Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-25, 12:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Det finns två sätt att driva en valrörelse. Antingen håller man på hela tiden på ett lågajtuvt sätt och delar flygblad i halvprsvis och höftar upp lappar på anslagstavlan på ICA. ELLER så går man ALL IN sista månaden, och då är det inget fjoll, utan närmast kravall-liknande möten och full fokus på medial uppmärksamhet, där man använder motståndarsidans argument och handlingar enot dem. Grovt exempel: partiet ställer sig i Rosengård i Niqab med fredagsbönen ylande ur högtalarna i 15 minuter tills hela Rosengård hoppar och kokar av manligt dämpad glädje se oss framföra vårt budskap att de allesammans ska skickas hem på första bästa pråm. Vad var det Svetsaren sa? Det finns inga no-go zoner i Sverige... medialt genomslag? Vad tror ni?

Jag tror absolut att AfS har just den här typen av storslagna planer, och att startskottet går på Almedalsveckan, och att Augusti kommer att vara högintensivt.

Jag tror också att den innersta kretsen i AfS vet riktigt storslagna saker som inte vi vet. Nu spekulerar jag vilt, men anta att Jomshof och Ekeroth sitter tillsammans under sensommaren och producerar Youtube-klipp där de tar bladet från munnen och berättar vilken total katastrof som SD blivit. Om de älskar Sverige så skulle de göra det (utan att för den skull nödvändigtvis gå med i AfS). Kasselstrand har utmärkta kontakter åt alla håll, och många många är väldigt väldigt trötta på Karlsson-Bieler-SD.

Okej, just den spekulationen tror jag inte ens på själv. Men någon storslagen hemlighet vet Kasselstrand & Co. om (ja, de har säkert flera äss upp i rockärmen). Inte minst deras överdrivna självsäkerhet tyder på det. Något som alltför ofta fått oss att tänka på adjektiv som 'hybris' och 'slarv'. Som att man vare sig vattnar eller rensar ogräs på sin egen websida. Fast nu har de faktiskt lagat länken för talet till nationen så att den går till Vimeo. Det tog bara en vecka!
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2018-06-25 kl. 12:49.
Citera
2018-06-25, 12:46
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Gruppen du pratade med om AfS känner ju åtminstone till partiet nu, eller hur? Jag tror det är nyckeln - word of mouth.

Det är ju bara att acceptera att normies inte kommer gå man ur huse för ett parti som AfS, utan att det kommer vara viktigare att maximera andelen nätaktiva och IRL-aktivister som väljer partiet före SD. Ungefär som det inte kommer vara invandrarrösterna som är nyckeln till framgång.

De normies, boomers och invandrare som ändå vinns kommer göra det för att de personligen känner och respekterar någon som propagerar för partiet.

Bland de helt avgörande, nätaktiva SD-sympatisörerna finns en stor dissonans med mycket av det ledningen gått all-in på. Ingen gillar den dubblade kvotflyktingmottagningen, få tror på "öppen svensk kulturentitet", kulturlotsar eller Sverigecentra, eller är mer upprörda över det Durmaz-hat SD står upp mot än det hat mot "svennehoran" som SD talar tyst om.

Det enskilt viktigaste är att missnöjet med SD-ledningen når en kritisk massa bland dess lojalaste supportrar. Det kommer att inträffa - men hinner det ske före valet?
Varför tror du "skandaler" inom SD skall gynna AfS? Om väljare lämnar SD kan de gå tillbaka till sjupartiet (Väldigt få), de kan gå till "soffan", de kan gå till MED. Det kan även bildas nya partier i resterna av SD. Kent Ekeroth skulle kunna bilda ett nytt parti i morgon och på fredag har det sprungit om AfS och gjort AfS till historia. Skulle han få med sig Jomshof och andra så kan de ta halva SD. AfS kommer också totalt drunkna i mediebruset om etablissemanget lyckades splittra SD. ALLT skulle handla om det. Vill ni hamna i medieskugga? Jag tycker många av er AfS supportrar resonerar väldigt ologiskt. OK att man är entusiastisk för sitt parti men man får ju vara realistisk.
Citera
2018-06-25, 12:47
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Icke-svenskt ursprung får bara lyftas fram hos den som gör något bra. Fantastiskt hur många av de inbitna heja-Jimmy klonerna här på Flashback som fallerade det psykologiska trick som AfS körde på Durmaz-temat. Det visar hur hårt de politiskt korrekta mentala blockeringarna sitter.

