Citat:
Ursprungligen postat av
TheStriptease
Nu ska vi nog dra ner på växeln ett par snäpp. Mathias Wågs kommande "bomb" är troligen bara någon skitsak utan någon impact över huvud taget, som vanligt.
Ja, vi kommer snart att få se.
Citat:
Att SD skulle falla sönder innan valet är bara önsketänk och inget som kommer ske.
Eftersom allt tyder på att Jimmie snart är borta i toppen, och det troligen är Bieler som tar över, så vilar optiken, som just nu ger SD enorm popularitet, på mycket lösan grund. Det är ett korthus som lätt kan rasa ihop. Och när det väl börjar rasa så spär det på sitt eget rasande ytterligare.
Detta är inte önsketänkande utan en historisk nödvändighet. Frågan är dock om man lyckas vrida om optiken kring detta före valet. Annars kommer det att hända vid en senare tidpunkt. Så jag blir glad ändå, även fast jag förlorar på min betting...
Citat:
Jag tror inte de har något "äss i rockärmen" heller, men de har säkert många olika sätt att provocera hela PK-etablissemanget som kommer komma dem väl till nytta i Almedalen. Det är ett måste, att de maximerar effekten av deras närvaro där.
De har ju redan spelat ut en massa äss ur rockärmen, som t.ex. Jeff Ahl och Mikael Jansson. Jag tänker mig att väntar med fler tunga äss till tillfällen när det får större dramatisk effekt. Men vi får se...