. Där berättar en av de som gör aktioner för att frita djur om att en av de första saker man säkerställer är att hitta ett hem åt djuren.
Det finns ingen orsak att lyssna på vänsterextremisternas lögner. Verkligheten syns i form av domar, försäkringsärenden och massor av utsagor från mjölkbönder, grisbönder, minkfarmare och liknande. Det väger oerhört mycket tyngre än svamliga podcastintervjuer med verklighetsfrånvända bidragsparasiter.
Senast redigerad av Arkhamist 2018-06-23 kl. 16:22.
Citera
2018-06-23, 16:29
Medlem
Citat:
Det finns ingen orsak att lyssna på vänsterextremisternas lögner. Faktum kvarstår i form av domar, försäkringsärenden och massor av utsagor från mjölkbönder, grisbönder, minkfarmare och liknande. Det väger många gånger tyngre än svamliga podcastintervjuer med verklighetsfrånvända bidragsparasiter.

Länka gärna några av dessa domar och försäkringsärenden där djur har dött vid dessa fritagningar.
Citera
2018-06-23, 16:48
Medlem
Arkhamists avatar
Citat:
Länka gärna några av dessa domar och försäkringsärenden där djur har dött vid dessa fritagningar.
Så dina krav på källor begränsar sig till domar och försäkringsärenden där djuren bevisats ha dött i samband med brottet? Det var inte dåligt specifika krav du har. Jag föreslår att du hör av dig till några olika tingsrätter eller försäkringsbolag som säkert håller god statistik över sånt.

Om du nu är intresserad av fakta, vill säga.

Det är nämligen ganska tydligt vid det här laget att du inte är det minsta intresserad av att diskutera den här frågan ur ett neutralt perspektiv. Tvärtom, frågor som "Vad är då mest värt. Egendom eller djurens liv?" visar att du om du inte själv är en veganterrorist så i varje fall sympatiserar du med dem.

Men vill du ha källor så kan du ju roa dig med att googla på "djurrättsaktivister dömda" för att få upp sida efter sida av länkar till alla möjliga massmedier som rapporterar om att loppiga extremister brutit sig in och vandaliserat för och ibland till och med misshandlat bönder, farmare och pälshandlare.

Att skjuta dem på plats hade varit den billigaste lösningen för samhället i stort.
Senast redigerad av Arkhamist 2018-06-23 kl. 16:55.
Citera
2018-06-23, 17:35
Medlem
Citat:
Så dina krav på källor begränsar sig till domar och försäkringsärenden där djuren bevisats ha dött i samband med brottet? Det var inte dåligt specifika krav du har. Jag föreslår att du hör av dig till några olika tingsrätter eller försäkringsbolag som säkert håller god statistik över sånt.

Om du nu är intresserad av fakta, vill säga.

Det var mer du som kom med påståenden som du inte verkar ha belägg för? Jag försöker få en nyanserad bild av hur dessa fritagningar faktiskt går till och vad dessa organisationer har för sig. Du med flera påstår t ex att man släpper ut djur ur fångenskap som sedan dör. Men var är beläggen?
Citera
2018-06-23, 17:39
Medlem
Arkhamists avatar
Citat:
Det var mer du som kom med påståenden som du inte verkar ha belägg för? Jag försöker få en nyanserad bild av hur dessa fritagningar faktiskt går till och vad dessa organisationer har för sig. Du med flera påstår t ex att man släpper ut djur ur fångenskap som sedan dör. Men var är beläggen?
Här är beläggen:
https://www.expressen.se/gt/minkarna...lar-ut-fallor/

Citat:
– Erfarenheten från den gången visar att nästan alla de frisläppta minkarna dör, säger Kjell-Åke Lundberg, djurskyddsinspektör i Svenljunga kommun till Sveriges Radio Sjuhärad
Jag har mycket högre förtroende för en djurskyddsinspektör än för några blåhåriga vänsterextremister som sitter och fabulerar i en podcast.
Citera
2018-06-23, 18:19
Medlem
Citat:
Här är beläggen:
https://www.expressen.se/gt/minkarna...lar-ut-fallor/

Jag har mycket högre förtroende för en djurskyddsinspektör än för några blåhåriga vänsterextremister som sitter och fabulerar i en podcast.

Ja där är ju då belagt att djur släppts ut i det fria som sedan har dött. Det verkar ändå vara vid ganska få tillfällen som så sker.