För tillfället är väl "Heja Jimmy"-klonerna t.o.m. fler än "Heja Jimmie"-klonerna, här i vårt avlånga land
Citera
2018-06-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag tror absolut att AfS har just den här typen av storslagna planer, och att startskottet går på Almedalsveckan, och att Augusti kommer att vara högintensivt.

Jag tror också att den innersta kretsen i AfS vet riktigt storslagna saker som inte vi vet. Nu spekulerar jag vilt, men anta att Jomshof och Ekeroth sitter tillsammans under sensommaren och producerar Youtube-klipp där de tar bladet från munnen och berättar vilken total katastrof som SD blivit. Om de älskar Sverige så skulle de göra det (utan att för den skull nödvändigtvis gå med i AfS). Kasselstrand har utmärkta kontakter åt alla håll, och många många är väldigt väldigt trötta på Karlsson-Bieler-SD.

Okej, just den spekulationen tror jag inte ens på själv. Men någon storslagen hemlighet vet Kasselstrand & Co. om (ja det har säkert flera äss upp i rockärmen). Inte minst deras överdrivna självsäkerhet tyder på det. Något som alltför ofta fått oss att tänka på adjektiv som 'hybris' och 'slarv'. Som att man vare sig vattnar eller rensar ogräs på sin egen websida. Fast nu har de faktiskt lagat länken för talet till nationen så att den går till Vimeo. Det tog bara en vecka!

Nu ska vi nog dra ner på växeln ett par snäpp. Mathias Wågs kommande "bomb" är troligen bara någon skitsak utan någon impact över huvud taget, som vanligt. Att SD skulle falla sönder innan valet är bara önsketänk och inget som kommer ske.

Jag tror inte de har något "äss i rockärmen" heller, men de har säkert många olika sätt att provocera hela PK-etablissemanget som kommer komma dem väl till nytta i Almedalen. Det är ett måste, att de maximerar effekten av deras närvaro där.

Såg förövrigt att Gustav har gjort en intervju med SVT Öst som ska sändas senare inpå valet, lite förvånande men väldigt bra såklart.
Citera
2018-06-25, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Varför tror du "skandaler" inom SD skall gynna AfS? Om väljare lämnar SD kan de gå tillbaka till sjupartiet (Väldigt få), de kan gå till "soffan", de kan gå till MED. Det kan även bildas nya partier i resterna av SD. Kent Ekeroth skulle kunna bilda ett nytt parti i morgon och på fredag har det sprungit om AfS och gjort AfS till historia. Skulle han få med sig Jomshof och andra så kan de ta halva SD. AfS kommer också totalt drunkna i mediebruset om etablissemanget lyckades splittra SD. ALLT skulle handla om det. Vill ni hamna i medieskugga? Jag tycker många av er AfS supportrar resonerar väldigt ologiskt. OK att man är entusiastisk för sitt parti men man får ju vara realistisk.
Du tänker inte hela vägen. Det viktiga är inte att medlemmar lämnar SD utan att den föruttnade korrupta liberala Bieler-administrationen tvingas backa för att behålla medlemmarna och föra upp SD på rätt politiskt spår igen. Bli SD igen. Att AfS skulle få några procent av deras väljare är bara bonus.
Citera
2018-06-25, 13:07
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Poängen är att AfS har en "produkt" som är väsentligen annorlunda än såväl SD som sju-juntan. Något som det finns en mycket bred resonansbotten för hos svenska folket; som är i resonans med folks autentiska känslor (*).