Väldigt intressant att se att det finns så många organisationer och människor som sysslar med djurrätt annars. Verkar vara en väldigt stor rörelse!
Citera
2018-06-23, 18:40
Medlem
Duktiga djurrättsaktivister borde i stället för att bedriva kvalificerat djurplågeri genom att släppa ut tamdjur till vilt tillstånd, för att stressade och hungriga plågas ihjäl, istället göra välorganiserade insatser inför nyår och liknande smällarhögtider.

Trakassera då både köpare och säljare av fyrverkerier och smällare. Ni djurrättsaktivister, skulle få min odelta sympati om ni fick slut på eländet. Alla stressade och skotträdda husdjur skulle dessutom unisont göra vågen som tack för er hjälp.

Och som extrabonus: ni skulle minimera miljöfarlig hantering av eländet, för ni är väl rättrogna Miljöpartister och inte bara riotkids som ska bråka med bönder och andra uppfödare?

För övrigt tror jag inte ett ögonblick på att ni har "hittat hem" åt en enda mink som ni har släppt ut.
Citera
2018-06-23, 19:55
Medlem
Kill-me-now-thxs avatar
Vill inte djurrättsaktivister snarare försvåra för bönder och protestera mot inspärrning eller expriment genom att släppa djuren lösa? Tror de flesta förstår att många utav djuren kommer dö, dock är inte poängen att just dessa djur ska överleva utan att förhindra, protestera och försvåra att liknande experiment eller uppfödningar sker i framtiden.
Sen ger det ju en hel del uppmärksamhet i mainstream media vid stora fritagningar.
Citera
2018-06-23, 20:48
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Vad tycker ni om den här kulturen som finns kring att frita djur? Finns ju en del veganska aktivister som bryter sig in på t ex bondgårdar och fritar grisar. Vissa får till och med fängelsestraff för sin aktivism.
Dessa kan även vara emot plågsamma djurförsök, även om det skulle kunna vara en väg fram för att hitta nya läkemedel. Vad anser du om det?

Tycker det är fel väg att gå. Jag håller igen på köttkonsumtionen för min egen hälsas skull och även för att jag tror att det är ett måste om vi ska kunna föda alla människor på ett hållbart sätt. Är dock inte vegan, inte ens vegetarian. Men likförbannat får man dryga kommentarer av en del i stil med "jaha, men om man släpper ut alla djuren så bla bla bla". Anser att de "aktivister" som jobbar så gör sig själva och alla normalt funtade veganer/vegetarianer/whatever en stor otjänst iochmed att allmänheten tror att alla som nån gång lagar till en vegetarisk lasagne är militant minkutsläpparextremist... suck.
Citera
2018-06-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadCash81
Tycker det är fel väg att gå. Jag håller igen på köttkonsumtionen för min egen hälsas skull och även för att jag tror att det är ett måste om vi ska kunna föda alla människor på ett hållbart sätt. Är dock inte vegan, inte ens vegetarian. Men likförbannat får man dryga kommentarer av en del i stil med "jaha, men om man släpper ut alla djuren så bla bla bla". Anser att de "aktivister" som jobbar så gör sig själva och alla normalt funtade veganer/vegetarianer/whatever en stor otjänst iochmed att allmänheten tror att alla som nån gång lagar till en vegetarisk lasagne är militant minkutsläpparextremist... suck.

Frågan är bara hur många av djuraktivisterna som gör den typen av aktiviteter som faktiskt skadar djur. Eller om man har fått ett oförtjänt dåligt rykte?
Läser man här verkar ju folk ha en uppfattning om dessa aktivister som skiljer sig ganska mycket från den intervju som är länkad i startinlägget.
Citera
2018-06-23, 22:44
Medlem
BadCash81s avatar
Citat:
Frågan är bara hur många av djuraktivisterna som gör den typen av aktiviteter som faktiskt skadar djur. Eller om man har fått ett oförtjänt dåligt rykte?
Läser man här verkar ju folk ha en uppfattning om dessa aktivister som skiljer sig ganska mycket från den intervju som är länkad i startinlägget.

Det är nog sant, men en del folk tror likförbannat att man springer omkring och släpper ut minkar och smygfilmar i ladugårdar om man nämner ett nytt vegetariskt recept man hittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in