Detta är något som Ekeroth och Jomshof helt saknar förmåga att göra. F.f.a. eftersom de är helt inlåsta i israelfrågan, vilket i sin tur leder till sämsta formen av kontrajihadism och en del annat skrot som s.a.s. kommer på köpet (plus att de i största allmänhet har en massa bagage).

När folk väl har tröttnat på SD så vill de ha något väsentligen annorlunda. Visst skulle Ekeroth+Jomshof stå för något annat än det PK-Bieler-SD som snart är fullt utvecklad verklighet, men Tillbaks till SD 2010-2014! är liksom inget entusiasmerande stridsrop för att liva upp och mana till mobilisering. AfS tar ju istället tillbaks SD till c:a 2005.

(*) AfS har alla de objektiva förutsättningarna att bli Sveriges viktigaste parti i detta århundrade. Den enda öppna frågan är om de månne har lagt upp en för kort spurtsträcka för just det här valet.
Citera
2018-06-25, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nu ska vi nog dra ner på växeln ett par snäpp. Mathias Wågs kommande "bomb" är troligen bara någon skitsak utan någon impact över huvud taget, som vanligt. Att SD skulle falla sönder innan valet är bara önsketänk och inget som kommer ske.

Jag tror inte de har något "äss i rockärmen" heller, men de har säkert många olika sätt att provocera hela PK-etablissemanget som kommer komma dem väl till nytta i Almedalen. Det är ett måste, att de maximerar effekten av deras närvaro där.

Såg förövrigt att Gustav har gjort en intervju med SVT Öst som ska sändas senare inpå valet, lite förvånande men väldigt bra såklart.
Research-gruppen har (trevligt nog) hamnat i skymundan efter dåliga "jobb" de gjort tidigare. Det här blir deras biljett tillbaka.
Det spelar ingen roll om en SD-distriktsordförande är Näste-ledare i NMR, våldtar flykting-småpojkar och förskingrar Röda-kors pengar. SD är helt immunt mot sådant. Småfolk. Det vet Mathias Wåg på Researchgruppen och det vet Mainstream media. Därför vilar de på hanen och endast pliktskyldigast gnager lite på något SD-ben som typ NMR-stollen i Perstorp. Vem bryr sig?

Skulle Mathias Wåg köra en antiklimax med att avslöja något dylikt så är blir han utskrattad och är slut.
Nej, Jag driver min tes om Jomshof, och jag tar smäleken här om jag har fel här den 7 Juli. Det är det värt, för om jag har RÄTT så är vinnaren inte AfS utan främst det fria Sverige! Det är SVERIGE vi slåss för, glöm inte det! Våra barns hemland!
Citera
2018-06-25, 13:22
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Nu ska vi nog dra ner på växeln ett par snäpp. Mathias Wågs kommande "bomb" är troligen bara någon skitsak utan någon impact över huvud taget, som vanligt.

Ja, vi kommer snart att få se.

Citat:
Att SD skulle falla sönder innan valet är bara önsketänk och inget som kommer ske.

Eftersom allt tyder på att Jimmie snart är borta i toppen, och det troligen är Bieler som tar över, så vilar optiken, som just nu ger SD enorm popularitet, på mycket lösan grund. Det är ett korthus som lätt kan rasa ihop. Och när det väl börjar rasa så spär det på sitt eget rasande ytterligare.

Detta är inte önsketänkande utan en historisk nödvändighet. Frågan är dock om man lyckas vrida om optiken kring detta före valet. Annars kommer det att hända vid en senare tidpunkt. Så jag blir glad ändå, även fast jag förlorar på min betting...

Citat:

De har ju redan spelat ut en massa äss ur rockärmen, som t.ex. Jeff Ahl och Mikael Jansson. Jag tänker mig att väntar med fler tunga äss till tillfällen när det får större dramatisk effekt. Men vi får se...
Citera
2018-06-25, 13:27
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Kasta ett getöga på denna nya skvallertråd om Kasselstrand och vad man framledes må skriva och gräver upp om honom samt en av de 3 skrivna på bostadsrätten i Sthlm (K*ra Str*m, sambo & arkitekt?). Även om TS har illvilliga motiv, så har hitintills de övervägande kommentarerna varit enbart positiva.
(FB) Skvaller om Gustaf Kasselstrand

Noterade först idag att JewTube även censurerat AfS intervju under Järvaveckan; Del 2:
Så även den bör AfS - alltid - se till att lägga en backup på Vimeo, samt ange orsaken, igen…
https://vimeo.com/alternativforsverige

Summering av Järvaveckan efter SD:s tal
https://www.youtube.com/watch?v=BahRdmK-3-U
Innehållet är inte tillgängligt på den här landsdomänen:
”Som svar på feedback från användare har vi inaktiverat vissa funktioner i den här videon, som kommentarer, delning och förslag på videor, eftersom den innehåller material som kan vara olämpligt och stötande för vissa tittare.”

Yttrandefriheten i Sverige var länge större än i många europeiska länder. Nu rör vi oss i snabb takt förbi dem. Storbritannien och Tyskland är fortfarande värre men....

Vad kan vi dra för slutsats att SD inte censureras?
Citera
2018-06-25, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Yttrandefriheten i Sverige var länge större än i många europeiska länder. Nu rör vi oss i snabb takt förbi dem. Storbritannien och Tyskland är fortfarande värre men....

Vad kan vi dra för slutsats att SD inte censureras?

Slutsatsen är att SD är helt korrupt och ofarligt och att makten har valt att kanalisera folkets missnöje och oro till harmlösa SD. SD är kontrollerad låtsasopposition.
Citera
2018-06-25, 13:44
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
"Om invandringen var bra på grund av Zlatan - varför är den inte dålig på grund av Durmaz? Förklara skillnaden!"

Det är ett bra plan att föra debatten på, eftersom det sätter fingret på de dubbla måttstockarna hos media och partier. Har fotboll med invandringens meriter att göra - eller inte? Är det OK att dra växlar på någons utsprung och göra denne till symbol för alla invandrare - eller inte?

Mycket bra. Jag tänkte exakt på den formuleringen igår när jag debatterade i tråden om hatet mot Durmaz. Problemet är att vänstern aldrig skulle förstå det. För dem är alla invandrare som någonsin jobbat en ren och skär vinst.
Citera
2018-06-25, 13:46
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Research-gruppen har (trevligt nog) hamnat i skymundan efter dåliga "jobb" de gjort tidigare. Det här blir deras biljett tillbaka.
Det spelar ingen roll om en SD-distriktsordförande är Näste-ledare i NMR, våldtar flykting-småpojkar och förskingrar Röda-kors pengar. SD är helt immunt mot sådant. Småfolk. Det vet Mathias Wåg på Researchgruppen och det vet Mainstream media. Därför vilar de på hanen och endast pliktskyldigast gnager lite på något SD-ben som typ NMR-stollen i Perstorp. Vem bryr sig?

Skulle Mathias Wåg köra en antiklimax med att avslöja något dylikt så är blir han utskrattad och är slut.
Nej, Jag driver min tes om Jomshof, och jag tar smäleken här om jag har fel här den 7 Juli. Det är det värt, för om jag har RÄTT så är vinnaren inte AfS utan främst det fria Sverige! Det är SVERIGE vi slåss för, glöm inte det! Våra barns hemland!

Helt rätt. Partiet är ett av alla verktyg men vi kämpar för våra barns framtid. Mikael Simms tweet om att 44% av alla barn i grundskolan i de tre största städerna har ett annat modersmål än svenska gör mig bara mer övertygad om att Sverige som nation där svenskar dominerar snart är över utan AfS i RD som driver på för återvandring. Just nu faktiskt det enda som gör att jag fortfarande känner visst hopp.

Väljer svenska folket att inte rösta in AfS då förtjänar de vad de får. Det går inte att hur länge som helst att välja att vara ignorant. Ett oroande tecken för mig är att så många inbitna och därmed kunniga människor, varav en del skriver här, väljer SD trots att AfS nu finns. Vi behöver nu gena direkt till AfS och inte ta vägen över SD för att spara 10 år. Skulle betyda enormt mycket för Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in